www.padamyarfm.com
www.padamyarfm.com
http://goo.glhdUIvl
ၾကာသပေတး, ၁၉ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၉

Mizzima Burmese

Home > ရသဘဏ္တုိက္ > ခရီးသြားေဆာင္းပါး > မန္းေခ်ာင္း လေရာင္မ်ားကိုသိမ္းပိုက္ဖို႔ရာ ခရီးထြက္ျခင္း

မန္းေခ်ာင္း လေရာင္မ်ားကိုသိမ္းပိုက္ဖို႔ရာ ခရီးထြက္ျခင္း

အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

                                                                   (က)

၁၁၊ ၄၊ ၂၀၁၃ ရက္။ မြန္းလြဲ ၃ နာရီ။

“နမၼဒါျမစ္(မန္းေခ်ာင္း)”ကူးတံတားေပၚ ကားျဖတ္ကူးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကကားဆရာကို ခပ္ျဖည္းျဖည္း ေမာင္းေပး ပါရန္ ေတာင္းပန္စကား ေျပာမိသြားသည္။ ကားဆရာက စိတ္ရွည္သည္။ အမူအရာထူးျခားေနသည့္ ခရီးသည္ တစ္ဦးကို ေတြ႕လိုက္ရဟန္ မ်က္ႏွာထားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုတစ္ခ်က္ၾကည့္႐ုံသာ ၾကည့္သည္။ ကားကို ခပ္ျဖည္းျဖည္း ပင္ ေမာင္းေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က နမၼဒါျမစ္(မန္းေခ်ာင္း) ကို ကားေပၚမွ တစ္ဆင့္ လည္ျပန္လိုက္ၾကည့္ရင္းက တံတားႏွင့္ ေ၀းလာခဲ့သည္။

လြန္ခဲ့ေသာတစ္ပတ္ခန္႔က ကၽြန္ေတာ့္အင္တာနက္ ေဖ့ဘုတ္စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္း
ေရးတင္ ထားခဲ့သည္။

“မန္းေခ်ာင္းႏွင့္ မုန္းေခ်ာင္းလေရာင္မ်ားကို သိမ္းပိုက္ဖို႔ရာ ကၽြန္ေတာ္ခရီးထြက္ရပါဦးမည္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ယခု မန္းေခ်ာင္းေပၚကားျဖင့္ ျဖတ္ေက်ာ္လာခဲ့ၿပီ။ မၾကာခင္ မန္းေခ်ာင္းေရစပ္က ဆည္ေျမာင္း ထိန္းသိမ္းေရး မိသားစု တည္းခိုရိပ္သာဆီ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေတာ့မည္။ မန္းေခ်ာင္းေရကို ခ်ဳိးမည္။ မန္းေခ်ာင္း၀န္းက်င္က ဘုရားပြဲ
ေစ်းတန္းမ်ား ၾကားတြင္ ေလွ်ာက္ၾကည့္မည္။ ၿပီးေတာ့ မန္းေခ်ာင္းေပၚက လေရာင္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ေမာ့ၾကည့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေက်နပ္သြားရသည္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ား ယံုၾကည္ထားၾကသည့္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ေျခေတာ္ရာတည္ရွိရာ ေရႊစက္ေတာ္ ဘုရားသည္ မန္းေခ်ာင္းေဘးတြင္ ရွိသည္။ သည္ႏွစ္ေတာ့ ထိုေနရာတြင္တပို႔တြဲလဆန္း ၅ ရက္မွ ႏွစ္ဆန္း ၁ ရက္အထိ ဘုရားပြဲေတာ္ ရက္သတ္မွတ္ထားသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ဘုရားပြဲပိတ္ရန္ တစ္ပတ္ပင္မက်န္ ေတာ့သည့္အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္သြားျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သႀကၤန္ရက္ျဖစ္သည့္အျပင္ ပြဲ ေတာ္ရက္ကုန္ဆံုးကာနီး အခ်ိန္ျဖစ္သည့္အတြက္ ဘုရားဖူးခရီးသည္မ်ား အဆမတန္မ်ားလာေနသည္ ဟုသိရသည္။

စက္ေတာ္ရာဘုရားမွာ မန္းေခ်ာင္းေဘးတြင္တည္သျဖင့္ မန္းေရႊစက္ေတာ္ရာဘုရားဟု အမည္တြင္လာခဲ့သည္။ ဘုရားပြဲကိုလည္း မန္းေရႊစက္ေတာ္ဘုရားပြဲေတာ္ဟု သံုးႏႈန္းခဲ့ၾကသည္။ ပတ္၀န္းက်င္ မနီးမေ၀း တြင္မင္းဘူး၊ စကု၊ ပြင့္ျဖဴ၊ လယ္ကိုင္းၿမိဳ႕မ်ားရွိသည္။ ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားႏွင့္ မင္းဘူးမွာ ၃၁ မိုင္ ၂ ဖာ လံုကြာေ၀းၿပီး မင္းဘူးစကုၾကား လမ္းဆံုမွသြားလွ်င္ ၁၁ မိုင္ ၄ ဖါလံုခန္႔ရွိပါက ဘုရားကုန္းေတာ္ေျခရင္း မန္းေခ်ာင္းေဘးသို႔ ေရာက္မည္။

မန္းေခ်ာင္းတံတားေပၚ ေက်ာ္လာခဲ့စဥ္ ရဟန္းကဗ်ာဆရာ “ရွင္မဟာရ႒သာရ” ၏ “ေရႊစက္ေတာ္သြား ေတာလား” ကဗ်ာထဲက စာသားတခ်ဳိ႕ဆီ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးအာ႐ုံမ်ားက ျဖန္႔က်က္ေနမိျပန္သည္။

“ေတာင္႐ိုက္ကမ္းဆင္း၊ ကုန္းက်င္းေခ်ာင္း ေျမာင္၊ ေျမာက္ေတာင္မိႈင္းေ၀၊ သစ္ပင္ေတြတြင္၊ ပင္ေျခက်င္းက်င္း၊ ပန္းအင္ၾကင္းလည္း၊ ရြက္ခ်င္းခိုက္ထိ၊ ေစာင္းႀကိဳးညႇိသို႔၊ ႏွမိႏွေျမာ၊ လြမ္းဘြယ္ေမာစြ။

ကားလမ္းေဘး ၀ဲယာႏွစ္ဖက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ေနရသည္က သစ္ရြက္္ေျခာက္တစ္ရြက္တေလသာတပ္ဆင္ ထားရွိသည့္ ကိုင္းေျခာက္သစ္ပင္မ်ား။ မြဲေသြ႕လ်က္ရွိသည့္ ၿခံဳပုတ္မ်ား။ သစ္ပင္ႀကီးႀကီးမားမားမရွိသည့္
ေတာင္ကတံုးမ်ား။ ကၽြန္ေတာ္ သက္ျပင္းခ်မိသည္။

ရွိခဲ့ဖူးသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္အထိ။ မိဘမ်ားေျပာျပ။ ထိုစဥ္က ေရႊစက္ေတာ္သြားလမ္းခရီးမွာ တကယ့္ကို စိမ့္ႀကီးၿမိဳင္ႀကီး ေတာႀကီးဂႏိုင္လမ္းျဖစ္သည္။ လွည္းျဖင့္သာ သြားလို႔ရသည္။ လမ္းတြင္ လြမ္းေမာဖြယ္ လွည္းစခန္း ႀကီးမ်ားက ၁၀ စခန္းထက္မနည္း။ မိဘမ်ားက ဆီမန္းမန္းသလိုေျပာျပေန သည့္ “ဆည္ေတာ္စခန္း” “ကန္ေဘာက္စခန္း” ဆိုသည့္အသံမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္နားထဲက မထြက္။

တစ္ခါတစ္ရံ ေက်ာက္ႀကိဳေက်ာက္ၾကား လွ်ဳိႀကီးမ်ားထဲတြင္ အသြားႏွင့္အျပန္ လွည္းတန္းမ်ား ထိပ္တိုက္ ဆံုၾက သည္။ လွ်ဳိတြင္းလမ္းျဖစ္သျဖင့္ ေက်ာက္ႀကိဳေက်ာက္ၾကားလမ္း။ လွည္းတစ္စီးထက္ ပိုၿပီးေမာင္း လို႔မရ။ ထိုအခါ ပါလာသမွ်ရိကၡာကိုခ်ကာ ႏွစ္ဖက္စလံုးက ခရီးသည္မ်ားခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကရ သည္။ ရိကၡာအရင္ကုန္သည့္ ဘက္က လွည္းျဖဳတ္ကာလမ္းဖယ္ေပးရသည္။ လမ္းဖယ္မေပးရဘဲခရီးဆက္ ထြက္ခြင့္ရသည့္ ခရီးသည္လွည္းမ်ား ကလည္း ရိကၡာကုန္လို႔ လမ္းဖယ္ေပးလိုက္ရသည့္ ခရီးသည္လွည္း မ်ားေပၚ ရိကၡာမ်ားတင္ေပးကူညီလိုက္ၾကသည္။ ခိုက္ရန္ေဒါသ ျဖစ္ေလ့မရွိ။ ပိုမိုခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးသြား ၾက သည္သာ။

အခုေတာ့ ပင္ေျခမြဲေလွာက္ ကုန္းေျခာက္ေျခာက္သာရွိေတာ့သည့္ ကားလမ္းေဘး၀ဲယာကို ကၽြန္ေတာ္ ျဖတ္ေက်ာ္ လာခဲ့ရသည္။ ေနရာတခ်ဳိ႕တြင္မူ လမ္းေဘးဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို ဖတ္ခဲ့ရ၏။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ထိန္းသိမ္းပါ။ ၿပီးေတာ့ ေဘးမဲ့ေတာဧရိယာအစရွိသည့္ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ ယင္းဆိုင္းဘုတ္မ်ား သည္ပင္ မြဲမြဲေျခာက္ေျခာက္ ခ်ည့္ခ်ည့္နဲ႔နဲ႔။ သည္လိုအေနအထား ၀န္းက်င္ကို ျဖတ္သန္းရသျဖင့္လည္း “ရွင္မဟာရ ႒သာရ” ၏ “ေရႊစက္ေတာ္သြား ေတာလားကဗ်ာ”ကို စိတ္ ကူးႏွင့္ ရြက္ဆိုရသည္မွာပင္ ကၽြန္ေတာ့္မွာအားမရွိလွ။

ကၽြန္ေတာ္စီးလာသည့္ ခရီးသည္တင္ကားက မုန္းေခ်ာင္းကူးတံတားကိုျဖတ္ၿပီးမွ ဘုရားေတာင္ေတာ္ေျခရင္း ပြဲေစ်းခင္းႏွင့္ မနီးမေ၀းတြင္ထိုးရပ္လိုက္သည္။ ကားေပၚက ဆင္းဆင္းခ်င္း ကၽြန္ေတာ့္စိတ္က မန္းေခ်ာင္းေရကို သာေျပးၿပီး ေရခ်ဳိးခ်င္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ တည္းခိုရမည့္ “ဆည္ေျမာင္းထိန္းသိမ္းေရး မိသားစု တည္းခိုခန္း” ကို ရွာရဦးမည္ ျဖစ္သည္။ မင္းဘူးၿမိဳ႕မွ မထြက္လာခင္ အစ္မတစ္၀မ္းကြဲေတာ္သူက စာ တစ္ေစာင္ေရးေပးလိုက္သည္။
ယင္းတည္းခိုခန္းတာ၀န္ခံ “ဦး၀င္း”ထံ စာကိုအပ္ရမည္။ ႏွစ္ညတာတည္း ခိုခြင့္ေတာင္းရမည္။ ေနရာထိုင္ခင္း ျပင္ ရမည္။ ဓာတ္မီးတစ္လက္ ႏွင့္ဆပ္ျပာတစ္ခဲ၀ယ္ရမည္။ ၿပီးေတာ့မွ မန္းေခ်ာင္းေရတြင္ စိမ္ႏိုင္ေတာ့မည္။


အခန္းနံပါတ္ ၂ ။ ထရံကာ၀ါးၾကမ္းခင္း တည္းခိုခန္းကေလး။ ဆယ္ေပပတ္လည္ ၀န္းက်င္အက်ယ္။ ေဘးအခန္းက စကားေျပာသံမ်ား၊ ကက္ဆက္သီခ်င္းသံမ်ား။ မန္းေခ်ာင္းထဲက ေရခ်ဳိးသူမ်ားရဲ႕ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုသံမ်ား၊ တည္းခိုခန္းၾကား လူသြားလမ္းေပၚက ေျခသံမ်ား။ “ေရေႏြးရမယ္ အေၾကာ္စံုရမယ္” ဟု မနီးမေ၀းကလည္းေကာင္း။

အခန္းေဘးကလည္းေကာင္း ဆက္တိုက္ၾကားေနရသည့္အသံမ်ားမွာ နားထဲတြင္ ျပားေတြစီစီညံေအာင္ ေအာ္ဟစ္
ေနသလို ၾကားေနရသည္။ ပါလာသည့္ ေၾကာပိုးအိတ္ကိုခ်ကာ ေနရာထိုင္ခင္းျပင္ၿပီးေသာအခါ ေနေရာင္ျခည္မွာ သိသိသာသာ က်သြားၿပီ ျဖစ္ေလသည္။

                                                                 (ခ)

မန္းေခ်ာင္းေရတြင္ မိနစ္ ႏွစ္ဆယ္နီးပါးစိမ္လိုက္သျဖင့္ လန္းလန္းဆန္းဆန္း ျဖစ္သြားသည္။ ေန႔လည္ပိုင္း မင္းဘူးၿမိဳ႕ မွ အထြက္ကတည္းက အပူဒဏ္ကို ေၾကာေကာ့ေအာင္ ခံလာခဲ့ရသည္။ အခုေတာ့ ေတာရိပ္ ေတာင္ရိပ္လည္းျဖစ္ျပန္ မန္းေခ်ာင္းေရကိုလည္း စိမ္လုိက္ရသျဖင့္ ေနလို႔ထိုင္လို႔ ေတာ္ေတာ္ေကာင္း သြားသည္။ တစ္ကုိယ္လံုး အေၾကာ အခ်ဥ္မ်ား ေျပကာခြန္အားမ်ား သိသိသာသာတိုးလာသည္ ဟုပင္ ထင္မိသည္။ ထိုအခါ မန္းေခ်ာင္းေရကို ေနပူစပ္ခါး မေရွာင္ခ်ဳိးသည့္တုိင္ အပူရွပ္ျခင္း မရွိတတ္၊ မန္းေခ်ာင္း ေရတစ္ခါခ်ဳိးၿပီးလွ်င္ ေနာင္ႏွစ္တြင္လည္း ျပန္လာၿပီး ခ်ဳိးခ်င္သည့္ စိတ္မ်ား ရွိေနတတ္သည္ဟု ေရာက္ဖူး သူမ်ား ေျပာေနၾကျခင္းမွာအမွန္ပဲကိုးဟု ေတြးမိသည္။

တည္းခိုခန္းကေလးကို ေသာ့ခတ္ပိတ္သည္။ ဖူဂ်ီကင္မရာေလးလြယ္သည္။ ေစ်းဆုိင္တန္းထဲ ဆင္းလာခဲ့သည္။ ဆိုင္အေတာ္မ်ားမ်ား ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးသည္အထိ မည္သည့္ဆိုင္တြင္ ထိုင္ရမည္ကို ေရြးခ်ယ္လို႔မရ ေအာင္ျဖစ္ေနေသး သည္။ ေနာက္ေတာ့စိတ္ကိုေလ်ာ့ကာ နီးစပ္ရာ ခပ္သန္႔သန္႔ျပင္ဆင္ ခင္းက်င္းထားသည့္ဆိုင္တြင္ ၀င္ထိုင္သည္။ ထမင္းသုပ္တစ္ပြဲ မွာသည္။

ထမင္းသုပ္က စားလို႔မေကာင္း။ တစ္ခါတစ္ရံ သဲတက်ိက်ိပင္၀ါးမိသလို ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္အားနာပါးနာ အနည္းငယ္သာ စားကာ ထမင္းဆိုင္မွျပန္ထခဲ့သည္။ တျခား လမ္းေဘးေစ်းဆိုင္မ်ားဘက္ လွည့္လိုက္သည္။ တည္းခိုခန္းမ်ားေရွ႕ တန္းစီၿပီးရပ္ထားေသာ ကားတန္းေဘးတြင္ ဆိုင္းထမ္းခ်ၿပီးေရာင္းေနေသာ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္၊ အသုပ္ဆိုင္ေလးမ်ားရွိသည္။ ေစ်းဆိုင္တစ္ခုေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ၾကာဆန္ဟင္း ခါးေရာင္းသည္ကိုေတြ႕သည္။ ရာသီဥတုက ျပင္းထန္ခရီးကပမ္းသျဖင့္ ၾကာဆန္ဟင္းခါးကုိပဲ ညစာအျဖစ္မွီ၀ဲၿပီး အိပ္ယာ၀င္ေတာ့မည္ဟု စဥ္းစားသည္။

ၾကာဆန္ဟင္းခါးကမူ ပါးစပ္တည့္သည္။ ထမင္းသုပ္ကို စိတ္ပ်က္ခဲ့ရသည့္တုိင္ ၾကာဆန္ဟင္းခါးက အေတာ့ကို အဆင္ေျပေနျပန္သည္။ ၾကာဆန္ဟင္းခါးေသာက္ၿပီးေနာက္ ဆိုင္ေဘးက ခုံပုေလးတြင္ ခဏ တျဖဳတ္ထိုင္ေန လိုက္သည္။ ေနာက္ေန႔တြင္ မိမိေဆာင္ရြက္ရမည့္ အစီစဥ္မ်ားကို စဥ္းစားသည္။ ထိုသို႔စဥ္းစားရင္းက ပခံုးထမ္း
ေစ်းဆုိင္ပိုင္ရွင္ ႏွင့္စကားစျမည္ အနည္းငယ္ ေျပာျဖစ္သြားသည္။ သည္လိုဆို ေတာ့လည္း ေရႊစက္ေတာ္
ဘုရားပြဲႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အခ်က္အလက္တခ်ိဳ႕ကို အလိုအေလွ်ာက္ စုေဆာင္းမိသလို ျဖစ္သြားေတာ့သည္။
မန္းေရႊစက္ေတာ္ဘုရားပြဲတြင္ ေစ်းလာေရာင္းၾကသူမ်ားမွာ နယ္ခံေစ်းသည္ကနည္းၿပီး အျခားအနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ လာေရာက္ၾကသူမ်ားက အမ်ားစုျဖစ္သည္။ ယခု ကၽြန္ေတာ္ထိုင္ေနသည့္ဆိုင္က ဆိုင္ပိုင္ရွင္ ေစ်းသည္မွာ မေကြးၿမိဳ႕ႏွင့္ေတာင္တြင္းႀကီးၾကား ရြာတစ္ရြာမွ ျဖစ္သည္။ မိသားစုေလးေယာက္ျဖစ္သည္။ ဘုရားပြဲမစတင္ခင္ ရက္မ်ားကတည္းကေရာက္လာၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ ပထမ ဘုရားပြဲေဂါပကအဖြဲ႔တြင္ လူေနအခန္း အတြက္
ေျမေနရာ ၀ယ္ရသည္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္တဲထိုးေနရသည္။ ေရဖိုးမီးဖိုး ကိုယ့္ဘာ သာတာ၀န္ယူရသည္။ ထို႔ေနာက္ ရဲေၾကး၊ သစ္ေတာဌာနေၾကး၊ စည္ပင္ေၾကး၊ မီးသတ္ေၾကးေပးရသည္။ တခ်ဳိ႕ဌာနမ်ားက ညိႇလို႔ရသည္။ တခ်ဳိ႕လံုး၀ မရ။ ေဂါပကအဖြဲ႕သို႔ ေပးသြင္းရသည့္ေငြ ႏွစ္ေသာင္းေျခာက္ ေထာင္ေက်ာ္ အျပင္ဆန္တစ္အိပ္ႏွင့္ ဆီသံုးပိႆာမွာ ထံုးစံလိုျဖစ္လာသည္။

သူတို႔မိသားစုက ကိုယ္စီကိုငွ အလုပ္လုပ္ၾကသည္။ သားျဖစ္သူ လူပ်ဳိေပါက္အရြယ္က ကားေရေဆး သည္။ အသက္ ၁၁ အရြယ္ သမီးေလးကဆိုင္အလုပ္ကူသည္။ မိန္းမက တဲမွာပင္ေနကာ လိုအပ္တာမ်ား ျပင္ဆင္ေပးသည္။ အိမ္ေထာင္ ဦးစီးျဖစ္သူက အသင့္စီမံၿပီး ျဖစ္သည့္ မုန္႔ဟင္းခါး၊ ၾကာဇံဟင္းခါး၊ လက္ဖက္သုပ္၊ ဂ်င္းသုပ္၊
ေရွာက္သီးသုပ္ ပစၥည္းမ်ားကိုု ပခုံးႏွင့္ထမ္းကာ ေနရာအမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီးမွ ေစ်းေရာင္းသည္။ ေန႔စဥ္ အနည္းဆံုး
ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ ေရာင္းရသည္။ ေျခာက္ေသာင္းဖိုးအထိ ေရာင္းရ သည္မ်ားပင္ ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ေရႊစက္ေတာ္ ဘုရားပြဲခင္းအတြင္း ပခုံးထမ္းေစ်းလိုက္ေရာင္းသူ အေရအတြက္ ၂၀ ေက်ာ္ရွိသည္။ အခုေတာ့ သႀကၤန္ၿပီးလွ်င္ ဘုရားပြဲလည္း ၿပီးေတာ့မည္။ ေငြေၾကးအနည္းငယ္ေတာ့ စုေဆာင္းမိခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

လမ္းေဘးေစ်းဆိုင္ေလးဆီမွ ထျပန္လာခဲ့ေတာ့ ညဆယ္နာရီပင္ထိုးၿပီ။ တည္းခိုခန္း ထဲ၀င္လိုက္ေတာ့ ေဘးခ်င္းကပ္ အခန္းထဲက ဘုရားဖူးခရီးသည္မ်ားသည္လည္း မအိပ္ႏိုင္ၾကေသး။ စကားေျပာသံမ်ားဆူ ညံလ်က္ ရွိေနေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တည္းခိုခန္းႏွင့္ ေျခလွမ္းဆယ္လွမ္းမွ်ေလာက္သာ ေ၀းသည့္ မန္းေခ်ာင္းထဲက ေရခ်ဳိး ေနၾကသူမ်ား ရဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္စြာေအာ္ဟစ္ဆူညံသံမ်ားကို အတိုင္းသား ၾကားေနရ ေသးသည္။

ပါလာသည့္ လက္ဆြဲအိတ္ေပၚ ေခါင္းတင္ရင္း၊ ဖ်ာၾကမ္းတစ္ခ်ပ္သာ ခင္းထားသည့္ ၀ါးၾကမ္းခင္းေပၚ ေၾကာဆန္႔ရင္း
ေဘးခ်င္းကပ္အခန္းက အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုေနသည့္ခရီးသည္ အမ်ဳိးသမီးႀကီႏွစ္ေယာက္ ရဲ႕စကားသံမ်ားကို ၾကားေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာတစ္ဦးတည္း ႀကိတ္ၿပီး ၿပံဳးရသည္။

“ညည္းကိုက ႏံုပါတယ္ေအ။ ငါက ႏွစ္, ႏွစ္ကို အပိုင္ထိုးတာ့မယ္ဆိုေပမယ့္ ဒီက်ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ဆီမွာထပ္ၿပီး ဂဏန္းအပ္ျဖစ္ေအာင္ အပ္လိုက္ရေသးတယ္။ နင္အခု အထက္စက္ေတာ္ရာ ေရာက္တာေတာင္ နင့္ဂဏန္းကို မအပ္ခဲ့ရေသးဘူးေပါ့ ဟုတ္လား။ ေအး အခုေတာ့မမွီေတာ့ဘူး။ မနက္ျဖန္ ငါေတာ့ ႏွစ္,ႏွစ္ကို အပိုင္ကစားမယ္ ဒါပဲ”

ထို႔ေနာက္ တစ္ေနရာရာသို႔ တယ္လီဖုန္း ႏွင့္လွမ္းၿပီး မနက္ျဖန္အတြက္ ႏွစ္လံုးထီထိုးေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ့္နားထဲ တြင္ မၾကားတစ္ခ်က္ ၾကားတစ္ခ်က္။ ခရီးကပမ္း အပူဒဏ္ကိုလည္း တစ္ေန႔လံုးခံခဲ့ရသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ခႏၶာကိုယ္မွာ
ေတာင့္တင္းနာက်င္လ်က္ရွိသည္။ ထို႔ေနာက္ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို အိပ္ေပ်ာ္သြား ရသည္။

                                                             (ဂ)

မနက္ ေလးနာေက်ာ္ေက်ာ္တြင္ အိပ္ယာက ကၽြန္ေတာ္ ႏိုးသည္။ ကမန္းကတန္း မ်က္ႏွာသစ္ကာ ေတာင္ေပၚ တက္ရန္ ျပင္ဆင္သည္။ အထက္စက္ေတာ္ရာသို႔ တက္ကာေနထြက္သည့္အခ်ိန္ ဓါတ္ပံု႐ုိက္ ယူရမည္ ျဖစ္သည္။

ေတာင္ေျခကိုေရာက္ေတာ့ ေတာင္ေပၚအထိတက္မည့္ကားက လူျပည့္လုနီးပါးျဖစ္ေနသည္
ႏွင့္ ေစာင့္မေနရဘဲ ေတာင္ေပၚ တက္လာခဲ့သည္။ နံနက္ ငါးနာရီေက်ာ္ေက်ာ္သာရွိေသးသျဖင့္ ကားျပင္ပတြင္
ေမွာင္ႏွင့္မည္းမည္း။ ပတ္၀န္းက်င္ကိုမျမင္ရ။

မေန႔ညေနပိုင္း ကားဆိပ္မွတစ္ဆင့္ အထက္စက္ေတာ္ရာကို ေမာ့ၾကည့္ရင္းက “ဒီေတာင္ေပၚကားႏွင့္ တက္လွ်င္ မတ္ေစာက္လြန္းသည္” ဟု ထင္ထားခဲ့သျဖင့္ အခုလိုကားျဖင့္ ကိုယ္တိုင္တက္ခြင့္ႀကံဳသည့္အခါ စိုးရိမ္စိတ္က ျဖစ္ေနေသးသည္။ ကားဆရာ ကမူကားကို သီခ်င္းတေအးေအးႏွင့္ပင္ က်င္လည္စြာ
ေမာင္းေနေသး။

ေတာင္ထိပ္ကုိ ငါးမိနစ္မွ်ေလာက္ႏွင့္ပင္ ေရာက္သည္။ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္ ေစ်းသည္အမ်ားစုသည္ အိပ္ယာက မႏိုးၾကေသး။ ပန္းသည္ႏွင့္ အ႐ုဏ္ဆြမ္းကပ္ေရာင္းသည့္ေစ်းသည္ တစ္ေယာက္တစ္ေလက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အနား ေရာက္လာကာ ေစ်းေရာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ေတာင္ထိပ္ေရာက္သည္အထိ ဆက္မတက္ေတာ့ဘဲ အလင္းေရာင္ျပျပျမင္ရၿပီျဖစ္သျဖင့္ ေနထြက္သည္ကို သည္ဘုရားရင္ျပင္ေဘး
ေနရာကပင္ေစာင့္ၿပီး ဓါတ္ပံု႐ိုက္ရန္ ဆံုးျဖတ္သည္။ သည္ၾကားထဲ အေရွ႕အေနာက္ေတာင္ေျမာက္ မေ၀ခြဲတတ္သျဖင့္ ပန္းသည္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးကို လိုက္ေမးရေသးသည္။

ေနထြက္လာေတာ့ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ အစြန္းမွတစ္ဆင့္ ေတာင္ေအာက္ကို ဓါတ္ပံု႐ိုက္သည္။ ဆန္းသစ္ ၾကည္ႏူး ဖြယ္ ေတာင္ေျခ၀န္းက်င္ ပြဲေစ်းခင္းႀကီးမွာ ၾကည့္မ၀ႏို္င္ေအာင္ပင္။ ဘုရားဖူးမ်ား ႐ုတ္တရက္မ်ား လာသည္။

ေစ်းသည္မ်ား ေစ်းေရာင္းသည့္ အသံမ်ားဆူညံလာသည္။ ေၾကးစည္ထုသံ၊ ေခါင္းေလာင္းထိုး သံ၊ ဓါတ္စက္ႏွင့္ ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔သံမ်ားျဖင့္ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္တစ္ခုလံုး ႐ုတ္ခ်ည္း စည္ကား ဆူညံလာေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္၀ယ္လိုက္သည့္ ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားသမိုင္းစာအုပ္တြင္ မန္းေရႊစက္ေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သမိုင္း အခ်က္အလက္မ်ားမွာ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ရာမ်ားႏွင့္ ျပည့္ေနသည္။ ေဂါဓမၼဗုဒၶ၀ါေတာ္ ၂၀ ျပည့္သည့္ အခ်ိန္တြင္ သာ၀တိၳျပည္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံ မင္းဘူးႏွင့္စကုနယ္သို႔ ႂကြခ်ီေရာက္ရွိၿပီး ေႏွာင္းလူမ်ား အထြတ္အျမတ္ထား ၾကည္ညိဳကိုးကြယ္ဖို႔ရာ ေျခေတာ္ရာႏွစ္ဆူကို ယခုဘုရားကုန္းေတာ္ေအာက္ေျခႏွင့္ အထက္ကုန္းထိပ္တြင္ နင္းခ်မွတ္သား ထားရစ္ေတာ္မူခဲ့သည္ဟု ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားက ယံုၾကည္ခဲ့ၾကသည္။ ဤေျခေတာ္ရာႏွစ္ဆူရွိရာ ေဒသကို ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၆၄၀ ျပည့္ႏွစ္ တြင္ ပုဂံအေလာင္းစည္သူ မင္းႀကီး
ေတြ႕ရွိေတာ္မူ သည္မွစကာ ဘုရားေစတီ၊ ေက်ာင္းကန္မ်ား ေဆာက္လုပ္ကိုးကြယ္ခဲ့ရာမွယခုကဲ့ သို႔ ဘုရားဖူးမ်ား အထူးစည္ကားခဲ့သည့္ေဒသ ျဖစ္လာခဲ့သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ေနာင္အခါ ေျခေတာ္ရာဖူး လာသူ ဘုရားဖူးလာသူမ်ားျပားလွသျဖင့္ ဘုရား ပြဲေတာ္ရက္သတ္မွတ္ကာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ဘုရားပြဲေတာ္မ်ား က်င္းပလာခဲ့ၾက၏။ စတင္သတ္မွတ္စဥ္အခ်ိန္က တေပါင္းလျပည့္ေန႔မွ လျပည့္ေက်ာ္ ၇ ရက္အထိ တစ္ပတ္ သတ္မွတ္က်င္းပခဲ့ရာမွ ယခုအခါ တစ္လေက်ာ္ ၀န္းက်င္ အထိ သတ္မွတ္က်င္းပလာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္က ဘုရားသမိုင္းစာအုပ္ဆိုင္မွ စာအုပ္တစ္အုပ္၀ယ္သည္။ အိမ္သူ မေဒ၀ီအတြက္ ေျခေတာ္ရာပံု ႐ိုက္ႏိွပ္ ထားသည့္ ဘုရားေက်ာင္းတက္ တံဘက္တစ္ထည္ကို ၀ယ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္၀ယ္ခဲ့သည့္ ဘုရားသမိုင္းစာအုပ္တြင္ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ ဆန္းက်ယ္သည့္ ႐ိုးရာသမိုင္းမွတ္ တမ္းမ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနသည္။ လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ သမိုင္းအခ်က္ အလက္မ်ားလည္းပါ, ပါသည္။ တခ်ဳိ႕ သမိုင္း အခ်က္အလက္မ်ားမွာ ဒ႑ာရီဆန္လြန္းေနသည္ဟု ထင္မိသည္။

ပြဲေတာ္ေစ်းခင္းအတြင္း အထည္ဆိုင္ႀကီးမ်ား တန္းစီေနသည္။ ပစၥည္းမ်ိဳးစံုေရာင္းသည့္ဆိုင္မ်ား၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ ေစ်းသည္မ်ားမွာ ဆိုင္ေရွ႕လမ္းေပၚအထိတက္ကာ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေအာ္ဟစ္ေခၚငင္ကာ
ေရာင္းခ်ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္၀င္စားသည့္ ေစ်းဆိုင္မ်ားလည္းရွိသည္။ ဥပမာဩ ေဒသထြက္ကုန္ မ်ားျဖစ္သည့္ သနပ္ခါးဆိုင္မ်ား၊ မွ်စ္ေျခာက္မ်ဳိးစံု၊ အာလူးေျခာက္၊ မိႈေျခာက္ႏွင့္ ထန္းလ်က္ခဲအမ်ဳိးမ်ဳိး ဆိုင္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္စိတ္၀င္စားသည္။ တစ္ေနရာတြင္မူ ျမင္ဖူးသလိုရွိသည့္ အညိဳေရာင္သစ္ဥသစ္ဖု မ်ား ေရာင္းေနသည့္ဆိုင္ေဘးတြင္ ကၽြန္ေတာ္သြားရပ္ လိုက္သည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ နီးပါး မျမင္မေတြ႕ခဲ့ရသည့္ ၀က္ေျမစာဥႀကီးမ်ား ေတာင္းအျပည့္ထည့္ထားသည္ကို
ေတြ႕သည္။ ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသ၀မ္းသာသြား ရသည္။

ဘုရားပြဲေတာ္ပြဲေစ်းႀကီးအတြင္း ေစ်းဆိုင္ခန္းေပါင္း ေထာင္ခ်ီၿပီးရွိႏိုင္သည္။ ေခါင္းရြက္ဗ်ပ္ထိုး ေစ်းသယ္မ်ား၏
ေအာ္ဟစ္ေရာင္းခ်ေနသည့္ အသံမ်ားမွာလည္း တစ္ရံမျပတ္ ေနရာအမ်ိဳးမ်ဳိးတြင္ၾကားေန ေတြ႕ေနရသည္။ တည္းခိုခန္း မ်ားၾကား၊ ေစ်းဆိုင္မ်ားၾကား၊ ကားဆိပ္ႏွင့္ ေနရာအႏွံ႔ပဲျပဳတ္၊ ဆီထမင္း၊ အေၾကာ္စံု၊ ဟင္းမ်ဳိးစံု
ေအာ္ဟစ္ သြားလာ ေရာင္းခ်ေနၾကသည္။

ယုတ္စြအဆံုး နံနက္ေ၀လီေ၀လင္းအခ်ိန္ အ႐ုဏ္ဆြမ္းခံႂကြသည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား လမ္းေလွ်ာက္လာေနစဥ္ ထိုရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ေရွ႕မွေနာက္မွ ေဘးမွေစ်းသည္မ်ား အေျပးအလႊား လိုက္ပါလာၾကသည္။ အ႐ုဏ္ဆြမ္း တစ္ပန္းကန္စာ ေစ်းလိုက္ေရာင္းၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ့္မွာ ကားႀကိဳကားၾကား၊ လူေတြၾကား၊ ဆိုင္ေတြၾကားမွာ ႐ုတ္တရက္ ျဖတ္တက္ လိုက္သည့္ ေခါင္း ရြက္ဗ်တ္ထိုး ေစ်းသည္မ်ားႏွင့္ တစ္ခါတစ္ေလ လူခ်င္း၀င္တိုက္လုမတတ္ ရွိခဲ့ရသည္။

ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေနသည့္အခိုက္ ရွင္ျပဳအလွဴပြဲလွည့္သည္ႏွင့္လည္း ႀကံဳသည္။ ရွင္ေလာင္းတစ္ပါးႏွစ္ပါး
ေလာက္ ဓါတ္ပံု႐ုိက္သည္။ မနက္ေစာေစာ အ႐ုဏ္ဆြမ္းေလာင္းစဥ္ကလည္း ရဟန္းတခ်ိဳ႕ကို ဓါတ္ပံု႐ုိက္ ယူႏိုင္ခဲ့ေသးသည္။ ပိုၿပီးတိုက္ဆိုင္ခ်င္ေတာ့ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕မွ ဆင္ကအဖြဲ႕ လွည့္လည္လာသည္ႏွင့္လည္း ႀကံဳလိုက္ရေသးသည္။ ဆင္ကေနပံုကို ဓါတ္ပံု႐ိုက္ရျပန္သည္။

ေနေစာင္းလာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေယာက်္ားအႏွိပ္သည္မ်ား လမ္းေပၚေရာက္လာၾကသည္။ “အေၾကာ ေျဖဆရာ” ဟူသည့္ ဆိုင္းပုဒ္ကေလးမ်ား ကုိယ္စီကိုင္ကာ တစ္ေနရာၿပီးတေနရာ လမ္းေလွ်ာက္ ကာ ေဖာက္ သယ္ရွာၾကသည္။ ပြဲေတာ္အတြင္း ေစ်းသည္မ်ားနည္းတူ အႏိွပ္သည္မ်ား၊ ဓါတ္ပံုဆရာ မ်ားသည္ လည္း ေဂါပကအဖြဲ႕တြင္ မွတ္ပံုတင္ၾကရသည္။ အခြန္ေဆာင္ၿပီးမွ အလုပ္လုပ္ၾကရသည္။ ေဂါပက အဖြဲ႕႐ုံး
ႏွင့္နီးသည့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ထိုင္ေနစဥ္ ေဂါပကအဖြဲ႕ လက္ခံရရွိထားသည့္ လွဴဒါန္းေငြ စာရင္းခ်ဳပ္ ေၾကညာေပးေနသည္ကို ၾကားခဲ့ရသည္။ သိန္းေထာင္ႏွင့္ခ်ီၿပီး ေၾကညာလိုက္သည္ကို ၾကားခဲ့ ရသည္။

တည္းခိုခန္းကို ျပန္ေရာက္ေတာ့ မိုးခ်ဳပ္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ မန္းေခ်ာင္းထဲကို ဆင္းေတာ့ ေရခ်ဳိးသူမ်ား
ေခ်ာင္းလံုးျပည့္ ရွိေနသည္။ ကေလး၊ လူႀကီး အရြယ္စံု ေခ်ာင္းထဲတြင္ ေရခ်ဳိးၾကသည္။ ေရာင္စံုေဘာကြင္းမ်ား ႀကိဳးႏွင့္သီဆြဲကာ ေရခ်ဳိးေနၾကသူမ်ား ၾကားလိုက္လံေရာင္းေနသည့္ ေစ်းသည္မ်ားကို ေခ်ာင္းထဲအႏွံ႔ ေတြ႕
ေနရသည္။ တခ်ဳိ႕ အုပ္စုလိုက္၊ တစ္ဦးခ်င္းအလိုက္ ဓါတ္ပံု႐ုိက္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ မန္းေရႊစက္ေတာ္ ဘုရားပြဲကို ဘုရားဖူးမ်ား စိတ္၀င္စားၾကသည့္အခ်က္မွာ ၾကည္လင္ေအးျမေသာ မန္းေခ်ာင္းေရ ကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ
ေရခ်ဳိးခြင့္ ရသည့္အခ်က္သည္လည္း အဓိကက်ေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္မည္ဟုထင္မိ သည္။

ယခုအခါ မန္းေရႊစက္ေတာ္ ဘုရားပြဲေတာ္ကို ကၽြန္ေတာ္တျဖတ္ထိုးရွပ္ၿပီး ေလ့လာခြင့္ရလိုက္ၿပီ။ မနက္ျဖန္ မနက္ ခပ္ေစာေစာထ၊ ေရခ်ဳိးၿပီးေနာက္ ကားဆိပ္ကိုဆင္းရမည္။ ေနပူမျပင္းခင္ မင္းဘူးကို ျပန္ရမည္။ ခရီးသည္ တစ္ဦးအေနျဖင့္ စိတ္ေက်နပ္မႈေတာ့ ရခဲ့သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ညအခ်ိန္ မန္းေခ်ာင္း ေရခ်ဳိးဆိပ္က ျပင္တြင္ထိုင္ၿပီး မန္းေခ်ာင္းလေရာင္မ်ားကိုမူ က်ေနာ့္မွာ မသိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ကၽြန္ ေတာ္ ေရာက္သြားသည့္ရက္က လကြယ္ရက္မ်ား ျဖစ္ေနသည္။ ထိုအခ်က္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္ခဲ့ရသည္ဟု ေျပာရပါလိမ့္မည္။ ။

 
stimgesafsdafsrs
pp
HLs

ေၾကာ္ျငာ

Confronting-Democratic-Modernity-in-Military-ruled-Burma-1s
rogue-agent-announcement

e-letter-burmese

Who is Online

We have 50 guests online