www.padamyarfm.com
www.padamyarfm.com
http://goo.glhdUIvl
တနလၤာ, ၁၆ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၉

Mizzima Burmese

Home > ရသဘဏ္တုိက္ > ႐ုပ္ရွင္ > ေသမင္းကို စိန္ေခၚသူမ်ား

ေသမင္းကို စိန္ေခၚသူမ်ား

အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

(၈၂ ၾကိမ္ေျမာက္ ေအာ္စကာဆုေပးပြဲတြင္ ဇာတ္ကားဆုနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာဆုရရွိခဲ့တဲ့ The Hurt Locker အား ျပန္လည္ခံစားတင္ျပပါတယ္။)
movie-cover
ဇာတ္ကားအမည္              The Hurt Locker
ဒါ႐ိုက္တာ                       Kathrny Bigelow
စာေရးဆရာ                     Mark Boal
အဓိကဇာတ္ေဆာင္           Jeremy Renner, Anthony Mackie, Bryan Geraghy
အမ်ဳိးအစား                     Action / Adventure

The Hurt Locker ကို မာ့(ခ္) ဘုိး(လ္) Mark Boal က ဇာတ္ၫႊန္းေရးသားၿပီး အမ်ဳိးသမီး ဒါ႐ိုက္တာတဦးျဖစ္တဲ့ ကက္သရင္းဘစ္ဂလုိ (Kathryn Bigelow) က ႐ိုက္ကူးထားတာပါ။ ‘အိုင္အီးဒီ’ ဗံုးေတြကို ရွင္းလင္းဖုိ႔ ဘဂၢဒက္ၿမိဳ႕က လမ္းမေပၚကင္းလွည့္ေနတဲ့ အေမရိကန္ စစ္သားေတြအေၾကာင္း ႐ိုက္ျပထားတဲ့ ဇာတ္ကားတကား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားဟာ သဘာဝက်ၿပီး ယုတၱိရွိလွတဲ့အတြက္ အလြန္ပင္ ၾကည့္ေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ကားေကာင္း တကားျဖစ္ပါတယ္။

The Hurt Locker မွာ အဓိကဇတ္ေကာင္ေတြအျဖစ္၊ အေမရိကန္ ဗံုးရွင္းလင္းေရး တပ္စုတစုမွ ေထာက္လွမ္းေရးအရာရွိတဦး၊ အခင္းျဖစ္ပြားတဲ့ေနရာမွာ လံုၿခံဳေရးတာဝန္ယူထားတဲ့ ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္ကိုင္ ကၽြမ္းက်င္သူစစ္သည္တဦး၊ ၿပီးတဲ့ေနာက္ အုိင္အီးဒီးဗံုးဆီ လမ္းေလွ်ာက္သြားၿပီး ဗံုးကိုေပါက္ကြဲႏိုင္တဲ့ အေျခအေန မရွိေတာ့ေအာင္ ျပဳလုပ္ရတဲ့ တပ္ၾကပ္ၾကီးတဦးတုိ႔ ပါဝင္ပါတယ္။

ဇာတ္ကားအစကို အုိင္အီးဒီး ဗံုးတလံုး ဘဂၢဒက္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လမ္းတလမ္းမွာ ေတြ႔ရေၾကာင္း သတင္းရရွိပံုနဲ႔ ဖြင့္ထားပါတယ္။ ဗံုးရွင္းလင္းေရးတပ္စုရဲ႕ တပ္ၾကပ္ၾကီးဟာ သူ႔ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားကို စိတ္မပူဖို႔မွာၿပီး ဗံုးကာကြယ္ေရးဝတ္စံုကို ဝတ္ဆင္ပါတယ္။ ၿပီးေနာက္ ဗံုးရွိရာသို႔ ေလွ်ာက္သြားၿပီး ဗံုးကိုေပါက္ကြဲႏိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ေလေအာင္ ဗုံးရဲ႕ စနက္တန္ကို ျဖဳတ္ပစ္လုိက္ပါတယ္။ သူဟာ သူ႔ရဲေဘာ္ေတြဆီ ျပန္ေလွ်ာက္အလာမွာေတာ့ လူတေယာက္ ဆယ္လူလာဖုန္း ကိုင္ထားတာကို ေတြ႔သြားတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ သူလွည့္ၾကည့္ၿပီး ထြက္ေျပးေပမယ့္ ေနာက္က်သြားပါၿပီ။ ဗံုးက ဝုန္းကနဲဆုိ ေပါက္ကြဲသြားပါေတာ့တယ္။ တပ္ၾကပ္ၾကီးလည္း ဗံုးထိၿပီး တစစီျဖစ္သြားတယ္။ The Hurt Locker ဟာ စစခ်င္း မိနစ္ပိုင္းမွာပဲ ဇာတ္ကားရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ နည္းဗ်ဴဟာေတြကို ခ်ျပလုိက္ပါတယ္။ ဇာတ္ကားရဲ႕ အဖြင့္ျပကြက္ေတြက ၾကည့္တဲ့သူေတြကို ဆက္လက္ၾကည့္ခ်င္စိတ္ကို အမိအရ ဖမ္းယူထားလုိက္ပါတယ္။

တပ္ၾကပ္ၾကီး က်ဆံုးၿပီးတဲ့ေနာက္ အသက္ရွင္က်န္ရစ္တဲ့ ကၽြမ္းက်င္သူ ‘အိုဝင္အယ္ဒရစ္ဂ်္’ နဲ႔ တပ္ၾကပ္ၾကီး ‘ေဂ်တီဆင္းဘြန္း’ တို႔ဆီ တပ္ၾကပ္ၾကီး ‘ဝီလ်ံဂ်ိမ္း(စ္)’ (ဂ်ိမ္းစ္ရင္နာ) ထပ္မံေရာက္ရွိၿပီး အစားထုိးပါတယ္။ ဝီလ်ံဟာ က်ဆံုးသြားတဲ့ တပ္ၾကပ္ၾကီးလို ေခါင္းေဆာင္ရည္ ကၽြမ္းက်င္မႈနဲ႔ ရဲေဘာ္ရဲဘက္စိတ္ဓာတ္မရွိတဲ့ အာဖဂန္နစၥတန္ စစ္ျပန္တဦးျဖစ္ပါတယ္။ ဝီလ်ံဟာ စကားသိပ္မေျပာတတ္ဘဲ သူ႔အလုပ္ သူလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ သူ႔အလုပ္က ဘဂၢဒက္ၿမိဳ႕ၾကီးအတြင္း ဗံုးေတြမေပါက္ကြဲေအာင္ ဟန္႔တားေပးဖို႔ပါ။ သူဟာ ဗံုးရွင္းလင္းရာမွ အင္မတန္ ကၽြမ္းက်င္ၿပီး ေအးေဆးတည္ၿငိမ္မႈ ရွိသူပါ။ ဒါေပမဲ့ တခါတခါမွာ မိုက္႐ူးရဲေတာ့ ဆန္တတ္ပါတယ္။

ဝီလ်ံဟာ ဗံုးေထာင္ထားတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားကို တစစီျဖဳတ္ေနတဲ့အခါ၊  ဒါမွမဟုတ္ ေကာင္ေလးတေယာက္ရဲ႕ ဝမ္းဗိုက္ကို ခြဲၿပီးထည့္ထားတဲ့ အုိင္အီးဒီးဗံုးကို ႏႈိက္ယူတဲ့အခါ၊ ဒါမွမဟုတ္ သဲကႏၲရထဲမွာ ၿဗိတိသွ်ေၾကးစားစစ္သားတခ်ဳိ႕နဲ႔ ပူးေပါင္းတဲ့အခါ၊ သူ႔လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ အရမ္းစိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ေကာင္းၿပီး ၾကည့္ေကာင္းလွပါတယ္။ အရမ္းေတာ္တဲ့ အားကစားသမားတေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ စိတၱဇလူသတ္ေကာင္တဦးလို ယံုၾကည္မႈ၊ အေသးစိတ္ဂ႐ုစိုက္မႈ၊ ထက္ျမက္မႈေတြဟာ သူ႔မွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒါဟာ ကိုယ္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အပယ္ခံျဖစ္ေနတဲ့ လူတေယာက္ဟာ စစ္ေျမျပင္မွာ အရမ္းထက္ျမက္တဲ့ လူသတ္ယႏၲရားတခု ျဖစ္သြားပံုမ်ဳိးလုိပါပဲ။

ဇာတ္ၫႊန္းဆရာ မာ့(ခ္) ဘုိး(လ္) Mark Boal နဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာ ကက္သရင္းဘစ္ဂလုိ (Kathryn Bigelow) တို႔ကေတာ့ အဲဒီလို ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုမျပဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးထိန္းသိမ္းမႈ စစ္ဆင္ေရးမ်ဳိးမွာ စစ္တပ္က ဝီလ်ံဂ်ိမ္းစ္လို လူစားမ်ဳိးလိုအပ္သလို ဝီလ်ံဂ်ိမ္းစ္ကလည္း စစ္တပ္ကို လိုအပ္တယ္ဆုိတာကို ျပထားပါတယ္။ ဝီလ်ံဂ်ိမ္းစ္အေနနဲ႔လည္း ဒီလိုအလုပ္မ်ဳိးဟာ အခ်ိန္မေရြးေသႏိုင္တဲ့ အလုပ္ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီလုိအလုပ္မ်ဳိးကို စြန္႔စားၿပီး လုပ္ကိုင္ရတာကို ခံုမင္ႏွစ္သက္တာကို ျပထားပါတယ္။

ဝီလ်ံက ဗံုးေတြကိုရွာၿပီး ေပါက္ကြဲမႈ မရွိႏိုင္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနျဖစ္သြားေအာင္ လုပ္ရာမွာ အင္မတန္ ကၽြမ္းက်င္ပါတယ္။ ဒါဟာ သူ႔အလုပ္သက္သက္မဟုတ္ဘဲ၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာလို ျဖစ္ေနတာပါ။ ေနာက္ၿပီး သူ႔အဖို႔ ေပ်ာ္စရာလည္း ေကာင္းတယ္လုိ႔ ယူဆထားတယ္။ သူ႔ရဲေဘာ္ေတြဟာ သူ႔ဗံုးရွင္းနည္းေတြကို သေဘာမက်ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သူ႔ကို တန္ဖုိးထား ေလးစားလာၾကတယ္။

The Hurt Locker ဟာ ၿငီးေငြ႔စရာ အခန္းတခ်ဳိ႕ ပါေသာ္လည္း အီရတ္ႏိုင္ငံကို က်ဴးေက်ာ္သိမ္းပိုက္မႈမွာ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းဆန္မႈေၾကာင့္ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ သစ္ေနပါတယ္။ စိတ္ပ်က္စရာ တင္းမာမႈနဲ႔ အဆိပ္ဓာတ္ပါတဲ့ အနံ႔အသက္တုိ႔က ဇာက္ကားတေလွ်ာက္လုံးမွာ အနီးကပ္ ထိေတြ႔ခံစားရေစခဲ့ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာ ကက္သရင္းဘစ္ဂလုိ (Kathryn Bigelow) ဟာ မိန္းမျဖစ္ေနတဲ့ ေယာက်္ားဒါ႐ိုက္တာတေယာက္ပါ။ သူမဟာ ဆန္႔က်င္ဘက္ရွိတဲ့ လူေတြရဲ႕ ဆက္စပ္မႈေတြကို ရွာေဖြတင္ျပရတာကို အရသာရွိပံုရပါတယ္။

သူမရဲ႕ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြနဲ႔အတူ သဘာဝက်ၿပီး ယုတၱိရွိလွတဲ့ တင္ျပခ်က္ေတြေၾကာင့္္ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ၈၂ ၾကိမ္ေျမာက္ ေအာ္စကာဆုေပးပြဲ၌ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ကားဆုနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာဆု ႏွစ္ခု ဆြတ္ခူးလုိက္တဲ့ ဇာတ္ကားေကာင္းတကားလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။

 
stimgesafsdafsrs
pp
HLs

ေၾကာ္ျငာ

Confronting-Democratic-Modernity-in-Military-ruled-Burma-1s
rogue-agent-announcement

e-letter-burmese

Who is Online

We have 17 guests online