ျပည္ေထာင္စု ခရီးသည္ ဦးေရႊအုန္း

ပရင့္ထုတ္ရန္

နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ) ။       ။ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ေခတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ဒုတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္
 ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ အလယ္တန္း ေက်ာင္းသားအျဖစ္ ပါဝင္လႈပ္ရွားရင္း ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေလာကထဲ စတင္ေျခခ်ခဲ့သည့္ ဦးေရႊအုန္း၏ ကိုယ္တိုင္ေရး အထၳဳပၸတၱိစာအုပ္၌ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ရပ္ခံၾကိဳးပမ္းခဲ့မႈမ်ားကို အဓိက ေရးထားသည္။
 
ဦးေရႊအုန္းကို ယေန႔ေခတ္ မ်ဳိးဆက္မ်ားက ရွားပါးလက္က်န္ ပင္လံုမ်ဳိးဆက္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္တဦးအျဖစ္ အသိမ်ားသည္။ ျပည္ေထာင္စုမူ စာအုပ္စာတမ္း ေရးသားသူ၊ နဝတ-နအဖ အမ်ဳိးသားညီလာခံ တက္ခဲ့သူ၊ ထို႔ေနာက္ သပိတ္ေမွာက္ စြန္႔ခြါခဲ့သူ၊ ၂ဝဝ၈ ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအတြက္ ျပည္သူ႔ဆႏၵခံယူပြဲတြင္ ကန္႔ကြက္မဲေပးရန္
 ေဆာ္ၾသခဲ့သူ၊ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပဲြဝင္ရန္ ပါတီေထာင္ခဲ့သူ စသျဖင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးအေရး၊ ရွမ္းျပည္အေရးမ်ားအတြက္ သေဘာထားမ်ားလည္း အခါသင့္သလို ေျပာဆိုတင္ျပေလ့ရွိသည္။
 
ယခုအခါ ကိုယ္တိုင္ေရး အထၳဳပၸတၱိ ေရးလိုက္သည္။u_shwe_ohn 
ျဖတ္သန္းမႈ ရွိဖူးခဲ့သူတိုင္းကို ကိုယ္ေရးအထၳဳပၸတၱိ ေရးသားပါရန္ မ်ဳိးဆက္မ်ားက ေတာင္းဆိုခဲ့ဖူးသည္။ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ ေက်ာ္ေဇာ၊ ဦးႏု၏ တာေတစေနသား၊ သခင္ေဖေဌး၏ သခင္ေဖေဌး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမ၏ က်ေနာ့္ျဖတ္သန္းမႈ အစစ္အမွန္၊ သခင္တင္ျမ၏ ဘံုဘဝမ်ား၊ NLD ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ လြတ္လပ္ေရး ၾကိဳးပမ္းမႈ၊ အာဏာရွိသူမ်ား၏ တပ္မေတာ္ သမိုင္းတြဲမ်ားႏွင့္ ေရာင္စံုစာအုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ (ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း၏ စာမူမွာ ရွိသည္ဟုေတာ့ ၾကားဖူး၏။) ထို႔ေနာက္လည္း ထပ္ထြက္ေနသည္။ နဝတ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းမ်ား၏ စာအုပ္မ်ား။
 
သမိုင္းဝင္ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အထၳဳပၸတၱိမ်ားကို ဖတ္႐ႈရင္း သူတို႔ျဖတ္သန္းမႈကို ေလ့လာေတြ႔ရွိရသည္။
 ျဖတ္သန္းမႈမ်ား ဆိုသည္ကား အဖြဲ႔အစည္းမူ၊ အမ်ိဳးသားေရးမူ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ ျဖတ္သန္းရသည္။ သို႔ေသာ္ ပင္ကိုယ္ေရး အထၳဳပၸတၱိမွာ သူ႔ရပ္တည္ခ်က္၊ ကိုယ္ပိုင္အျမင္တို႔ကို ရင္ဖြင့္ေလ့ရွိသည္မို႔ လူအမ်ား မသိခဲ့သည္မ်ားပင္ ပါရွိတတ္သည္။
 
ဦးေရႊအုန္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့သလို ရွမ္းဝါရင့္ႏိုင္ငံေရးသမားၾကီးပင္။ ရွမ္းျပည္ကလည္း ပထဝီေျမျပင္အရ အၾကီးဆံုး။ အာဏာရ အစိုးရမ်ားက ခြဲထြက္ေရးကိစၥ အစြပ္စြဲခံခဲ့ရသည့္ ျပည္နယ္ၾကီးပါ။
 
က်ေနာ္တို႔ သိနားလည္ခဲ့သည့္ ပင္လံုညီလာခံကို ဦးေရႊအုန္းက ႏွစ္ပိုင္းခြဲ၍ ေျပာသည္။ ပထမႏွင့္ ဒုတိယ။
 
၁၉၄၇ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂ ရက္ေန႔ ညီလာခံကို ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံဟုဆိုၿပီး၊ ၁၉၄၆ မတ္လ ၂၆-၂၇ ရက္ေန႔မ်ား ညီလာခံကို ပထမ ပင္လံုဟု ညႊန္းဆုိသည္။ ဤတြင္လည္း ရွမ္းအျပင္ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္နီႏွင့္ ျပည္မမွ ဦးေစာ၊ ဦးႏုတို႔ပါ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။
 
ထိုေခတ္က အေျခအေနကို ျမန္မာျပည္ ဘုရင္ခံ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ဖဆပလ၊ ရွမ္းေစာ္ဘြားမ်ား၊ ဦးတင္ဧ ေခါင္းေဆာင္ေသာ ရွမ္းျပည္လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (ရပလ) ၏ ေလးပြင့္ဆိုင္ လြတ္လပ္ေရး အေျပးၿပိဳင္ပြဲၾကီးဟုပင္ တင္စားေရးသားထားသည္။
 
ရွမ္းပေဒသရာဇ္မ်ားအေနႏွင့္ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ျမန္မာႏွင့္မူ
 ေအးစက္စက္ရွိခဲ့ေၾကာင္းပါ ေရးသားထားသည္။ ထိုစဥ္က ရပလ ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွာ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ၿပီး ရွမ္းျပည္ တသီးတျခား အာဏာပိုင္ႏိုင္ငံ ထူေထာင္ႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္ေၾကာင္းႏွင့္ လြတ္လပ္ၿပီး ႏိုင္ငံတြင္ ခြဲထြက္ခြင့္ ရွိပါက ရွမ္း-ျမန္မာ ႏွစ္ျပည္ေထာင္ ပူးတြဲေနထိုင္ႏိုင္ေၾကာင္း ပါရွိသည္။
 
ဤတြင္ ရပလ၏ ရပ္တည္ခ်က္မွာ သမိုင္းတေလွ်ာက္လံုး ပေဒသရာဇ္မ်ား၏ ထင္သလို ဆံုးျဖတ္ခံခဲ့ရေသာ ရွမ္းျပည္ကို လူထုအေျချပဳ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ား စတင္လာျခင္းဟု ဆိုႏိုင္ေပမည္။ ညီေနာင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ပေဒသရာဇ္ ဆန္႔က်င္ေရး တာဝန္ကိုပါ ယူခဲ့ရသည့္ အျဖစ္မ်ားကို စာနာမိသလို၊ ဗမာႏွင့္ ထပ္တူမက်ႏိုင္သည့္ ျပႆနာမ်ားလည္း
 ေတြ႔ျမင္ႏိုင္သည္။
 
ဦးေရႊအုန္းကိုယ္တိုင္ ဦးတင္ဧတို႔၏ ဦးေဆာင္မႈေအာက္မွ ရပလ ၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို အမ်ားဆံုး
 ေဖာ္ျပေရးသားထားသည္။ ထိုစဥ္က ရွမ္းျပည္အပါအဝင္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားအေနျဖင့္ ျပည္မႏွင့္အတူ ပူးတြဲၿပီး လြတ္လပ္ေရး အရယူရန္ ရပလ က အထူးလံႈ႔ေဆာ္ခဲ့သည္။
 
ယခုအခါ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ NLD ႏွင့္ ၉ဝ ေရြးေကာက္ပဲြဝင္ တုိင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ အမ်ားအျပားက အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ဒုတိယပင္လံုဟု
 ေၾကြးေၾကာ္ေနစဥ္တြင္၊ ထိုစဥ္က ၁၉၄၇ ပင္လံုညီလာခံကာလ တဦးႏွင့္တဦး သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္မႈမ်ား ရွိခဲ့သလို မဖိတ္ေသာ္လည္း အသိစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ တက္ေရာက္လာသူမ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္း မွတ္တမ္းျပဳ ေရးထားသည္ကို ဖတ္႐ႈၾကည္ႏူးရသည္။
 
ဦးေရႊအုန္းအေနျဖင့္ အျခားေသာ ျပည္ေထာင္စုမူ စာတမ္းမ်ားလည္း ေရးသားခဲ့ဖူးသည္။ တတိယ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လို ဟူေသာ စာတမ္းကို ၁၉၉၄ အမ်ဳိးသားညီလာခံသို႔ တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ေထာင္ တႏွစ္ အခ်ခံခဲ့ရဖူးသည္။
 
ယခု ကိုယ္တိုင္ေရး အထၳပၸတၱိကို မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားက တိုက္တြန္းသျဖင့္ ေရးျဖစ္ခဲ့သည္။ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္မွ စေရးသည္။ အသည္းကင္ဆာေၾကာင့္ က်န္းမာေရးဆိုးရြားေနစဥ္ ဆက္မေရးႏိုင္၍ အသံသြင္းေပးခဲ့သည္။ ျပည္တြင္းတြင္ စိစစ္ေရး မက်ႏိုင္ေၾကာင္း ဦးေရႊအုန္းကိုယ္တိုင္ သိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိရန္ မရည္ရြယ္ဘဲ ရင္းႏွီးသူ မိတ္ေဆြမ်ား၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္မ်ား လက္ဆင့္ကမ္းဖတ္ရန္သာ ရည္ရြယ္ေရးခဲ့သည္။
 
ယခုလို မွတ္တမ္းမွတ္ရာအျဖစ္ က်န္ခဲ့ေစရန္ တိုက္တြန္းခဲ့သူမ်ားမွာ ထိုင္းအေျခစိုက္ သတင္းဌာန သွ်မ္းသံေတာ္ဆင့္ႏွင့္ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား ျဖစ္သည္။
 
“လူၾကီးသူမတေယာက္ ဆံုးသြားၿပီဆိုရင္ က်မ္းစာအုပ္ၾကီးတအုပ္ ႐ံႈးသြားသလိုပဲလို႔ အာဖရိက စကားပံုတခုလိုေပါ့။ ဥပမာ ယူဂ်င္းသိုက္ ကြယ္လြန္သြားေတာ့ သူ႔အေၾကာင္း ေရးထားတာ မက်န္ခဲ့ေတာ့ အမ်ားၾကီး ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရပါတယ္။ အခုလည္း ဦးေရႊအုန္းက ပင္လံုေခတ္ကတည္းက စပါလာခဲ့သူဆိုေတာ့ သူဆံုးသြားရင္လည္း
 ေနာင္လာေနာက္သားေတြအတြက္ မက်န္ခဲ့မွာ စိုးလို႔ ဒီလိုတိုက္တြန္းခဲ့တာေပါ့ဗ်ာ” ဟု သွ်မ္းသံေတာ္ဆင့္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးခြန္စိုင္းက စာအုပ္ထုတ္ေဝရသည့္အေၾကာင္း ေျပာျပသည္။
 
မ်က္ႏွာဖံုးမွာ ဦးေရႊအုန္း၏ ဓာတ္ပံုႏွင့္အတူ ေနာက္ခံ ဝါစိမ္းနီ သံုးေရာင္ျခယ္အလံၾကီး ေတြ႔ရသျဖင့္ ထုတ္ေဝသူ ဦးခြန္စိုင္းကို ေမးၾကည့္ရာ … “ဒါက ရွမ္းျပည္အလံဗ်။ ၁၉၄၇ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ မခ်ဳပ္မီကတည္းက တရားဝင္ တင္ခဲ့တဲ့ အလံပါ။ သံုးေရာင္ျခယ္မွာ အလယ္က လဝန္းနဲ႔” ဟု ရွင္းျပသည္။
 
ရွမ္းျပည္ကို သိပ္ခ်စ္သူအတြက္ ဂုဏ္ျပဳလိုက္သည့္ သေဘာထင္ပါသည္။
 
လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ဖဆပလ ေခတ္တြင္ ဗ်ဴ႐ိုကရက္ အရာရွိတဦးျဖစ္ခဲ့ၿပီး၊ မဆလ ေခတ္အတြင္း ျဖတ္သန္းမႈမ်ားကိုမူ
 ေရးသားခ်က္ သိပ္မေတြ႔ရေပ။ တကယ္ေတာ့ ဒီစာအုပ္မွာ စာမ်က္ႏွာ ၁ဝဝ ေက်ာ္ေလးအတြင္း ျပည္ေထာင္စု အေရးေတာ္ပံုၾကီးကို ျခယ္မႈန္းထားသည္ဟု ဆိုရမည္။
 
နဝတ လက္ထက္ အမ်ဳိးသားညီလာခံရယ္လို႔ ေခၚယူက်င္းပၿပီး၊ အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲေရး လုပ္ေတာ့လည္း အေျခခံမူ ၁ဝ၄ ခ်က္ႏွင့္ ဦးတည္ခ်က္ အမွတ္ ၆ တို႔ကို ျပန္ျပင္ေရး ေတာင္းဆိုခဲ့ပံု၊ ၿငိမ္းအဖြဲ႔မ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္စည္း႐ံုးႏိုင္ခဲ့ပံုမ်ား ပါရွိသည္။
 
“ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔မ်ားသည္ မိမိတို႔အခ်င္းခ်င္း လြတ္လပ္သည့္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ စိတ္ထဲရွိသည့္အတိုင္း အမွန္ကို တင္ျပဝံ့ၾကေသာ္လည္း ညီလာခံတြင္ တပ္မေတာ္အရာရွိၾကီးမ်ား၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ကား … ေၾကာင္ေရွ႕သို႔
 ေရာက္လာေသာ ၾကြက္မ်ားပမာ ၿငိမ္ဝပ္၍ ေနခဲ့ရေပ၏” ဟု မခ်ိတင္ကဲ သံုးသပ္ထားသည္။
 
သို႔ေသာ္ … “ခ်ီးက်ဴးရမည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ရွိပါေသးသည္။ တပ္မေတာ္အစိုးရက ဖိအားေပးသည္ကို ၾကံ႕ၾကံ႕ခံၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အပုပ္ခ်ရန္ ျငင္းဆန္ႏိုင္ခဲ့ၾကေသာ (၁) မြန္ျပည္သစ္ပါတီ၊ (၂) ဝ’ ျပည္ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရး တပ္မေတာ္၊ (၃) ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔၊ (၄) အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ
 ေသြးစည္းညီညြတ္ေရး တပ္မေတာ္ (မိုင္းလား)၊ (၅) ရွမ္းျပည္ လူမ်ဳိးေပါင္းစံု ျပည္သူ႔လြတ္ေျမာက္ေရး အဖြဲ႔တို႔ပင္ ျဖစ္သည္” ဟု တခုတ္တရ မွတ္တမ္းတင္ေပးထားသည္။
 
ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ SNLD မွ ဦးခြန္ထြန္းဦး၊ ဦးစိုင္းညြန္႔လြင္တို႔ အပါအဝင္ စဝ္ေဆထင္ႏွင့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ရွမ္းျပည္ အတိုင္ပင္ခံေကာင္စီ ဖြဲ႔စည္းၿပီးေနာက္ ေထာင္ဒဏ္ ႏွစ္ ၁ဝဝ နီးပါး ခ်မွတ္ခဲ့ရသည့္ ကိစၥကိုလည္း ရွင္းျပထားသည္။
 
ဦးေရႊအုန္း အဆိုအရ ရွမ္းျပည္အတိုင္ပင္ခံေကာင္စီတြင္ SNLD ပါဝင္ရန္ စည္းမ်ဥ္းမရွိ။ သို႔ေသာ္ အဖမ္းခံခဲ့ရသူမ်ားထဲမွ
 ေဖာ္ေကာင္ျဖစ္သူ စဝ္သာဦး၏ ထြက္ခ်က္ေၾကာင့္ ယခုလို ေထာင္ႏွစ္ရွည္မ်ား အခ်ခံရျခင္းဟု ဖတ္႐ႈရသည္။ ထိုအထဲမွ စစ္ေၾကာေရးဒဏ္ျဖင့္ ဦးျမင့္သန္း ကြယ္လြန္သြားရပံုမွာ ရင္နင့္ဖြယ္ပင္။ ဦးျမင့္သန္းမွာ ၿငိမ္းအဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္စည္း႐ံုးေရးကို အဓိက ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူတဦး ျဖစ္သည္။
 
ဝါရင့္ႏိုင္ငံေရးသမားၾကီးမ်ား၏ ပင္ကိုယ္ေရး အထၳဳပၸတၱိမ်ား ဖတ္ရေလတိုင္း သမိုင္းကြင္းဆက္မ်ား ခ်ိတ္မိသည္။ သို႔ေသာ္ မျပည့္စံုေသး။
 
ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအေရးမွာ ေျဖရွင္း၍ မရေသးပါ။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အေရးဆို လႈပ္ရွားမႈတြင္ ပင္လံုကို မေလ့လာ၍မျဖစ္။ ယခုကဲ့သို႔ ပင္လံုမ်ဳိးဆက္ ရွမ္းေခါင္းေဆာင္တဦး၏ စာအုပ္မွာ ဆက္စပ္စဥ္းစားစရာမ်ား ေပးစြမ္းႏိုင္မည့္ စာအုပ္တအုပ္ ျဖစ္သည္။
 
ဤကဲ့သို႔ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား မ်ားမ်ားဖတ္၊ မ်ားမ်ားေလ့လာရန္ႏွင့္ တာဝန္ယူခဲ့သူမ်ား၏ ကိုယ္ေရးအထၳဳပၸတၱိမ်ားကို ပိုတန္ဖိုးထားရန္ပါ လိုအပ္လွပါသည္။
 
သဘာဝမိခင္၏ ေခၚေဆာင္ရာသို႔ မေရွာင္သာ လိုက္ပါရေတာ့မည့္ ဝါရင့္ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား မိမိျဖတ္သန္းမႈကို မွတ္တမ္းေရးသား ေပးခဲ့ၾကပါက ေနာင္လာမ်ဳိးဆက္မ်ား ေရြးခ်ယ္မႈႏွင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ပိုမိုမွန္ကန္လာႏိုင္မည္
 ျဖစ္ပါေၾကာင္း …။