www.padamyarfm.com
www.padamyarfm.com
http://goo.glhdUIvl
စေန, ၂၁ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၉

Mizzima Burmese

စာေရးဆရာအသင္း

အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

                                                        (၁)

အ၀ရွိ အုတ္တံခါးတိုင္၌ “စာေရးဆရာ အသင္း” ဟူေသာ ေၾကးဆိုင္းဘုတ္ကို လွမ္းျမင္လိုက္ရေလသည္။

ထင္း႐ွဴးပင္မ်ားအၾကားမွ ေျမနီလမ္းကေလး၏အစကို ေတြ႕ေနရသည္။ ၀င္းအတြင္း၌ကား စိမ္းေသာသစ္ပင္
မ်ားျဖင့္ အုပ္ေ၀မႈိင္းညိဳ႕ေနေလ၏။ သံပန္း၀င္းတေလွ်ာက္၌ ထူထပ္ေသာ၀ါးပင္မ်ား ကာထားေလရာ အတြင္းရွိ အေဆာက္အဦကို မျမင္ရေပ။

ေျမနီလမ္းကေလးထဲ ၀င္လိုက္ေသာအခါ လမ္းေကြ႕တစ္ခုလြန္လွ်င္ စကားျဖဴပင္အကုိင္းအလက္မ်ား အၾကားမွ ဆင္စြယ္ေရာင္တိုင္လံုးႀကီးမ်ားကို ေတြ႕လာရေလသည္။ တိုင္လံုးမ်ားအထက္၌ ေရႊကႏုတ္ပန္း မ်ားသည္ က်က္သေရေဆာင္ေနၾကေလသည္။

စကား၀ါ၊ စကားနီပင္မ်ား၏ ညႊတ္ေကြးေကာက္လိမ္ေသာ အကိုင္းတို႔သည္ မ်က္ႏွာစာတိုင္လံုးရွိ ကႏုတ္ေခြ အ၀ိုက္မ်ားႏွင့္ အေပ်ာ့အေပ်ာင္း ၿပိဳင္ေနၾက၏။ ပန္းေရာင္ စကားနီတစ္ပြင့္သည္ ကႏုတ္ၾကာရြက္၌ ပန္ထားေလသည္။ လမ္းတေကြ႕ေက်ာ္ေသာအခါ ယင္းစကားနီပြင့္သည္ အမိုးထိပ္ရွိ နတ္ရွင္ေနာင္၏
ေရာင္တေစာင္းတြင္ ပန္ဆင္ထားျပန္သည္။

လမ္းစက္၀ုိင္းအလယ္ရွိ စိမ္းျမေသာ ျမက္ခင္းထိပ္၌ ေရပန္းမွေရပန္းမ်ားျဖာညႊန္ေ၀ က်ေနၾကသည္။

ေရပန္းဗဟိုရွိ သူရႆတီ နတ္သမီးေက်ာက္ျဖဴ႐ုပ္ထုမွာ စိုစြတ္ကာ ၿငိမ္သက္လ်က္ရွိသည္။ မခ်မ္းေလေရာ့ သလား။

ေရပန္းေဘးရွိ ေဆးစိမ္းသုတ္ထားေသာ ထိုင္ခုံ၌ ကဗ်ာဆရာကေလး ေမာင္ေျဖေလ်ာ့သည္ နတ္သမီး ရုပ္ထုကို စုိက္ေငးေနသည္ကို ေတြ႕ရေလသည္။ သူ႔ကို ဤေနရာ၌ ေတြ႕ရၿမဲ။

“ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ နတ္သမီးေလးကို ခ်စ္ေနၿပီဗ်ာ။ သူ႔အၿပံဳးကေလးေတြ သူ႔ရဲ့ရီေ၀တဲ့ မ်က္လံုးကေလးေတြကို သိတ္စြဲတာပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ သူ႔၀ိညာဥ္ထဲက ကဗ်ာေတြ ထြက္လာမယ္လို႔ခ်ည္းယံုၿပီး ေစာင့္ ေနရတာ” ဟု စာေရးဆရာအသင္းဥကၠ႒ ေမဓါ၀ီအား ေျပာဖူးသည္။

“ဘယ့္ႏွယ္လဲ ကိုေျဖေလ်ာ့ ကဗ်ာရမလား” ဟု ကၽြန္ေတာ္က ၿပံဳးကာလွမ္းေမးလိုုက္သည္။

သူသည္ ေခါင္းခါျပကာ သူရႆတီဆီသို႔ မ်က္ႏွာျပန္ေရာက္သြားေလသည္။

                                                         (၂)

အ၀င္၀၌ အေစာင့္တံခါးမွဴး ခါတိုင္းကဲ့သို႔ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၏ ကုိယ္တစ္၀က္ ေၾကး႐ုပ္ေဘးတြင္ ေတြ႕ရ
ေလသည္။

“ဘႀကီး ကိုနႏၵတစ္ေယာက္ မလာဘူးလား”

“ခုနကတင္ အမႈေဆာင္အခန္းလာၿပီး ေနာက္ျပန္ထြက္သြားတယ္ထင္တယ္။ ေနဦး သြားၾကည့္လိုုက္ဦးမယ္”

ဦးတာေတသည္ စည္းေ၀းခန္းမေဆာင္မွ ျဖတ္ကာအေပၚထပ္ရွိ အမႈေဆာင္႐ုံးခန္းဘက္သို႔ တက္သြား
ေလသည္။

စည္းေ၀းခန္းမေဆာင္ႀကီးေဘး၌ အတြင္းေရးမွဴး႐ုံးခန္း၊ စာေပေဆြးေႏြးသည့္ အခန္းေဆာင္ အမွတ္ ၁- ၂- ၃- ၄- ၅ မ်ား ရွိၾကသည္။ စည္းေ၀းခန္းမေဆာင္ စင္ျမင့္ေပၚရွိ ေက်ာက္သင္ပုန္း၌ တိဗက္အကၡရာမ်ားပင္ မဖ်က္ရေသးေပ။ မေန႔က တိဗက္တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡတစ္ဦးလာ၍ ဘာသႏၱရ ေဗဒအေၾကာင္း
ေဟာေျပာခဲ့ေသးသည္။ စာေရးဆရာအသင္းမွႀကီးမွဴးက်င္းပေသာ ေဟာေျပာပြဲျဖစ္သည္။

ဦးတာေတ ျပန္လာကာ “မရွိဘူး ကလပ္သြားတယ္လို႔ ေျပာတယ္”

“အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ေကာ ရွိလား”

“မရွိဘူး မနက္က အလုပ္သမားသမဂၢသြားတယ္။ အဲဒီမွာ စာေပေဆြးေႏြးပြဲ ရွိတယ္”

ကၽြန္ေတာ္လည္း ကလပ္သို႔ ထြက္လာခဲ့ေလသည္။ အသင္းတိုက္ႏွင့္ စာေရးဆရာ ကလပ္မွာ ထင္႐ွဴးပင္ တန္းႏွစ္တန္းသာ ျခားသည္။ ထင္း႐ွဴးပင္မ်ားေအာက္ေရာက္လွ်င္ပင္ ထင္း႐ွဴးနံ႔ႏွင့္အတူ ရယ္သံ၊ ဟားသံ၊ စကားေျပာသံ၊ ဖန္ခြက္သံ၊ ပတၱလားသံ၊ ေရဒီယုိသံမ်ား သဲ့သဲ့ၾကားလာရေလသည္။

ကလပ္၏ အေဆာက္အဦပံုကား ကႏုတ္ေရႊပြတ္တိုင္လံုးႀကီးႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနေတာ့သည္။ အေ၀းမွၾကည့္လွ်င္ ကေလးစိတ္ကူးျဖင့္ စကၠဴခ်ဳိးကာလုပ္ထားေသာ ေသတၱာေလးလိုဗူးခြံေလးလိုေခတ္ပံုစံျဖစ္သည္။ စိတၱေဗဒ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးႏွင့္ မက္စီကိုမွ ဗိသုကာေပါင္းစပ္ကာ ထြင္ထားေသာပံုစံ ျဖစ္သည္။

ျမကန္သာေရစပ္သို႔ ေရတစ္ပိုင္းေရာက္ေနေသာ ၀ရံတာတြင္ အစိမ္းႏွင့္အျဖဴ က်ားထီးႀကီးမ်ား မိုးေပး ထားသည္။ အခ်စ္၀တၳဳေရးဆရာ လွပသည္ သူ႔အားႏွစ္သက္ ၾကည္ညိဳေသာ စာဖတ္ပရိသတ္ေက်ာင္းသူ ခပ္ရြယ္ရြယ္ႏွစ္ဦးအား ဧည့္ခံေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ လွပက ပန္းေရာင္ရွန္ပိန္အရက္ျဖင့္ ေလာကြတ္ျပဳေန၏။

ကၽြန္ေတာ္လည္း ၿပံဳးကာအထဲကို ၀င္လိုက္သည္။ အျပင္တြင္ ေက်ာက္ျပားေရာင္စံုမ်ားျဖင့္ ဖ႐ိုဖရဲ ႀကဲပက္စီ ကပ္ထားၿပီး အတြင္း၌ကား နံရံပန္းခ်ီမ်ားျဖင့္ မြမ္းမံထား၏။ ဘိလိယက္ခန္းေရာ ဂီတခန္း၌ပါ ကိုနႏၵကို ရွာမေတြ႕။

“စာၾကည့္တိုက္သြားပါလား” ဟု ေ၀ဖန္ေရးဆရာကိုျမတ္မင္းက ညႊန္လိုက္သည္။ သူသည္ ကဗ်ာဆရာမ ခင္ဥမၼာႏွင့္ ဇယ္ေတာက္ ေန၏။

                                                            (၃)

စာၾကည့္တိုက္ကား ကန္စပ္မွ သြားရသည္။ အုတ္ေရာင္အနီတြင္ ေရညႇိႏွင့္ ႏြယ္ပင္မ်ားဖံုးကာ မႈိင္းညိဳ႕ညိဳ႕
ျဖစ္ေနေသာ ေရွးေဟာင္းပံုတုိက္ႀကီး ျဖစ္သည္။

စာၾကည့္တိုက္ အေပၚထပ္တြင္ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕႐ုံးခန္း ရွိသည္။ “စာေပ” မဂၢဇင္းႏွင့္ စာအုပ္မ်ား လစဥ္ ထုတ္ေ၀လ်က္ ရွိသည္။ စာၾကည့္တိုက္မွာ စာေရးဆရာမ်ား အတၳဳပတ္ၱိႏွင့္ စာေရးမႈအတတ္ပညာဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား အစံုဆံုးျဖစ္သည္။

စာၾကည့္တိုက္ ပထမအထပ္၌ ကေလာင္သစ္ကို၀႑ႏွင့္ေတြ႕ရာ ကိုနႏၵ ႏိုင္ငံျခားဧည့္သည္မ်ားႏွင့္ အတူ ၿမိဳ႕ထဲရွိ “စာေပနန္းေတာ္” သို႔သြားေၾကာင္း သိရေလ၏။ စာေပနန္းေတာ္မွာ ပုဂံေခတ္မွ ယေန႔ေခတ္အထိ စာေရးဆရာမ်ား၏ ႐ုပ္ထု၊ စာအုပ္၊ လက္ေရးမူ မ်ား၊ ေပစာ၊ ကေလာင္တံစသည္မ်ား ျပသထားေသာ စာေပတိုက္ ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ အင္း၀ေခတ္အခန္းမွျဖတ္ကာ အေပၚထပ္အယ္ဒီတာအဖြဲ႕အခန္းသို႔ တက္လာခဲ့ေလသည္။ ကိုနႏၵအားရွာရန္ လက္ေလွ်ာ့လုိက္ကာ ၀ရံတာမွ ျမကန္သာဘက္သို႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္သည္။

ရြက္ေလွကေလးတစ္စင္းသည္ ေမ်ာေနေလ၏။ ေရျပင္သည္ ေငြေသြးႂကြေနေလသည္။ ၁၉ ဩ..။ ။

ေၾကးမံု၊ ၃၁၊ ၈၊ ၅၈

(ဆရာ ဒဂုန္တာရာသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာေခတ္၊ ယဥ္ေက်းမႈျမင့္မားၿပီး လြတ္လပ္ေသာေခတ္ကို
ေမွ်ာ္မွန္းလ်က္ ညိဳမီ ဂုမၼာန္” ကဲ့သို႔ေသာ ၀တၳဳတိုမ်ားလည္း ေရးခဲ့၏။ ယခု၀တၳဳမွာလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ အနာဂတ္ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စာေရးဆရာမ်ားအသင္းတိုက္ကို ေမွ်ာ္ရည္လ်က္ စိတ္ကူးျဖင့္ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ေသာ ၀တၳဳတို ျဖစ္ပါသည္။ ကြယ္လြန္သူ ကဗ်ာဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာအား ရည္ညႊန္း ဦးညႊတ္ေသာအားျဖင့္ ဆရာႀကီး၏ ဤ၀တၳဳတိုအား ျပန္လည္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။) ။