ဒုကၡကုိ အဖီထုိးေနၾကရသူမ်ား

ပရင့္ထုတ္ရန္

ကၽြန္မဘ၀မွာ ေခတ္စနစ္ေၾကာင့္ ေခါင္းစဥ္ႏွစ္မ်ဳိးနဲ႔ ဘ၀ကိုရင္ဆုိင္ခဲ့ရပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းက် မိသားစုဘ၀နဲ႔ ဒုကၡသည္ဆုိတဲ့ဘ၀ႏွစ္မ်ဳိးကို ရင္ဆုိင္ေနထုိင္ခဲ့ရသူျဖစ္ပါတယ္။ ဒုကၡသည္အျဖစ္ ကၽြန္မေရာက္ခဲ့တဲ့ေနရာက ထုိင္းျမန္မာနယ္စပ္ ဒုကၡသည္စခန္းကိုးခုထဲက ႏုိ႔ဖုိးဒုကၡသည္စခန္းမွာေလးႏွစ္နဲ႔သုံး လေနခဲ့ရပါတယ္။

မိသာရာသီဖြား ကၽြန္မကေတာင္ဆိတ္မ်ားလို လွည့္လည္ေနထုိင္ရၿပီး အတိုက္အခံမ်ားမယ္လို႔ နာမည္ႀကီး
ေဗဒင္ဆရာက ေမတၱာနဲ႔အမွတ္တရ ေဟာေျပာဖူးပါတယ္။ ဒီထဲကမွ မိခင္တုိင္းျပည္နဲ႔ေ၀းကြာၿပီး ႏုိင္ငံျခားနဲ႔ အက်ဳိးေပးမယ္ေျပာလို႔ ကၽြန္မတို႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ တိတ္တခိုးစိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ဖူးတယ္။

ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းက် မိသားစုဘ၀နဲ႔ အိႏၵိယ-ျမန္မာနယ္စပ္ နန္းဖာလံုေစ်းမွာ ေစ်းေရာင္းရင္းေထာင္၀င္စာ ေတြ႕ရတဲ့ ကၽြန္မနန္းဖာလံုေစ်းပိတ္ရင္ အိႏၵိယျပည္နယ္ထဲက မိုးေရးၿမိဳ႕ေစ်းထဲမွာ ေစ်းေရာင္းခဲ့ရတယ္။ ဒါလည္း ႏုိင္ငံျခားပဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အားေပးရင္းရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကေမေမနဲ႔ လူမမယ္သားကၽြန္မသားေလးကို ဖုန္းဆက္ၿပီး အိမ္ျပန္မယ့္ ရက္ေ၀းလည္း စိတ္မပူဖို႔ေျပာရေသးတယ္။

ဖုန္းေခၚေပးတဲ့အိမ္က “ေဒၚႀကီးေရ ေဒၚႀကီးသမီး ႏုိင္ငံျခားကေခၚတာ” ဖုန္းနံပါတ္မေပၚဘူးဆိုေတာ့ ကၽြန္မေမေမ က ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းက်မိသားစုေတြ အႏွိမ္ခံေနရခ်ိန္ အထင္ေသးခ်ိန္မို႔ ေစာင့္ၾကည့္အကဲခတ္ ေနသူေတြကို အၿပံဳးမ်က္ႏွာနဲ႔ ရပ္ကြက္ထဲၾကြားခဲ့ေသးတာ။ ဘ၀ဆုိတာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္သလိုမျဖစ္ပဲ သူျဖစ္ခ်င္သလိုျဖစ္တာလို႔ေတြးၿပီး ကၽြန္မေလာကဓံကိုရင္ဆုိင္ရခ်ိန္ က ဒုကၡသည္အျဖစ္နဲ႔ပါ။ ႏုိင္ငံျခားနဲ႔အက်ဳိးေပးတဲ့ဇာတာရွင္။ ကၽြန္မအတြက္ ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္ႏုိ႔ဖိုး ဒုကၡသည္စခန္းဟာလည္း ႏုိင္ငံျခားပါပဲ။ မိေ၀းဖေ၀း၊ ေဆြေ၀းမ်ဳိးေ၀း၊ ဘုရားတန္ေဆာင္း၊
ေက်ာင္းျပာသာဒ္နဲ႔ ေလးႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ ေ၀းေနခဲ့ရတယ္။

ကၽြန္မတို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ အၿမဲေျပာေလ့ရွိတဲ့စကားရွိပါတယ္။ “ရွင္ႀကီး၀မ္းလည္း၀င္ခဲ့ဖူးတယ္။ ရွင္ငယ္၀မ္းလည္း ၀င္ခဲ့ဖူးတယ္” ဆိုတဲ့စကားပါ။ ဘ၀စံုခဲ့တဲ့ ကၽြန္မအတြက္ အမိျမန္မာျပည္ကရွင္ၾကီးရွင္ငယ္ ၀မ္းထဲတင္ ၀င္ဖူးတာ မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံရပ္ျခားက UN-NGO အဖြဲ႕အစည္းကသူေတြ၊ ထုိင္းျမန္မာနယ္စပ္ ဒုကၡ သည္ေတြကို အကူအညီေပး
ေထာက္ပံ့ေပးေနတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းက သူေတြရဲ႕၀မ္းထဲလည္း ၀င္ခဲ့ဖူးတယ္။ “ဒုကၡသည္ဆုိတာ ေပးတာယူ ေကၽြးတာ စား။ ၿငိမ္ၿငိမ္ေန ဘာမွျပန္မေျပာနဲ႔၊ မေဆြးေႏြးနဲ႔ ခြန္းတုံ႔မျပန္နဲ႔” လို႔ မညႇာမတာေျပာခဲ့တဲ့ UN အရာရွိ ဂ်ပန္ အမ်ိဳးသမီးကို ျမန္မာဆိုတဲ့ ဇာတိေသြးကို ျပခဲ့ေသးတယ္။

ကၽြန္မတို႔ဒုကၡသည္ဆုိတာ ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီးက အလွဴရွင္ေတြလာေရာက္ၿပီး ေလ့လာရတဲ့စစ္တမ္း ေကာက္ရတဲ့
ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းေတြ စစ္ေဘးသင့္ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘ၀အမ်ဳိးမ်ဳိးကိုနားေထာင္ၿပီး စုပ္တသပ္သပ္ျဖစ္ရတဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒုကၡသည္စခန္းက က်ဥ္းေပမယ့္ ဒုကၡကေတာ့ က်ယ္၀န္းလွ ပါတယ္။

ေတာေတာင္ေတြၾကားမွာ ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ ႏုိ႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းရဲ႕ အမွတ္အသားကေတာ့ မဲေဆာက္ကေန လိုင္းကား အျပာကို ၆ နာရီအၾကာေလာက္ စီးလာရင္ ထုိင္းစစ္တပ္ဂိတ္မွာ စစ္ေဆးခံေနတုန္း ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိန္းမ ပက္လက္ လွန္အိပ္ေနသလို ေတြ႕ျမင္ခံစားရမယ့္ ေတာင္ႀကီးကိုျမင္ရရင္ “နုိ႔ဖုိး” ဒုကၡသည္ စခန္းလို႔မွတ္လိုက္ပါ။

မိခင္သားျမတ္နဲ႔တူတဲ့ ႏုိ႔ဖုိးေတာင္ၾကီးထိပ္မွာ ကရင္အမ်ိဳးသားအလံကို စိုက္ထူထားရင္ ပြဲေတာ္နဲ႔နီးေနၿပီ။ ပြဲေတာ္ က်င္းပေနၿပီလို႔ သိျမင္ခံစားရပါလိမ့္မယ္။ ႏို႔ဖုိးေတာင္ႀကီးဟာ ဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ ပင့္သက္႐ႈိက္သံ၊ ညည္းညဴသံ၊ ငိုေႂကြးသံေတြကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကားခဲ့ရတာမို႔ ထင္ပါရဲ႕တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္ေနတယ္။

ႏုိ႔ဖုိးေတာင္ေျခမွာေတာ့ ယူကလစ္တုိင္နဲ႔ ေဆာက္ထားတဲ့အင္ဖက္မိုး၊ ၀ါးသဲပြတ္ခင္း ၀ါးသဲပြတ္ကာထားတဲ့ အိမ္ေလးေတြကို စီစီရီရီေတြ႕ရပါမယ္။ တဲအိမ္ေလးေတြထဲမွာ ဘ၀ကိုယ္စီနဲ႔ဒုကၡသည္ေတြရွိၾကပါတယ္။

ဒီဒုကၡသည္ေတြက UN ရဲ႕ေစာင့္ေရွာက္မႈ အိမ္ရွင္ထုိင္းႏုိင္ငံရဲ႕ ဥေပေဒစည္းမ်ဥ္းေအာက္မွာ အသားက်ေနၾကရ သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က ဒုကၡသည္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံရၿပီး တတိယႏုိင္ငံတစ္ခုခုကို ထြက္ခြာဖုိ႔
ေစာင့္ေနၾကသလို တခ်ဳိ႕ကလည္း ဒုကၡသည္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ မခံရေသးသူေတြအမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။

စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ရြာပုန္းရြာ ေရွာင္ေျပးလႊားခဲ့ရတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြရွိသလို ႏုိင္ငံေရးေၾကာင့္ေထာင္ က်ခံခဲ့ရတဲ့ နုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းေတြ၊ လႈပ္ရွားတက္ႂကြသူေတြ၊ တပ္မေတာ္က ထြက္ေျပးလာတဲ့ တပ္မေတာ္သား
ေဟာင္းေတြ၊ သူတို႔ကိုမွီခိုေနရတဲ့ မိသားစုေတြ၊ ABSDF လို႔ေခၚတဲ့ ေက်ာင္းသားတပ္မ ေတာ္က AB ရဲေဘာ္ေတြ သူတို႔မိသားစုေတြအားလံုး ျဖစ္စဥ္မတူၾကေပမယ့္ ဒုကၡသည္အျဖစ္နဲ႔ ဒုကၡကိုခံ စားရတာျခင္းကေတာ့ အတူတူပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီၾကားထဲက လူ႔အခြင့္အေရးလို႔ တစာစာေအာ္ေနၾကသူေတြ ကိုယ္တုိင္လူနဲ႔စနစ္ကို ခြဲျခားမျမင္ဘဲ လူမ်ဳိးေရး မုန္းတီးမႈကို အားေပးေထာက္ခံၿပီး သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ခြဲျခားဆက္ဆံေနၾကတာကို ျမင္ရေတာ့ကၽြန္မအံ့ ၾသတုန္လႈပ္ မိသလို ငါတို႔တုိင္းျပည္ မၿငိမ္သက္ေအာင္လည္း သူတုိ႔ကိုယ္တုိင္ လုပ္ေနၾကတာပဲလို႔ မွတ္ ခ်က္ေပးမိပါတယ္။

ဒုကၡသည္တဲအိမ္ေလးမွာ ည ၉ နာရီဆုိ မီးေရာင္မျမင္ရ။ ျမင္တဲ့အိမ္ဆုိ အိမ္ရွင္ထိုင္းႏုိင္ငံက စခန္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးေတြ တဲအိမ္ေပၚတက္ၿပီး ဒုကၡသည္ကို ကန္ေက်ာက္႐ိုက္ႏွက္တဲ့အခါ ကၽြန္မတို႔ကိုယ္တုိင္ မခံစားရေပမယ့္ ၾကားေနျမင္ေန ႐ံုနဲ႔ ကၽြန္မတုိ႔ကိုပါ ႐ိုက္ႏွက္ေနသလိုခံစားရတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ခႏၶာကိုယ္ကိုတင္႐ိုက္ ႏွက္ေနတာမဟုတ္ဘဲ ဇာတိေသြး ကိုပါ ႐ိုက္ႏွက္ေနတယ္ဆုိတဲ့အသိက အသည္းႏွလံုးကို ဆုပ္ေခ်ထားသ လိုခံစားရတယ္။

ဘာသာစကားအခက္အခဲေၾကာင့္ ဘာေၾကာင့္မီးေရာင္ျမင္ရတယ္ဆုိတာကို ရွင္းျပခြင့္မရဘူး။ တကယ္တမ္း ထုိင္းစကားတတ္သူ ဒုကၡသည္ေတြထဲမွာ ကိုယ့္ဒုကၡသည္ခ်င္း စာနာေထာက္ထားသူရွိသလို အဆင္းမွာ တြန္းခ် သူေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒီလိုလူကို  “ဂ်ပန္အလိုေတာ္ရိ” လို႔ ကၽြန္မတို႔ကြယ္ရာမွာ စြပ္စြဲေခၚဆိုတာကို ျပန္ၾကားေတာ့ လည္း အၿပံဳးမပ်က္ဂုဏ္လုပ္ေနသူေတြကိုလည္း အံ့ၾသစရာေတြ႕ျမင္ခဲ့ရတယ္။

ဘာသာစကားကၽြမ္းက်င္မႈနဲ႔ ဘ၀တူကိုမကူညီဘဲ ကိုယ့္တစ္ကိုယ္ေရေကာင္းစားဖုိ႔ အဆင္ေျပဖို႔ ဒုကၡသည္ အေပၚ စီးပိုးေနသူေတြေၾကာင့္ ဒုကၡသည္ဟာ ဒုကၡကိုအဖီထပ္ထိုးထားသလို ခံစားရခဲ့ရပါတယ္။ ဘ၀လံုၿခံဳမႈအတြက္ သိကၡာနဲ႔ရိကၡာလဲေနရတဲ့ေနရာဟာ ဒုကၡသည္စခန္းပါပဲ။

ဒုကၡသည္စခန္းကုိးခုေၾကာင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံသားေတြ NGO ေတြမွာ ရာထူးႀကီးႀကီး လစာေကာင္းေကာင္းရတယ္။ ဒုကၡသည္ အားလံုးအတြက္ ဆန္ဆီမီးေသြးအစရွိတဲ့ ရိကၡာေတြကို အျမတ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ကန္ထ႐ိုက္ရၾကတာလည္း ထုိင္းႏုိင္ငံသားေတြပဲ။ မီးခိုးမထြက္တဲ့ စက္႐ံုကိုျပပါဆုိရင္ ထုိင္းႏုိင္ငံထဲမွာဒုကၡသည္စခန္း ေတြကိုျပရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ မဲေဆာက္စာေပ ေဟာေျပာပြဲမွာ လက္တန္းစပ္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာတစ္ပိုဒ္ဟာ ေရႊ႕ေျပာင္းျမန္မာ အလုပ္သမားေတြ၊ ဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ဘ၀ကို ထင္ဟပ္ေစခဲ့တယ္။

“ဟိုဘက္ကမ္းမွာ ျမ၀တီဒီဘက္ကမ္းမွာေတာ့ တစစီ၊ ဘုရင့္ေနာင္အသည္းႏွလံုးမွာ ကြဲ်ပခံုးထပါပေကာ... တဲ့။ ။