www.padamyarfm.com
www.padamyarfm.com
http://goo.glhdUIvl
တနဂၤေႏြ, ၂၂ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၉

Mizzima Burmese

Home > အာေဘာ္ႏွင့္အျမင္ > ေဆာင္းပါး > အႏုပညာမာနႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဂါရဝ

အႏုပညာမာနႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဂါရဝ

အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

ကြၽန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း စာေရးဆရာ၊ အယ္ဒီတာကြယ္လြန္တာ ဆယ္ႏွစ္ေျမာက္အထိမ္းအမွတ္ အလွဴပြဲလုပ္လို႔ သူ႔မိသားစုက ကြၽန္ေတာ့္ကုိဖိတ္သည္။ မသြားမျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္သြားရမည့္အလွဴပြဲ ျဖစ္သည္။ ႀကီးက်ယ္သည့္ အလွဴေတာ့ ဟုတ္ဟန္မတူ။ ပင့္သံဃာေတြကို သကၤန္းႏွင့္ နဝကမၼအလွဴေငြကပ္ၿပီး ဆြမ္းေကြၽးမည့္အလွဴသာ
ျဖစ္မည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအလွဴကို ကြၽန္ေတာ္သြားရမည္ ျဖစ္သည္။

Caroon-6''ဘာလိုလိုနဲ႔ ဆယ္ႏွစ္ေတာင္ ရိွပါေရာလား''

သူႏွင့္ကြၽန္ေတာ္တို႔ အသက္တူအရြယ္တူ ျဖစ္သည္။ သူက ကြၽန္ေတာ့္ေအာက္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ ငယ္သည္။ သာေကတ ၿမိဳ႕ႀကီး စတည္ေတာ့ မီးမရိွ၊ ေရမရိွ၊ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမရိွသည့္ ၿမိဳ႕သစ္ႀကီးမွာအတူေနၿပီး ဒုကၡခံခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္သည္။ သူက သူ႔မိဘေတြႏွင့္အတူ ပုဇြန္ေတာင္ေပေတာကုန္းက ေျပာင္းေရြ႕ လာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း အဖ်က္ခံ ရလို႔ ကိုရင္ေလးဘဝျဖင့္ ပုသိမ္ညႊန္႔က ေျပာင္းေရႊ႕လာသူ ျဖစ္ သည္။

ကြၽန္ေတာ္က ကိုရင္ဘဝျဖင့္ သူတို႔အိမ္မွာ ဆြမ္းခံသည္။ သူက စိန္ေပါလ္ေက်ာင္းမွာ ရွစ္တန္း၊ ကိုးတန္း ေက်ာင္းသားဘဝျဖင့္
ေက်ာင္းတက္ေနသည္။ အဲဒီတုန္းက ကြၽန္ေတာ့္ အသက္က ၁၉ ႏွစ္၊ သူက ၁ဝ ႏွစ္အရြယ္ ျဖစ္သည္။

သူသည္ ေက်ာင္းပညာ မထူးခြၽန္ေသာ္လည္း စာေပအႏုပညာႏွင့္ အားကစား ထူခြၽန္ခဲ့သည္။ စိန္ေပါလ္ေက်ာင္းထြက္ျဖစ္လို႔ ဆယ္တန္း မေအာင္ေသာ္လည္း အရည္အခ်င္းရိွသူ ျဖစ္သည္။ ကုန္သြယ္ေရးေခတ္၊ ပါတီေကာင္စီ ေခတ္မွာ ကေလးစာေပျဖင့္ အမ်ဳိးသားစာေပဆုရခဲ့သည္။ သာေကတၿမိဳ႕နယ္၏ ကာယဗလ ေမာင္ၿပိဳင္ပြဲမွာ သာေကတေမာင္အျဖစ္ အေရြးခံခဲ့ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္ေတာင္ သူ႔ကိုအားက်ၿပီး သူ႔အိမ္ေဘးက ဝိတ္မသည့္ အားကစား႐ံုမွာ ကိုရင္ ဝတ္ျဖင့္ ဝိတ္မခဲ့ေသးသည္။ ရင္အုတ္ႏွင့္ လက္ေမာင္းႂကြက္သားေတြ အထိုက္အေလ်ာက္ ႀကီးလာေသာ္ လည္း ဦးေက်ာ္ရင္ စီလိုက္သည့္ မီးပံုးပ်ံလိုလုိ၊ မံုလဥလိုလို အေပၚပိုင္း ႀကီးၿပီး ေအာက္ပိုင္းေသးေနသည္။ သကၤန္းဝတ္ျဖင့္ဝိတ္မၿပီး မိမိရင္ဘတ္ႏွင့္ လက္ေမာင္းႂကြက္သားေတြကို မွန္ထဲၾကည့္ၾကည့္ၿပီး ပီတိျဖစ္ေန သည္။ေနာက္ေန႔နံနက္မွာ အဲဒီ အိမ္မွာ ဆြမ္းခံသည္။ သူ႔မိသားစုကလည္း ဆြမ္းေလာင္းသည္။ ဆြမ္းေလာင္း သည့္ သူ႔ညီမကို မသိမသာ ပိုးလိုက္ေသးသည္။ သူႏွင့္ကြၽန္ေတာ္ အဲဒီလို ရင္ႏွီးခဲ့ၾကတာ ျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ္က ေရတပ္သားျဖစ္သြားခ်ိန္မွာ သူက သူ႔အေဖအလုပ္လုပ္သည့္ အစိုးရဌာႀကီးမွာ စာေရးဝင္ လုပ္သည္။ စာေရးလုပ္ရင္း စာေရးဆရာလုပ္ေနသည္။ နတၱလင္းကြမ္းေဇာ္ ကေလာင္အမည္ျဖင့္ အမ်ဳိးသား စာေပဆုရတဲ့အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္ စာမေရးမီ ပေဝသဏီကပင္ စာေရးသူ ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္စာေရးဖုိ႔ စိတ္ေတာင္ မကူးေသးခင္ကပင္ သူက (ပါးမွာနံ႔သာ၊ ခါးမွပုဝါ) လံုးခ်င္းစာအုပ္ ထြက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ္ သေဘာၤသားျဖစ္ၿပီး စာေရးေနၿပီျဖစ္သည့္အခ်ိန္မွာေတာ့ သူကလည္း သူတုိ႔ဌာနဆိုင္ရာ မဂၢဇင္းႏွင့္ ရုပ္ရွင္ေအာင္လံ မဂၢဇင္းေတြမွာ အယ္ဒီတာျဖစ္ေနသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ဆီက စာမူေတာင္းသည္။ "သူငယ္ခ်င္း ငါတုိ႕ဌာနကထုတ္မယ့္ မဂၢဇင္းအတြက္ ဝတၴဳတိုတစ္ပုဒ္ ေရးေပးပါ"။

"ဇာတ္လမ္းမရိွေသးဘူးကြာ၊ အခ်ိန္ မရိွေတာ့ဘူး၊ ငါ သေဘာၤျပန္လိုက္ေတာ့မယ္"
 
"မသြားခင္ အတိုေလးတစ္ပုဒ္ ေရးေပးခဲ့ကြာ"

သူ႔ဌာနကထုတ္တဲ့မဂၢဇင္းမွာ ကြၽန္ေတာ့္ စာတစ္ပုဒ္ ပါေစခ်င္ဟန္တူသည္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ဝတၴဳတုိကုိ ၿပီးလ်င္ၿပီးေရာဆိုၿပီး ေတာ္ယိေလ်ာ္ယိမလုပ္တတ္၊ ထိထိမိမိ အဆင့္အတန္း ရိွေစခ်င္သည္။

စာဖတ္သူေတြ ကြၽန္ေတာ့္စာဖတ္ၿပီးလွ်င္ စြဲစြဲၿငိၿငိ ျဖစ္သြားေစခ်င္သည္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ဝတၳဳရွည္ေရးရန္ ဇာတ္လမ္းစီစဥ္ထားသည့္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ ရိွေနသည္။ ဇာတ္လမ္းက မယားကိုခ်စ္ၿပီး လင့္ဝတၱရားမပ်က္ အလုပ္လုပ္ေကြၽးေနလွ်င္ အိမ္ေထာင္ေရးမွာ တာဝန္ေက်ၿပီလို႔ထင္ထားသူ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ႏွင့္ လင္၏အေခ်ာ့အျမဴ၊ အပြတ္အသပ္၊ အေပြ႕အဖက္၊ အနမ္းစသည့္ ခ်ဳိၿမိန္သည့္ အိမ္ေထာင္၏အရသာကို ခံစားခ်င္ေနသည့္ မိန္းမတစ္ေယာက္တုိ႔၏ အိမ္ေထာင္ ေရးပညာေပးဝတၳဳ ျဖစ္သည္။ ႐ိုးလြန္း အလြန္းသည့္ လင္သားဆီကမရႏိုင္သည့္ လင္ဆိုင္ရာ ခ်ဳိၿမိန္ရသေတြကို ရြာသူႀကီးသား၊ တစ္ခုလပ္၊ မယားရိွလင္
ၾကာကူလီဆီက ရရိွသည့္အခါ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ မွားမိသည့္အေၾကာင္း ဝတၳဳျဖစ္သည္။ ဝတၴဳနာမည္ကို "ပ်ားတစ္စက္" လို႔ နာမည္ေပးထားသည္။ ဒီဝတၳဳကိုပဲ ဝတၳဳတိုအျဖစ္ေရးၿပီး ေပးလိုက္ေတာ့မည္ဟု ဆံုးျဖတ္သည္။ ဝတၴဳရွည္ကို ဝတၳဳတိုအျဖစ္ ဇာတ္လမ္း႐ံႈ႕ၿပီးေရးသည့္အခါ ဝတၴဳနာမည္ကိုပါ ေျပာင္းရေတာ့ သည္။ ဝတၳဳရွည္၏ အမည္သည္ ခန္႔ထည္ တိုေတာင္းဖို႔လိုသည္။ ဝတၳဳတို၏ အမည္သည္ အဓိပၸာယ္ေပၚလြင္ ငံုမိေအာင္ အနည္းငယ္ ရွည္လို႔ရသည္။ ဇာတ္လမ္းေပၚလြင္ေအာင္ (ပ်ားတစ္စက္ ခါးလွ်က္ေနဆဲပါ) ဟု အမည္ေပးလိုက္ပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္ သေဘာၤတက္ရန္ ႏိုင္ငံျခားသြားခါနီးမွာ အဲဒီဝတၳဳတိုကိုေရးၿပီးလို႔ သူ႔ကိုေပးထားခဲ့ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ႏိုင္ငံျခားမွာေနတာ တစ္ႏွစ္ျပည့္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္ေရာက္သည့္အခါမွာ အဲဒီဝတၳဳသည္ သူ အယ္ဒီတာလုပ္သည့္ သူတုိ႔ဌာနဆိုင္ရာမဂၢဇင္းမွာ ပါးၿပီးျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ေပး ခဲ့သည့္ နာမည္ျဖင့္မဟုတ္ဘဲ (သစၥာပ်က္၍ တစ္သက္ေဆြးရသူ) အမည္ျဖင့္ပါေနတာ ေတြ႔ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္ အေတာ္ေဒါသ ထြက္သြားသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ဝတၳဳ၏ နာမည္ကို ကြၽန္ေတာ့္ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ ေျပာင္းပစ္ျခင္း သည္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေစာ္ကားတာလို႔ ခံစားမိသည္။ ငါအယ္ဒီတာပဲ ငါလုပ္ခ်င္တာ လုပ္မည္ဆိုသည့္ သေဘာျဖင့္ လုပ္ထားတာလို႔ ယံုၾကည္မိသည္။

ကြၽန္ေတာ္ဝတၳဳအမည္ကို ကြၽန္ေတာ့္ခံစားခ်က္ျဖင့္ ထိမိေအာင္ ေရြးခ်ယ္ထားတာ ျဖစ္သည္။ သူအသံုးျပဳ ထားသည့္နာမည္သည္ ကြၽန္ေတာ္ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္ႏွင့္ ဦးတည္ခ်က္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္သိမ္းမ္ကို ရာႏႈန္းျပည့္မရဟု ထင္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြၽန္ေတာ့္ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ ကြၽန္ေတာ့္ဝတၴဳကို ေခါင္းစဥ္ နာမည္ေျပာင္းျခင္းသည္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေစာ္ကားတာလို႔ ခံစားမိၿပီး သူ႔ကို ေဒါသထြက္ေနမိသည္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာသူ႔အိမ္က အလွဴဖိတ္စာ ေရာက္လာသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ရာက္ေနၿပီ ဆိုတာသိလုိ႔ ဖိတ္စာပို႔ လိုက္တာ ျဖစ္သည္။

ဝါဆိုသကၤန္းကပ္ႏွင့္ ဆြမ္းေကြၽးအလွဴ ျဖစ္သည္။ သြားမည္၊ မ်က္ႏွာကိုလက္ညႇိဳးထုိးၿပီး ရန္ေတြ႔မည္။ လုိအပ္လွ်င္ အလွဴပဲြမွာ ဆြဲထုိးမည္ဟု ရည္ရြယ္သည္။

''ႏွမေပး၊ မသာ၊ ငါလာၿပီ သတိသာ ထား ေပးေတာ့''

အလွဴေန႔မွာ အခ်ိန္ကုိက္ပင္ သူ႔အ္ိမ္ကို ေရာက္သြားသည္။ သူ႔အလွဴျဖစ္လုိ႔ ပါတီေကာင္စီေခတ္၊ ကုန္သြယ္
ေရးေခတ္၊ ေမွာင္ခိုေခတ္၊ မိတ္ေဟာင္းေဆြေဟာင္းေတြ၊ စာေပေလာကက မ်က္ႏွာသိေတြပါ ေရာက္ေန
ာကသည္။ ဘယ္သူေတြပဲေရာက္ေရာက္ ငါ့ကို ေစာ္ကားထားတဲ့အေကာင္၊ ငါ့အႏုပညာကို မခန္႔ေလးစား လုပ္တဲ့အေကာင္ ေတြ႔ၾကေသးတာေပါ့ကြာဆိုၿပီး အိမ္ေပၚတက္သြားသည္။

''အလုိ…ဘုရား…ဘုရား''

ကိုယ့္လူက အိမ္ေခါင္းရင္းခန္းက ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ သကၤန္းဝတ္ျဖင့္ စကၡဳအိေျႏၵခ်ၿပီး တရား႐ွဳမွတ္ေနသလို စ်ာနမုျဒာပံုစံျဖင့္ ထုိင္ေတာ္မူေနသည္။ သူ႔မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြ အားလံုးကလည္း သူ႔ေရွ႕မွာႀကံဳ႕ႀကံဳ႕ေလးေတြထုိင္ၿပီး သူ႔ကို အ႐ိုအေသ ေပးေနၾကသည္။ ေမာင္းတင္လာသည့္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ သူ႔ကိုဆဲရမွာလည္းခတ္၊ ဆြဲထိုးရမွာလည္း မလြယ္ကူသည့္အတြက္ သူ႔ေရွ႕မွာ အသာထုိင္ ခ်လိုက္ရပါ သည္။ ေရာက္လာသည့္ ဧည့္သည္အားလံုးက အလွဴရွင္ဒုလႅဘရဟန္းကို လက္ဆယ္ျဖာထိပ္မွာမိုးၿပီး ရွိခိုဦးခ်ေနၾကသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ပါ ဦးသံုးႀကိမ္ခ် ရွိခိုးလုိက္ရပါေတာ့သည္။

စိတ္ထဲကေတာ့ သကၤန္းဝတ္ေနလို႔ နင္ကံေကာင္းတယ္မွတ္လို႔ ေျပာလုိက္သည္။ အႏုပညာသမား၏ မာန သည္ ဗုဒၶဘာသာ၊ သာသနာေတာ္ အဆံုးအမတည္းဟူေသာ ရဟန္းေတာ္ကိုေတြ႕လွ်င္ ဦးခ်ကန္ေတာ့ရမည္ ဆိုသည့္ ယဥ္ေက်းမႈေၾကာင့္ ေဒါသ၊ မာနေတြ ေလ်ာက်သြားပါေတာ့သည္။ သူငယ္ခ်င္း နတၱလင္းကြမ္းေဇာ္
ေကာင္းရာသုဂတိဘံုဘဝ ေရာက္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းလုိက္ပါသည္။