www.padamyarfm.com
www.padamyarfm.com
http://goo.glhdUIvl
ဗုဒၶဟူး, ၂၁ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၉

Mizzima Burmese

Home > အာေဘာ္ႏွင့္အျမင္ > ညႊန္းဆိုရာ > မွန္သားျပင္ကို႐ုိက္ခြဲဖို႔ ႀကိဳးစားၾကည့္ျခင္း

မွန္သားျပင္ကို႐ုိက္ခြဲဖို႔ ႀကိဳးစားၾကည့္ျခင္း

အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

                                                               (က)

၁၉၇၈ ခု။

“ကၽြန္ေတာ္ ခရီးရွည္ထြက္မွာမို ့ဆရာ့ကိုလာေတြ႕တာပါဆရာ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆရာ့စာအုပ္ တစ္အုပ္
ေလာက္ လက္ေဆာင္ေပးဖို႔လည္း ေတာင္းဆိုပါရေစ ဆရာ...”

ဆရာဒဂုန္တာရာက ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္ခ်က္ေငးၿပီးၾကည့္သည္။ ဘာမွ်ေတာ့မေျပာ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ အေရးႀကီးေသာကာလတစ္ခုကို ျဖတ္ကူးရန္ႀကံရြယ္စဥ္ ဆရာ့ထံမွ စာအုပ္တစ္အုပ္ ယူသြားခ်င္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ဆရာကအ၀တ္အစားလဲဦးမည္ဟုဆိုကာ အခန္းထဲျပန္၀င္သည္။ အခန္းထဲက ထြက္လာေတာ့ လက္ထဲတြင္ စာအုပ္တစ္အုပ္ ပါလာသည္။ သဇင္သင္းျပန္ေတာ့ စာအုပ္။ ဆရာက စားပြဲေဘး မတ္တပ္ရပ္လ်က္ႏွင့္ ပင္ စာအုပ္တြင္ လက္မွတ္ထိုးသည္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကစာအုပ္အဖံုးကို လွပ္ၾကည့္ သည္။ ေရွ႕ဆံုးစာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ ေဌးၿမိဳင္ဟုလက္မွတ္ထိုးထား၏။

ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူသိုက္ဆရာႏွင့္အတူ ဟာမစ္တစ္လမ္းထိပ္ ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ လမ္းထိပ္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ ၀င္ထိုင္ၾကသည္။ ဆရာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ စကားေျပာခ်င္ေနပံုရသည္။ သို႔ ေသာ္ တကယ္တန္းေျပာၾကေတာ့ ဆရာက နားေထာင္သမားသက္သက္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဆရာ့ကဗ်ာမ်ားထဲက ကၽြန္ေတာ္တို႔နားမလည္ေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပို၍သိခ်င္ေသာ ကဗ်ာမ်ားကို
ေမးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ လူငယ္ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ကဗ်ာမ်ားကို ေျပာသည္။ ဆရာက နားမရွင္းသည့္ အခါ ထပ္ေျပာရန္ ေတာင္းဆိုတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာသမွ် ေသေသခ်ာခ်ာ နားစိုက္ေထာင္သည္။ ဆရာ့မ်က္ႏွာေပၚတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာသမွ် လိုလိုခ်င္ခ်င္သိခ်င္ေနပံုက ထင္ရွားလြန္းသည္။ ဆရာ့ရဲ႕ နာမည္
ေက်ာ္ ေစ့စပ္ေသခ်ာမႈကို အထင္အရွားေတြ႕ေနရသည္။

ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဆရာ့ေရွ႕တြင္ စဥ္းစားၿပီးမွဆင္ျခင္ၿပီးမွ စကားေျပာေနရသည္။ ကိုယ္မသိသည့္အရာ မရွင္းလင္း သည့္ အရာကို ကိုယ္သိသလို ဒါမွမဟုတ္ စကားမရွိ စကားရွာေျပာသည့္အေနအထားမ်ဳိး မေရာက္ေအာင္ သတိထားေနရသည္။

ထိုစဥ္က ဆရာသည္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း မိသားစုႏွင့္အတူ ေနထိုင္ေနသည့္အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ (ဆရာသည္ ေကာ္လိပ္ဂ်င္္ေန၀င္းရဲ႕အိမ္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဧည့္စာရင္းတိုင္ၿပီး ေနထုိင္ခဲ့ရသူ ျဖစ္ပါသည္။) ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဆရာေနထိုင္ရာ လမ္းကေလးထဲကအထြက္ လမ္းထိပ္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ ထိုင္ၾကျခင္း
ျဖစ္သည္။ ဆရာက အထူးသျဖင့္ သူ႔ကဗ်ာမ်ားအေပၚ လူငယ္ေတြ ဘယ္လိုျမင္ သလဲဆိုသည္ကို သိခ်င္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဆရာ့ကဗ်ာမ်ားကိုျဖင္ၿပီး ၾကည့္တတ္ၾကသူမ်ားမဟုတ္။ ဆရာ့ကဗ်ာမ်ားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေပၚ လႊမ္းမိုးေန၏။ ဆရာ့ကဗ်ာမ်ားကို ခတ္ေ၀းေ၀းမွခြာၿပီး မၾကည့္ တတ္ၾက။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာ့ကိုကၽြန္ေတာ္တို႔က ဆရာေက်နပ္ေအာင္ ေျပာျပႏိုင္စြမ္းမရွိခဲ့ၾက။ ထိုစဥ္က ဆရာက အသက္ ၅၀ ေက်ာ္၀န္းက်င္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အသက္ ၂၀ ေက်ာ္။ မ်ဳိးဆက္ကြာဟမႈက ႀကီး သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာကလက္တံေတာ္ေတာ္ရွည္လြန္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက ရႏိုင္သမွ် ရေအာင္ ယူႏိုင္ခဲ့သည္ဟု ယူဆရပါသည္။

ထိုစဥ္က ေျပာခဲ့ဆိုခဲ့သည့္ စကားမ်ားထဲတြင္ ဆရာ၏ “၀ါးပင္ၾကားမွေန၀န္းနီ”ကဗ်ာ တြင္ေဖာ္ျပသည့္ ရဌပတိ ဟူေသာ စကားလံုး၏အဓိပၸာယ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေမးခဲ့၏။ ထိုကဗ်ာမွာ ၁၉၇၄ ခု၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဗီယက္နမ္သံ႐ုံးတြင္
ျပဳလုပ္ေသာ ဟုိခ်ီမင္း ၈၄ ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔တြင္ ဆရာရြတ္ဆိုခဲ့ေသာကဗ်ာ ျဖစ္သည္။ ဆရာက ရဌပတိ၏ အဓိပၸာယ္ကို အင္ဒိုခ်ိဳင္းနားကၽြန္းဆြယ္ေဒသရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးဟူသည့္  အဓိပၸာယ္ျဖင့္ ေရးခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ ဟူေသာ စကားကိုမူအခုအခ်ိန္အထိ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိေနေသး၏။ ထိုအခ်ိန္ ကစာေပဆည္းဆာလႈပ္ရွားမႈ အရွိန္ေကာင္းေနသည့္အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ေဆးသိပံၸမဂၢဇင္းတြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ဆရာ၏ “ႏွင္းဆီထံုေသာည” ကဗ်ာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္တစ္သိုက္ ယစ္မူးလြန္းေနသည့္အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။

ဆရာ့ကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီးျပန္လာေတာ့ ဘတ္စ္ကားေပၚလူခ်င္းတိုးေ၀ွ႔စီးလာေနစဥ္မွာပင္ ဆရာ့အေၾကာင္းကို
ေတြးလာေနမိ သည္။ ဆရာ့ရဲ႕ပထမဦးဆံုးေသာ မုန္တိုင္းထန္ေသာရာသီမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားသည္။ ဆရာ၏ တဟီတီသြားရေအာင္ ကဗ်ာႏွင့္ထြက္ေျပးမႈ၀ါဒ။ ၿပီးေတာ့ ၀စ္လစ္စလစ္လမ္းမႀကီး၊ ေလႏုေအးက ေနာ့ဆဲကို၊ ပန္းႏုေရာင္အို၊ ေ၀ါ့ဒစၥေနအျပာ၊ ဗဟုရာဇ္ အစရွိသည့္ စကားလံုးသစ္မ်ားႏွင့္ လ်ပ္ေပၚေလာ္လီ၍ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈ ဖ်က္ဆီးသူဟူေသာ စြပ္စြဲေျပာဆိုခံရမႈမ်ား။ ဆရာ့ရဲ႕ ပ်ားအံုခံစားမႈ စကားလံုးက ကၽြန္ေတာ့္ကို တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားရေလာက္ေအာင္ ဖမ္းစားထား၏။ ဒဂုန္တာရာဆိုသည္ မွာ လူငယ္ေတြကိုဖ်က္ဆီးသူ။ လူငယ္ေတြကို ေသြးထိုးေပးသူ။ အုပ္စုဖြဲ႕၍ ေခါင္းေဆာင္ရာထူးယူ သူဟူ ေသာ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္၀န္းက်င္ကာလ ဆရာ့ေနာက္ထပ္ မိုးထဲေလထဲ ကာလမ်ား။

ထိုအခ်ိန္က ဆရာ့ဆီကအမွတ္တရ သဇင္သင္းျပန္ေတာ့ စာအုပ္ေတာင္းယူခဲ့သည့္တိုင္ ကၽြန္ေတာ္က အေၾကာင္း
ေၾကာင္းေၾကာင့္ ခရီးရွည္မထြက္ျဖစ္ခဲ့ေသး။

ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ ၃၀ နီးပါးအၾကာတြင္ ထုတ္ေ၀သည့္ ဆရာ့ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္တြင္ ဆရာက အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ေရးဖြဲ႕ခဲ့ေသာ ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္ပါ ကဗ်ာမ်ားတြင္ မိမိယံုၾကည္မႈအား သစၥာေဖာက္သည္ကို ေတြ႕ရွိလွ်င္ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္ကို လြင့္ပစ္လိုက္ေပေတာ့။ မွန္သားျပင္ကိုခြဲလိုက္ ေပေတာ့ဟု အမွာစာတြင္ ထည့္ေရးလိုက္၏။

အမွန္စင္စစ္ဤအမွာစာပါ စာေၾကာင္းသည္ ဆရာက မိမိကိုယ္မိမိ ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ႏွင့္ ရာဇ၀င္ကို စိန္ေခၚ လိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ခံစားရသည္။ သို႔ႏွင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဆရာ့ကဗ်ာမ်ားကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ထပ္မံဖတ္႐ႈဖ်င္ၾကည့္ဖို႔ရာ လုိအပ္လာခဲ့ေတာ့၏။

                                                               (ခ)

၁၉၉၂ ခုႏွစ္တြင္မူ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း ခရီးရွည္ထြက္ျဖစ္ခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ ခရီးရွည္ထြက္ရန္ ပထမအႀကိမ္
ႀကိဳးစားစဥ္က ဆရာ့ထံမွ ေတာင္းယူရရွိခဲ့သည့္ “သဇင္သင္းျပန္ေတာ့” စာအုပ္ကေလးကိုမူ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္ႏွင့္ မကြာ ယူေဆာင္မလာႏိုင္ခဲ့ေတာ့။ သို႔ေပသည့္ ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲတြင္ ဆရာဒဂုန္တာ ရာ၏ “ၾကာပန္းေရစင္” စာအုပ္ ရွိေနခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေက်နပ္ေနခဲ့၏။

၂၀၀၅ ခုႏွစ္ထဲတြင္ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ရသည္။ တစ္ႀကိမ္မက အႀကိမ္ႀကိမ္ ဖတ္သည္။ အခု ၂၀၁၀၊ ဆိုေတာ့ သည္စာအုပ္ထြက္ရွိၿပီး ေျခာက္ႏွစ္ၾကာခါမွ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ဆံုး တစ္ႀကိမ္ထပ္ၿပီး ဖတ္ျဖစ္ျပန္သည္။

ဒဂုန္တာရာ (တစ္ခါက ျပည္ပသတင္းဌာနတစ္ခုတြင္ ဆရာဒဂုန္တာရာႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းေဖၚျပရာ၌ ဆရာ့နာမည္ကို ဂငယ္တစ္ေခ်ာင္းငင္နသတ္ႏွင့္ မဂုန္ပဲဂငယ္ တစ္ေခ်ာင္းငင္ ေသးေသးတင္ႏွင့္ ဂုံထားသည္ကို မၾကာခဏေတြ႕ခဲ့ရသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာစိတ္မခ်မ္းေျမ့ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ ဤကား စကားခ်ပ္) ၏ ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္တြင္ ကဗ်ာပုဒ္ ေရ ၁၂၃ ပုဒ္ ပါရွိပါသည္။ ဆရာ၏ ပထမဦးဆံုး ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခံရသည့္ တို႔ဗမာအေၾကာင္း ရတုပိုဒ္စံု ကဗ်ာမွစကာ ၂၀၀၃ ခုတြင္ ေရးဖြဲ႕သည့္ ယစ္ပူေဇာ္ပြဲကဗ်ာအထိ ဆရာ၏ စာေရးသက္ ၇၀ နီးပါးအတြင္း
ေရးဖြဲ႕ခဲ့သည့္ ကဗ်ာမ်ားကို တစ္ေပါင္းတစည္းတည္း ဖတ္႐ႈခြင့္ရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ဤ ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္အရဆိုပါက ဆရာဒဂုန္တာရာကား တစ္ႏွစ္တြင္ ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္မွ်ပင္ မေရးခဲ့သည္ ကို ေယဘုယ်အားျဖင့္ တြက္ခ်က္ယူလို႔ ရႏိုင္ပါသည္။ သည္မွ် ကဗ်ာအေရအတြက္မွ်ေလာက္ႏွင့္ပင္ ဆရာသည္
ျမန္မာကဗ်ာဆရာမ်ားထဲ၌ အျမင့္မားဆံုးေနရာတြင္ ရပ္တည္ခြင့္ရခဲ့၏။ တခ်ဳိ႕ကဆိုလွ်င္ ဆရာ့ကို နတ္ေနကိုင္း သဖြယ္ သေဘာထားသည္အထိ ဆရာ့ဂုဏ္က ျမင့္မားလာခဲ့ရ၏။

အမွန္စင္စစ္ ဆရာဒဂုန္တာရာကို သည္မွ်ျမင့္မားသည့္ ေနရာအထိေရာက္ရွိေအာင္ တြန္းပို႔လိုက္သည့္ အေၾကာင္းအရာမွာ သူေရးဖြဲ႕သည့္ကဗ်ာ တစ္ခုတည္းေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ ႏိုင္ငံေရး စံသည္လည္း အဓိကအေရးပါေသာ အေျခခံအေၾကာင္းအရာျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္သည္။ သည္ေနရာ၌ သူ၏ ႏိုင္ငံေရးစံထုႏွင့္ေစာက္ကို သူ႔ကဗ်ာမ်ားထဲမွ တစ္ဆင့္လည္း တစံုတရာတိုင္း တာၾကည့္လို႔ ရႏိုင္သည္ကို လည္း ျငင္းလို႔မရ။

ဥပမာ - သူသည္ ၁၉၃၆ ခု၊ ေက်ာင္းသားသပိတ္တြင္ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ခဲ့သည့္ အျပင္သပိတ္ေမွာက္ဘြဲ႕ ေရွးေရး
ေလးခ်ဳိးမ်ားကို ေရးခဲ့သည္။ ၁၉၃၈- ၃၉ ခု၊ ၁၃၀၀ ျပည့္အေရးေတာ္ပံုႀကီးကို ေလာကအမြန္သံခ်ဳိ ကဗ်ာျဖင့္ ထုပ္ပိုးခဲ့သည္။ ၁၉၄၇ တြင္ မတ္လေတာ္လွန္ေရး ကဗ်ာျဖင့္ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးကို ဂုဏ္ျပဳ ခဲ့သည္။ သံမိႈစြဲခဲ့သည္။ ထိုစဥ္ကတည္းက ဆရာသည္ ႏိုင္ငံေရးစံကို သူ႔ကဗ်ာမ်ားထဲကတဆင့္ ျမင့္ျမင့္ မားမားစိုက္ထူခဲ့၏။ ထို႔ေနာက္ျမန္မာစာေပ နယ္ပယ္အတြက္ စာေပသစ္အယူအဆ ရတနာတြင္းကိုတူးဆြ ေဖာ္ထုတ္ေပးလိုက္၏။ စာေပသည္ ႏိုင္ငံေရးထင္ဟပ္ခ်က္ဟူေသာ စာေပဆိုင္ရာဒႆနကို ကိုင္စြဲလိုက္၏။ စာေပသည္ ျပည္သူ႔အတြက္
ျဖစ္ရမည္ဟူေသာ ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးရဲ႕ လူတန္းစား ရပ္တည္မႈစံ။

ကၽြန္ေတာ့္အေနႏွင့္ အခိုင္အမာ ေမးခြန္းတစ္ခုထုတ္လို႔ရမည္ ထင္သည္။ ျမန္မာစာေပနယ္ပယ္၌ စာေပသစ္လို အင္မတန္ခိုင္မာၿပီး ရာစုႏွစ္၀က္ႏွင့္ခ်ီၿပီး အခိုင္အမာရပ္တည္ႏိုင္သည့္ စာေပအယူအဆမ်ဳိး အဘယ္ စာေရးဆရာသည္ ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့သနည္း။

ဆရာသည္ စာေရးသက္ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀ အတြင္း ေလးႏွင့္ျမားကို ခၽြန္ခဲ့တပ္ဆင္ခဲ့၏။ ပစ္မွတ္ကိုလည္း သဲကြဲေအာင္ ရွာေဖြသတ္မွတ္ခဲ့၏။ ပစ္မွတ္ကိုလည္း ထိေအာင္ပစ္ခတ္ခဲ့၏။ ဆရာ၏ ညႊတ္ေပ်ာင္းၿပီး အရွိန္အဟုန္ ျပင္းလွသည့္
ျမႇားတံမ်ားမွာ ျမန္မာစာေပေကာင္းကင္ယံတြင္ ေနေရာင္မထြင္းေဖာက္ႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ သည္းသည္း လႈပ္မွ် ေျပးလႊားေနခဲ့၏။ ဆရာ့ထံမွၾကားရသည့္ ေလးသံျမားသံမ်ားမွာ မ်ဳိးဆက္တစ္ခုလံုးကို ႐ုိက္ခတ္ေနခဲ့၏။
ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းၿပီး ေဟာင္းႏြမ္းပုပ္သိုးေသာ စာေပအယူအဆဟူသမွ် ဆရာ့ေျခေတာ္ရင္းတြင္ လည္စင္း သြားၾကရ၏။ ဆရာ့အရွိန္ၾသဇာမွာ လူငယ္မ်ားအေပၚ ဘယ္သူ မွ်လိုက္မမီေအာင္ လႊမ္းမိုးထားခဲ့၏။

သည္လိုေျပာေတာ့ ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ သည္လိုဂုဏ္ပုဒ္မ်ားကို လြယ္လြယ္ႏွင့္ ရႏိုင္ခဲ့သည္ဟုေတာ့ မယူဆ
ေစလိုပါ။ ဆရာ့အေပၚ ဆရာ့အယူအဆအေပၚ အျမင္မတူသူမ်ားကမူ ဆရာ့ကို အမ်ဳိးသားယဥ္ ေက်းမႈကို ဖ်က္ဆီးသူ၊ လူငယ္မ်ားကို ေျခာက္ထဲ ဆြဲေခၚသူ၊ ထြက္ေျပးေရးသမား။ ေနာက္ဆံုး ျပည္သူ႔ စာေပအေယာင္ေဆာင္ အႏၱရာယ္အႀကီးဆံုး အရင္းရွင္စာေပသမား (၁၉၇၅ ၀န္းက်င္ မိုးႀကိဳးမုန္တိုင္း အုပ္စုမွ စြပ္စြဲခ်က္) အစရွိေသာ
ေလမုန္တိုင္းမ်ားမွာ ဆရာ့စာေပသက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဟိန္းဟိန္း ညံေနခဲ့၏။ ျမန္မာစာေပနယ္ပယ္တြင္ ဆရာ့ေလာက္ အတိုက္အခိုက္ခံရသည့္ စာေပသမားတစ္ေယာက္ မွ်ပင္မရွိခဲ့ဖူးေသးဟုပင္ ေျပာယူရေလာက္
ေအာင္ မိုးထဲေလထဲ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရသူ ျဖစ္သည္။

                                                               (ဂ)

ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ ကဗ်ာဆိုင္ရာနည္းနာျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈက စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းပါသည္။ ဆရာ့ ကဗ်ာဆိုင္ရာ အတတ္ပညာေရး သမိုင္းကသာမန္လူေတြႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ-ဆရာက အသက္အငယ္ဆံုး ကာလက ေရွးေရးဟန္ကဗ်ာနည္းနာကို အသံုးျပဳခဲ့ၿပီး အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လာေတာ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြ
ေရးလာခဲ့သည္။ အသက္အရြယ္ႏွင့္ သူ၏ ကဗ်ာနည္းနာဆိုင္ရာ ျဖစ္ေပၚတိုး တက္မႈကထူးျခားေလးနက္ေန၏။ အေတြးအေခၚတြင္လည္း ဒီအတိုင္းျဖစ္သည္။ ဆရာက ငယ္စဥ္က ကဗ်ာဆိုင္ရာအေတြးအေခၚက ႐ိုးစင္းသည္။ မ်က္ျမင္သေဘာျဖစ္သည္။ အေျဖာင့္သေဘာဆန္သည္။ ႀကီးလာေတာ့ ဆရာ့ကဗ်ာဆိုင္ရာ ဒႆနက ေလးနက္ လာသည္။ ခၽြန္ခၽြန္ျမျမျဖစ္လာသည္။ ေတြးယူမွရ သည္။ ဥပမာ-ဆရာက ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းေဘးက ပဲျပဳတ္သည္မရဲ႕ ပဲျပဳတ္ေအာ္ေရာင္းသည့္အသံကို ကဗ်ာ ထဲထည့္ဖြဲ႕႐ုံေလာက္ႏွင့္ ရပ္မေန။ (ပန္းၾကာ၀တ္မႈန္ မြန္းတည့္ည ... ကဗ်ာ)။ ျပင္သစ္ျပည္ လီယြန္တရား ႐ုံးထဲ ေခါင္းငုိက္စိုက္ခ်ကာ ထိုင္ေနသူနာဇီစစ္ရာဇ၀တ္ေကာင္ လူသား မ်ဳိးႏြယ္ထုအေပၚ ရန္ျပဳခဲ့သူေဘာ္ ဘီကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ဆရာကေတာင္းဆိုလိုက္သည္။ (လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ကဗ်ာ ...)။ ထိုအခါ ဆရာ့ဒႆနအေပၚ လူ အေတာ္မ်ားမ်ားက စိတ္ကူးယဥ္သမား...၊ မျဖစ္ႏိုင္တာကို ေတာင္းဆိုသူ၊ ရန္ငါ မျပတ္သူဟု ထိုးႏွက္ ၾက၏။

သည္ၾကားထဲ ဆရာကသည္လိုႏွင့္ရပ္ မေန။ ဆရာက ေနာက္ဆံုးတြင္ရန္သူကို မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္လုပ္ လို႔ရသည္ဟု ေျပာလိုက္သည္။ လူေတြက ဆရာ့ကို ၀ိုင္း၀န္းလက္ညိႇဳးထိုးၾက၏။ လူေတြက စစ္ရာဇ၀တ္
ေကာင္ေတြအေပၚ ခြင့္လႊတ္သည္းခံဖို႔ မစြမ္းႏိုင္ၾက။ လက္စားေခ်ျခင္းထက္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းက ပိုၿပီးထက္ျမက္သည္ဟု ဆရာက ယံုၾကည္သူ။

ဆရာသည္ ၫြတ္ေျပာင္းမႈက ပိုၿပီးေ၀းပိုၿပီးျပင္းထန္ထိေရာက္သည္ဟူေသာ ကဗ်ာ အတတ္ပညာဆိုင္ရာ အယူအဆကို ထူေထာင္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္မဟုတ္ေလာ...။

ဒဂုန္တာရာဟူသည့္ ကဗ်ာဆရာႀကီးကား “ငါ့ဘ၀ကား၊ အခ်စ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အလွတရား၊ အမုန္းမရွိ၊ စစ္ပြဲမရွိ၊ ရန္သူမရွိ၊ မိတ္ေဆြသာရွိ” ကဗ်ာမ်ဳိးကို ေရးခဲ့သူမဟုတ္ေလာ ....။ ( ဒိုင္ႏိုေဆာႏွင့္ ပန္းလိပ္ျပာ ကဗ်ာမွ)

                                                                (ဃ)

သမိုင္းတစ္ေခတ္ ဆံုးၿပီ
ေျပာသူက ေျပာ၊ သမိုင္း မဆံုးေသး
ဘယ္မွာ ဆံုးသလဲ၊ ေျပာင္းလဲျခင္းမွ်သာ
အနီ အျပာ၊ အ၀ါ ရွိသမွ်
သက္တံေရာင္က ၿပိဳးျပက္လွလိမ့္
ခံစားမႈသစ္ ပြင့္ေပလိမ့္။
(မ်ဳိးဆက္ႏွင္းဆီပြင့္ ကဗ်ာမွ...)

လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုတစ္ခုေလာက္ကေတာ့ ကတ္ၱိပါလမ္းခြဲအုပ္စုက ဆရာ့ရဲ႕ မုဆိုးစိုင္သင္ သေဘာတရားကို
ေျခေျချမစ္ျမစ္ ထင္ထင္သာသာ ထုတ္ေဖာ္မေျပာဆိုႏိုင္ဘဲ ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္မ်ားလည္း ရွိခဲ့ေသး၏။

ကၽြန္ေတာ္က မုဆိုးစိုင္သင္သေဘာတရားကို လက္ခံသည္။ ယင္းတရားသည္ ကဗ်ာမွရယ္လို႔မဟုတ္ ဘယ္ပညာရပ္နယ္ပယ္တြင္မဆို အသံုးတည့္ေနဆဲသေဘာတရားျဖစ္သည္။ ေခတ္မီေနဆဲျဖစ္သည္။ ၾကာ႐ုိးမာေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ ကဗ်ာဆိုင္ရာ အယူအဆမ်ားမွာ စဥ္းစားစရာ မရွိမဟုတ္။
ေဆြးေႏြးစရာမရွိမဟုတ္။ ရွိေတာ့ရွိပါသည္။ ဥပမာ- ဆရာက ေလးလံုးစပ္လကၤာနည္းသည္ သူ႔အတြက္ေတာ့ လံုေလာက္သည္ဟူ ေသာစကားအေပၚတြင္ ဆရာသည္လံုး၀တာ၀န္ယူရေတာ့မည့္ ပုဂၢလသမိုင္း ဆိုင္ရာ စကားျဖစ္ခဲ့သည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတိမူမိသည္။ ယခုအခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ ကဗ်ာမ်ားကို ဖတ္႐ႈလွ်င္ ေက်ာက္ေခတ္ဂူနံရံတစ္ခုေပၚက ေဆးေရးပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကိုေတြ႕ ရသလို
ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနလိမ့္မည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ထဲ၌ ေလးလံုးစပ္ သို႔တည္းမဟုတ္ ေလးလံုးစပ္ကို
ျဖည္ခ်လိုက္သည့္ လကၤာသြားကိုခံစားလို႔ လံုး၀မရႏိုင္ေတာ့သည္ကိုမူ မည္သူမွ်ျငင္းႏိုင္ လိမ့္မည္မဟုတ္။

သို႔ေသာ္ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ အယူအဆေရးရာ ကိစၥ၌ ေဘာ္ဘီလို စစ္ရာဇ၀တ္ေကာင္ကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္သည့္ သတ္ၱိခြန္အားမ်ဳိး၊ ရန္သူကို မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ႏွလံုးသြင္းပံုမ်ဳိး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ မတူသူေတြအတူတကြ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအတူ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရး၊ မဟာၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ ဒႆနမ်ားကိုမူ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖို ့လက္ေတြ႕က်င့္သံုးရန္ တြန္႔ဆုပ္္ေနမိဆဲ။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဒဂုန္တာရာ၏ ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္ကို ဖတ္ကာ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ မွန္သားျပင္ကို ထုခြဲဖို႔ ႀကိဳးစားၾကည့္ခဲ့၏။ မွန္သားဖန္သားျပင္က ကြဲမသြား...။ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ ႐ုပ္ပံုလႊာက မွန္သား ျပင္ေပၚတြင္ အထင္အရွားရွိေနဆဲ။ တစ္ခ်ိန္ကမူ ဂ်ပန္အမ်ဳိးသား ဒႆနပညာရွင္ ဖူကူယားမားကသမိုင္းသည္ နိဂုံးခ်ဳပ္ သြားၿပီဟုဆိုခဲ့သည္။ ဆရာဒဂုန္တာရာကမူ သမိုင္းသည္ နိဂုံးမခ်ဳပ္ဟု အေစာဆံုးကန္႔ ကြက္ခဲ့၏။ မွန္သည္။ သမိုင္းသည္ နိဂုံးမခ်ဳပ္ေသး။ အထူးသျဖင့္ ဒဂုန္တာရာ၏ သမိုင္းသည္ နိဂုံးမခ်ဳပ္ေသး။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဒဂုန္တာရာ၏ ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္ကိုဖတ္ကာ မွန္သားျပင္တစ္ခုကို ထုခြဲဖို႔ ႀကိဳးစား ၾကည့္ခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ ... မွန္သားျပင္က ကြဲမသြား။ မွန္သားျပင္ထဲကဆင့္ ဆရာဒဂုန္တာရာက ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကင္နာေလးနက္ စြာ ျပန္ၾကည့္ေန၏။ ။
 
stimgesafsdafsrs
pp
HLs

ေၾကာ္ျငာ

Confronting-Democratic-Modernity-in-Military-ruled-Burma-1s
rogue-agent-announcement

e-letter-burmese

Who is Online

We have 65 guests online