www.padamyarfm.com
www.padamyarfm.com
http://goo.glhdUIvl
အဂၤါ, ၁၅ ေအာက္တုိဘာ ၂၀၁၉

Mizzima Burmese

Home > အာေဘာ္ႏွင့္အျမင္ > ညႊန္းဆိုရာ > ႏွစ္ေလးဆယ္ လမ္းေလွ်ာက္ေနဆဲ ဇာတ္ေကာင္မ်ား

ႏွစ္ေလးဆယ္ လမ္းေလွ်ာက္ေနဆဲ ဇာတ္ေကာင္မ်ား

အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

                                                          (က)

ၿပီးခဲ့တဲ့လပိုင္းေလာက္က ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕နဲ႔ သတင္းဌာနတခ်ဳိ႕ဆီကရတဲ့ သတင္းအရဆိုရင္ ကြယ္လြန္သူ စာေရးဆရာ “ႏုိင္၀င္းေဆြ” ရဲ႕ ၀တၳဳတခ်ဳိ႕ကို ျပန္လည္ ထုတ္ေ၀ခြင့္ရေတာ့မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ပထမေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အံ့အားသင့္ပါတယ္။ ဘာျပဳလို႔လဲဆိုေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခု အတြင္း ဆရာႏုိင္၀င္းေဆြရဲ႕ ၀တၳဳေတြ ျပန္လည္ထုတ္ေ၀ခြင့္မေျပာနဲ ့သူ ့နာမည္ကိုေတာင္မွ ေဖာ္ျပခြင့္ မရခဲ့တဲ့ အေနအထားမွာ ဒီလိုသတင္း မ်ဳိးကို ၾကားရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တကယ့္ကို မင္သက္မိခဲ့တာပါ။

ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ သံသယျဖစ္မိတဲ့ အခ်က္ေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဆရာ ႏုိင္၀င္းေဆြရဲ႕ လံုးခ်င္း၀တၳဳ (၁၀)အုပ္ ရွိတဲ့အနက္ တခ်ဳိ႕စာအုပ္ေတြကေတာ့ ထုတ္ေ၀ခြင့္ ရမွရႏုိင္ပါ့မလားဆိုတဲ့ အခ်က္ပါ။ အခုပဲ ပထမအသုတ္ ထပ္မံထုတ္ေ၀ခြင့္ ရေတာ့မယ္ဆိုၿပီး စီစစ္ေရးကက်လာပါၿပီလို႔ဆိုတဲ့ ၀တၳဳတြဟာ တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရး ေနာက္ခံနဲ႔
ေရးတဲ့ ၀တၳဳေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ စီစစ္ေရးက က်လာၿပီဆိုတဲ့၀တၳဳေတြက “မဟူရာေမတၱာ” နဲ႔ “ေႏြတစ္ည” ၀တၳဳေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း စီစစ္ေရးက ေရွာေရွာရွဴရွဴ ခ်ေပးလိုက္တာလို႔ ယူဆႏုိင္ပါတယ္။ က်န္တဲ့၀တၳဳေတြ ထဲက “မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” နဲ႔ “ဘ၀စာမ်က္ႏွာ မ်ား” ၀တၳဳေတြကိုေတာ့ ထပ္မံထုတ္ေ၀ခြင့္ ရေကာင္းမွ ရႏုိင္လိမ့္မယ္ဆိုတဲ့သံသယ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရွိပါ တယ္။ ဘာျပဳလို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒီ၀တၱဳေတြက ေခတ္ၿပိဳင္ ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္၀တၱဳေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံ ေရးေနာက္ခံရွိတယ္လို႔ စီစစ္ေရးက ယူဆႏုိင္စရာ ရွိေနလို႔ပါပဲ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀) ေက်ာ္ ေျမျမႇဳပ္သၿဂဳႋဟ္ျခင္း ခံထားရတဲ့ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ စာေပ လက္ရာေတြကို ျပန္လည္ ဖတ္႐ႈႏုိင္ ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ သတင္းကေတာ့ မဂၤလာသတင္းပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ “မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” လို၀တၳဳမ်ဳိးကို ထပ္မံထုတ္ေ၀ခြင့္ ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တကယ့္ကို မဟာ့ မဟာမဂၤလာသတင္းလို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။

                                                            (ခ)

“မသိန္းရွင္ဆီပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳကို ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ ဒီတစ္ႀကိမ္ပါနဲ႔ဆိုရင္ ေလးႀကိမ္ေျမာက္ ဖတ္ျဖစ္ျခင္းပါပဲ။ ပထမ သုံးႀကိမ္တုန္းက ႏွစ္သက္လြန္းလို ့ဖတ္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး အခုတစ္ႀကိမ္ကေတာ့ လိုအပ္လို႔ကို ဖတ္ခဲ့တာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ မတ္လပိုင္းထဲမွာ ႏိုင္၀င္းေဆြရဲ႕ “မသိန္းရွင္ဆီပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳကို ကၽြန္ေတာ့္ ဘေလာ့မွာ အပိုင္းလိုက္ ႐ုိက္ၿပီး တင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဆရာႏုိင္၀င္းေဆြရဲ႕၀တၳဳေတြကို ဒီဘက္ေခတ္ လူငယ္ေတြ မဖတ္ဖူးေသးတာကို
ျဖည့္ဆည္း ေပးတဲ့သေဘာနဲ႔ ျပည္တြင္းမွာ သူ႔၀တၳဳေတြ ျပန္လည္ထုတ္ေ၀ခြင့္ မရတာကိုလည္း ေခ်ဖ်က္တဲ့သေဘာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘေလာ့မွာ သူ႔၀တၳဳတခ်ဳိ႕ အစအဆံုး ႐ုိက္တင္ဖို႔ လုပ္ခဲ့တာပါ။ ဒီ၀တၳဳကို ကၽြန္ေတာ့္ဘေလာ့မွာ
ျပန္တင္ေတာ့ အက်အေပါက္ အမွားအယြင္းေတြ မရွိရေအာင္ စကားလံုး တစ္လံုးခ်င္းဆီ ျပန္ဖတ္ရပါတယ္။ ဒီလို အလုပ္သေဘာဆန္ဆန္ လိုအပ္လို႔ ျပန္ဖတ္ရတဲ့အခါ ဟိုတုန္းက ဒီ၀တၳဳကိုဖတ္စဥ္တုန္းက ရင္ခုန္ပံုမ်ဳိးမဟုတ္တဲ့ ထူးျခားတဲ့ရင္ခုန္ပံုမ်ဳိး ရလိုက္ျပန္ ပါတယ္။

“မသိန္းရွင္ဆီပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳရဲ႕ ေနာက္ခံကာလဟာ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္ကာလ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ စီးပြားေရးစနစ္က ေမြးထုတ္တဲ့ ေမွာင္ခိုစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရဲ႕ အစဦးပိုင္းကာလ ျဖစ္ပါတယ္။ ထန္းလ်က္ ေမွာင္ခို ကုန္ကူးတဲ့ (ထန္းလ်က္ ကုန္သည္ဒိုင္အတြက္ ထန္းလ်က္သယ္ေပးရသူ ကယ္ရီသမားသာ ျဖစ္ပါတယ္။) ဆင္းရဲသူ မိန္းမပ်ဳိတစ္ဦးနဲ႔ ရထားလိုက္လက္မွတ္စစ္ မီးရထား၀န္ထမ္း လူငယ္တစ္ဦးတို႔ရဲ႕ ေမတၱာဘြဲ႔ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ပါပဲ။

ဒီ၀တၳဳရဲ႕ အဖြင့္စာမ်က္ႏွာမ်ားဟာ အင္မတန္ရသေျမာက္တဲ့ စာမ်က္ႏွာမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဖြင့္စာမ်က္မ်ားသည္ ပင္လွ်င္ ဒီ၀တၳဳကို အစမွအဆံုး တစ္ထိုင္တည္းနဲ႔ ဆံုးေအာင္ဖတ္ခ်င္စိတ္ျဖစ္ဖို႔ အာမခံႏုိင္တဲ့ စာ မ်က္ႏွာမ်ား
ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္မိပါတယ္။ဥပမာအေနနဲ႔ ၀တၳဳရဲ႕ပထမဆံုးစာပိုဒ္တခ်ဳိ႕ ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပလိုက္ပါတယ္။

( ၁၉၆၄ ... ႏွင္းထုႀကီး ပိတ္ဆို႔ ေမွာင္ပိန္းေနေသာ နံနက္မ်ား၌ ရထားႀကီးသည္ ဘူတာ႐ုံေရွ႕မွ ထြက္ခြာရန္
ေၾကာက္ရြံ႕ တုန္လႈပ္ေနသည္။ မထြက္ခြာ၍လည္းမျဖစ္။ သူသည္ မီးခုိးမ်ားကို မႈတ္ထုတ္လုိက္ၿပီး တညည္းညည္း တညဴညဴျဖင့္ ထြက္ခြာရေတာ့သည္။ ေရွ႕နား ကြက္ကြက္ကေလးသာ ျမင္ရသည့္ မီးေမာင္းကုိ ဖြင့္လိုက္သည္။
ျဖတ္သန္းမႈ အရွိန္ရလာလွ်င္ သူ႔ေသြးမ်ားသည္လည္း ဆူပြက္လာကာ သူသည္ တစ္စ တစ္စ အေၾကာက္ ပ်ယ္ လာေနသည္။ ေတာင္တြင္းႀကီးဘူတာ႐ုံ ပလက္ေဖာင္း မီးေရာင္မ်ားကုိ လြန္လာခဲ့လွ်င္ သူသည္ သူ႔ကိုယ္သူ အားေပးသည့္  ဥၾသသံရွည္ တစ္ခ်က္ကို ညႇစ္ထုတ္ ေအာ္ဟစ္လုိက္သည္။

ခ်က္ခ်င္း သူ႔ဥၾသသံကုိ ပတ္၀န္းက်င္မွလာေသာ ၾသဘာေကာင္းခ်ီးသံမ်ားဟု ကေယာင္ကတမ္းျဖင့္ ေတြးကာ သူသည္ အမွားမွား အယြင္းယြင္း အားတက္လာသည္။ ပုိ၍ ေမွာင္ပိန္းေနေသာ အေမွာင္ထုႀကီး အတြင္းသုိ႔
ေသြး႐ူးေသြးတန္းျဖင့္ ခြဲျဖတ္ ၀င္ေရာက္ေနသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဤရထားႀကီး၏ စက္ကိရိယာ အစိတ္အပုိင္းတစ္ခုလုိပင္ တဲြတစ္တဲြ၏ ေထာင့္ဘက္ အေမွာင္ရိပ္ထဲမွ လုိက္ပါေနရသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပီပီျပင္ျပင္ မျမင္ရသည့္ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ကို အမွတ္မထင္ ၾကည့္လာခဲ့သည္။

ဘူတာ႐ုံမွ မီးေရာင္မ်ားသည္ ေနာက္သုိ႔ ဆုတ္ေျပးကာ ေသးငယ္ေနရစ္ခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕ဘက္မွ လမ္းဓာတ္မီးတုိင္ အေရာင္မ်ားသည္ ရထားႀကီးေပၚသို႔ ဖ်တ္ခနဲ လာထိေနၾကလ်က္၊ ၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ၿငိမ္သက္ေနလ်က္၊ ရခုိင္ဘုရား ပ်က္ႀကီး၏ ထုထည္သည္ အေမွာင္ရိပ္ထဲမွ အေမွာင္မည္းႀကီး တစ္ခုအျဖစ္ျဖင့္ အျမင္၌ ျဖတ္ သန္းေနခဲ့လ်က္၊ ရထားႀကီးသည္ အေကြ႕အရွည္ႀကီး၌ ျဖည္းျဖည္းေရြ႕ေရြ႕ ေကြ႕လုိက္၏။) ဒီ၀တၳဳရဲ႕ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္မ်ားဟာ ခဲရာခဲဆစ္ဖန္တီးယူရတဲ့ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္မ်ားေတာ့ ဟုတ္ ဟန္မတူပါဘူး။ သာမာန္အားျဖင့္ဆိုရင္ စာဖတ္အားေကာင္းသူ အမ်ားစုက ဇာတ္ကြက္တခ်ဳိ႕ကို ႀကိဳေတြး လို႔ ရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ႐ုိးစင္းတဲ့ဇာတ္လမ္း တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာ “ေမာင္စြမ္းရည္” ေျပာ တဲ့ ထိုအခ်ိန္တုန္းက ထုထည္ႀကီးမားလွတဲ့ “အပစ္အခတ္၊ အညႇစ္အသတ္၊ အညစ္အပတ္” ၀တၳဳ စာရင္း ၀င္ မဟုတ္တာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ “မသိန္းရွင္ဆီပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳရဲ႕ ဂုဏ္ဟာ သန္႔စင္ျမင့္မားေနတဲ့သေဘာ ရွိ တယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ စာေရးသူကိုယ္တိုင္က မီးရထား၀န္ထမ္း တစ္ဦးျဖစ္တာမို႔ သူ႔ဘ၀ ကိုယ္ေတြ႕ တခ်ဳိ႕ကို ရသအဖြဲ႕အႏြဲ႕မ်ားနဲ႔ ယွယ္ထားလိုက္တဲ့သေဘာမို႔ “မသိန္းရွင္ဆီပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳဟာ ျမန္မာဂႏၲ၀င္ ေျမာက္ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ျဖစ္လာႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေခတ္ၿပိဳင္မွားယြင္းေသာ စီးပြားေရးစနစ္တစ္ခုရဲ႕ သားေကာင္မ်ား၊ အနိ႒ာ႐ုံမ်ားကို ပီျပင္ထင္ရွားစြာ ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပႏိုင္သျဖင့္လည္း ေခတ္ တစ္ေခတ္ရဲ႕ ရသမွတ္တမ္း၀င္ သမုိင္းသက္ေသ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္အျဖစ္ လက္ခံခဲ့ၾကရမယ့္ သေဘာရွိပါတယ္။

ဇာတ္လမ္းအရ ႐ုိးစင္းတဲ့ဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္သာျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ အထက္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။
ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕နဲ႔ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕ၾကား ခုတ္ေမာင္းတဲ့ ရထား တစ္စင္းေပၚက အခ်စ္ဇာတ္ လမ္းတစ္ပုဒ္
ျဖစ္ပါတယ္။ ထန္းလ်က္ေမွာင္ခိုကူးတဲ့ ဆင္းရဲသူမိန္းမပ်ဳိေလး ညိဳညိဳနဲ႔ ရထားလိုက္ လက္မွတ္စစ္ ကိုရင္ေမာင္တို႔ရဲ႕ လြမ္းေမာဖြယ္ အခ်စ္ဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္ပါပဲ။ ဒါဆိုရင္ ဘာျပဳလို႔ ဒီ၀တၳဳကို လူေတြ အာ႐ုံစိုက္ခဲ့ၾကရသလဲ။ ဒီ၀တၳဳကို ဘာျပဳလို႔ ထပ္မံထုတ္ေ၀ခြင့္ ရေကာင္းမွရႏုိင္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆခဲ့တာလဲ။ ခိုင္မာတဲ့ သက္ေသေတြ ဒီ၀တၳဳမွာ ရွိပါတယ္။

                                                         (ဂ)

ပထမပိုင္းအေနနဲ႔ ဒီ၀တၳဳရဲ႕ အတတ္ပညာပိုင္းက္ိစၥကို ကၽြန္ေတာ္အရင္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဆရာ “ႏုိင္၀င္းေဆြ” ဟာ ““မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳကို ဇာတ္ရွိန္တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ စနစ္တက် ျမႇင့္တင္သြားတဲ့ နည္းနဲ႔ ေရးပါတယ္။ ပေဟဠိဆန္ဆန္ ဇာတ္လမ္းဆင္တာမ်ဳိးလုပ္ၿပီး စာဖတ္သူကို ဆြဲေခၚသြားတာမ်ဳိး မဟုတ္ေပမယ့္၊ စာဖတ္သူက
ေနာက္ဆံုးမွာ ဒီလိုပဲ ျဖစ္လာေတာ့မွာပဲဆိုတဲ့ ခန္႔မွန္းသိ သိေနႏိုင္ေပမယ့္ ဇာတ္၀င္ခန္း တစ္ခန္းၿပီးတစ္ခန္း မျဖစ္မေန ဆက္ဖတ္ခ်င္ ေလာက္ေအာင္ ေရးဖြဲ႕သြားႏုိင္တာကေတာ့ တကယ့္ကို အံ့ၾသဖို႔ေကာင္းတဲ့ အတတ္ပညာ အရ ေအာင္ျမင္မႈပါပဲ။ ကိုရင္ေမာင္က ရထားလိုက္လက္မွတ္ စစ္၊ ညိဳညိဳက ပထမ ကုန္စိမ္းေရာင္းသူ။ မ်က္မျမင္ဖခင္ လူမမာမိခင္နဲ႔ ေမာင္ငယ္ကေလးကို လုပ္ကိုင္ ေကၽြးရသူ။ ရထားလက္မွတ္ ၀ယ္မစီးႏုိင္သူ။ တစ္ေန႔ ရထားလက္မွတ္ ၀ယ္မစီးသူ ညိဳညိဳကို လက္မွတ္စစ္ ကိုရင္ေမာင္က ဖမ္းဆီးမိရာကစလို႔ သူတို႔ႏွစ္ဦး သိကၽြမ္းရင္းနီးၾက။တစ္ေန႔တျခား က်ဥ္းေျမာင္းက်ပ္တည္း လာတဲ့ စီးပြားေရးဒဏ္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ညိဳညိဳက တင္းခံေတာင့္ခံ ထားသည့္ၾကားမွ ထိုစဥ္က တားျမစ္ကန္႔သတ္ကုန္ တစ္ခုျဖစ္သည့္ ထန္းလ်က္ကို ေမွာင္ခိုကူးရသည့္ အဆင့္အထိ လုပ္ကိုင္လာခဲ့ရ။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ စိတ္ဓာတ္ ႏွင့္ အက်င့္စာရိတၱပ်က္ျပားသူ လက္မွတ္စစ္ ထြန္းေမာင္က ညိဳညိဳကို ရထားေပၚတြင္ လိုက္လံဖမ္းဆီးဖို႔ ႀကိဳးစားစဥ္ ညိဳညိဳက မထင္မွတ္ပဲ ရထားအႀကိတ္ခံလိုက္ရလို႔ ေသဆံုးသြားရတဲ့ ေၾကကြဲစြာ နိဂုံးခ်ဳပ္ထားတဲ့ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီ၀တၳဳရဲ႕ အတတ္ပညာေရး ေအာင္ျမင္မႈက စာဖတ္သူတိုင္းလိုလို ညိဳညိဳနဲ႔ ကိုရင္ေမာင္တို႔ရဲ႕ အျပဳအမူ၊ အေနအထိုင္ အဆက္အဆံ ကိစၥဟူသမွ် မ်က္ေစ့ထဲ စြဲထင္ေနေစေလာက္ေအာင္ ဖြဲ႕ႏုိင္ေရးႏုိင္တာ ေတြ႕ ရပါတယ္။
ေတာင္တြင္းႀကီး ဘူတာ ဦးေကာင္းဇုံေစ်းဆိုင္ေရွ႕ ေညာင္ပင္ေအာက္က ထိုင္ခံုမွာ ညိဳညိဳက ထိုင္ေနစဥ္ ရထားႀကီး
ေကြ႕၀င္လာပံု၊ ကိုရင္ေမာင္က အေ၀းႀကီးကတည္းက ညိဳညိဳကို လွမ္ျမင္ေနရပံု၊ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ထန္းလ်က္
ေမွာင္ခိုကုန္ကူးရသည့္ အေျခအေန ျဖစ္လာသည့္တိုင္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ထုတ္မေျပာဘဲ စိတ္ခံစားခ်က္ ကိုယ္စီနဲ႔ ေၾကကြဲၾကရပံု၊ ရထားဂါတ္ဗိုလ္တြဲေပၚမွာ ကိုရင္ေမာင္ က သူလက္ေဆာင္ေပးတဲ့ အနီေရာင္ပ၀ါစေလးကို ညိဳညိဳက လက္မခံရပါေကာင္းလားဆိုၿပီး ရထားေပၚ က ပစ္ခ်လိုက္တဲ့အခါ လမ္းျပင္အလုပ္သမားေတြက ရထားႀကီးေနာက္မွာ အေျပးအလႊားလိုက္ပါ ေကာက္ ယူေနၾက ပံု၊ ၀ွက္ထားတဲ့ထန္းလ်က္ေတာင္း အဖမ္းခံလိုက္ရလို႔ ငိုယိုအသနားခံေနသူ ဆံပင္မ်ား ေဖြးေဖြး ျဖဴေနတဲ့ အမယ္အိုတစ္ဦးရဲ႕ ျမင္ကြင္း၊ အစရွိတဲ့ဇာတ္ကြက္ျပကြက္မ်ားက
ေနာင္ ဒီ၀တၳဳကို ဖတ္မိသူအား လံုး ဆံုမိိသည့္အခ်ိန္တိုင္း တသသေျပာမဆံုး ခံစားလို႔မဆံုးႏုိင္ေအာင္ျဖစ္ေစတဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့ပါ တယ္။ ထန္းလ်က္ေမွာင္ခိုကုန္ကူးရင္း ဘ၀ပ်က္ၾကရတဲ့ မေအးသြယ္၊ တင္တင္၊ မေအးေရႊ တို႔လို အမ်ဳိး သမီးမ်ား၊ ရထားရဲမ်ား၊ ဂတ္ဗိုလ္မ်ား၊ လက္မွတ္စစ္မ်ား၊ ရွာေဖြေရး၀န္ထမ္းမ်ားအစရွိတဲ့ ေမွာင္ခို ကုန္ ေလာက အေမွာင္အတြင္း ပ်က္စီးျခင္းမက ပ်က္စီးေနတဲ့ လူပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ စ႐ုိက္လကၡဏာမ်ားကိုလည္း ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္ေအာင္ ေရးဖြဲ႕ႏုိင္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒုတိယပိုင္းအေနနဲ႔ “မသိန္းရွင္ဆီပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳ အေၾကာင္းအရာပိုင္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ၀တၳဳရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္  ဒီ၀တၳဳကေပးတဲ့ ဒႆနကို ေလ့လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာႏိုင္၀င္းေဆြက “မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳမွာ လူေတြ အက်င့္စာရိတၱပ်က္ျပားရျခင္းဟာ စနစ္ေၾကာင့္
ျဖစ္တာဆိုတဲ့ အယူအဆနဲ႔ေရးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ငါ့ ၀မ္းပူစာမေနသာလို႔ အစိုးရ ကန္႔သတ္ထားတဲ့ ထန္းလ်က္ေမွာင္ခိုကုန္ကူးၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ ေမွာင္ခိုကုန္ေတြ လြတ္ေအာင္ ေရွာင္ၾက ရွားၾက ေပးၾကကမ္းၾက ရင္းက လူေတြ စာရိတၱပ်က္ျပားရျခင္း ျဖစ္တယ္။ ၀န္ထမ္းေတြ အားလံုးလည္း ဒီေမွာင္ခိုကုန္ကူးျခင္း အေမွာင္တိုက္ အတြင္းက သားေကာင္မ်ားသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆကို အေျခခံၿပီးမွ ေရးခဲ့တာ အထင္အရွား ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီအယူအဆကို အေျခခံတယ္ဆိုေပမယ့္ စာေရး သူကေတာ့ သူ႕၀တၳဳထဲမွာ ဒီအယူအဆနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္ ေဖာ္ျပတာမ်ဳိး၊ ဇာတ္ေကာင္ တစ္ဦးဦးကတစ္ဆင့္ တရား၀င္ေဟာတာမ်ဳိး လံုး၀မလုပ္ဘဲ စာဖတ္သူ
ေတြကို တျဖည္းျဖည္း ေတြး ထင္သိျမင္လာေစေအာင္ သိမ္ေမြ႕ညက္ေညာစြာ ရွင္းျပလိုက္တဲ့ သေဘာနဲ႔ေရးတာ
ေတြ႕ရပါတယ္။

စာေရးသူက လူေတြ အက်င့္စာရိတၱပ်က္ျပားရျခင္းဟာ စနစ္ဆိုးေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ေပးခ်င္
ေျပာခ်င္တဲ့ သေဘာလို ့ ယူဆရပါတယ္။

“မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳဟာ အတတ္ပညာနဲ႔ အေၾကာင္းအရာကို အံ၀င္ခြင္က် ေပါင္းစပ္မိေအာင္ေရးတဲ့ ၀တၳဳအျဖစ္ ထင္ရွားခဲ့ပါတယ္။
                                                         (ဃ)

“ႏုိင္၀င္းေဆြ” ရဲ႕ “မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳဟာ စင္းလံုးေခ်ာ လူတိုင္းႁခြင္းခ်က္မရွိ လက္ခံထားၾကတဲ့ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္
ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီ၀တၳဳနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ၾကသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဥပမာ-ဒီ၀တၳဳဟာ “ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္” သက္သက္၀တၳဳသာ ျဖစ္တယ္။ လူေတြ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနတာကိုပဲ ကြက္ ၿပီးေဖာ္ျပတဲ့၀တၳဳ
ျဖစ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ လူေတြ ဒီအေမွာင္ထုအတြင္းက ဘယ္လို ေဖာက္ထြက္ရမလဲ ဆိုတဲ့ “ထြက္ေပါက္” ကို
ေဖာ္ျပေပးႏုိင္တဲ့ “ဘ၀သ႐ုပ္မွန္၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ ေ၀ဖန္မႈ ေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ထန္းလ်က္ေမွာင္ခိုသမေလး ညိဳညိဳ ရထားအႀကိတ္ခံရလို႔ ေဒါသ ေပါက္ကြဲေနတဲ့ ကိုရင္ေမာင္က လက္မွတ္စစ္ ထြန္းေမာင္ကို မထႏုိင္တဲ့အထိ လဲက်သြားေအာင္ ထိုးႀကိတ္ လိုက္တဲ့အခ်က္ဟာ တကယ္ေတာ့ ထြက္ေပါက္ အမွားသာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ေ၀ဖန္မႈေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ညိဳညိဳနဲ႔ ကိုရင္ေမာင္နည္းတူ ထြန္းေမာင္ဟာလည္း စနစ္ တစ္ခုရဲ႕ သားေကာင္သာျဖစ္ၿပီး သားေကာင္ အခ်င္းခ်င္း ရန္သူလိုေျဖရွင္းျခင္းဟာ မွားယြင္းတဲ့ ေျဖရွင္းနည္းသာ
ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ေ၀ဖန္သံမ်ားကိုလည္း ၾကားခဲ့ၾကရပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ပါေစ “မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳရဲ႕ဂယက္ဟာ ႀကီးပါတယ္။ ၁၉၆၅နဲ႔ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္၊ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုအတြင္း စကားေျပအေရးအသား အေကာင္းဆံုးစာေရးဆရာ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈမ်ဳိးအထိ ေျပာဆို သတ္မွတ္ ထင္ရွားခဲ့သူ စာေရးဆရာ ႏုိင္၀င္းေဆြဟာ ဒီလို၀တၳဳမ်ဳိး ေရးႏုိင္စြမ္းရွိလုိ႔သာ အခုလို သတ္မွတ္ခ်ီးက်ဴး ခံရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ၀တၳဳ ပထမအႀကိမ္ထုတ္ေ၀စဥ္က အမွာစာ ေရးေပးခဲ့သူ ကဗ်ာဆရာႀကီး “ဒဂုန္တာရာ” ရဲ႕မွတ္ခ်က္ကလည္း စိတ္၀င္စားစရာပါ။

“ယခု ႏုိင္၀င္းေဆြ၏ “မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳအတြက္ ေျပာစရာသိပ္မရွိပါ။ သူ႔၀တၳဳ ကိုယ္တိုင္ကပင္လွ်င္ သူ႔ေခတ္၏ ျပည္သူ႔ အစီရင္ခံစာတစ္ရပ္ကို တင္သြင္းထားပါသည္” လို႔ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာက သူ႔ရဲ႕ အမွာစာထဲမွာ မွတ္ခ်က္ေပးေရးခဲ့ပါတယ္။

အခုဆိုရင္ ဆရာႏုိင္၀င္းေဆြရဲ႕ ၀တၳဳေတြကို ျပန္လည္ထုတ္ေ၀ခြင့္ျပဳေတာ့မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း “မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳဆိုတာက ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘ၀အမွန္ကို တစ္စံုတစ္ရာ ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပ ထားတဲ့အျပင္ ဒီ၀တၳဳထဲမွာေဖာ္ျပတဲ့ စနစ္ဆိုးတစ္ခုေၾကာင့္ လူေတြ ဆင္းရဲမြဲေတၾကရပံု၊ ၀န္ထမ္းေတြ အက်င့္စာရိတၱ ပ်က္စီးၾကရပံုေတြက လက္ရွိေခတ္ အျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ တစ္ထပ္တည္း က်ေနေသးတာမို႔ စစ္အစိုးရ စာေပစိစစ္ေရး အေနနဲ႔ ဒီ “မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳကို ျပန္လည္ထုတ္ေ၀ခြင့္ေပးမွ ေပးပါ့ မလား။ စဥ္းစားဖြယ္ ျဖစ္ပါတယ္။

အခုေတာ့ ဆရာႏိုင္၀င္းေဆြ ကြယ္လြန္တာ (၁၅) ႏွစ္ျပည့္ပါၿပီ။ (ဆရာႏုိင္၀င္းေဆြက ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ထဲမွာ ေသဆံုးခဲ့ပါတယ္။) “မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳရဲ႕ သက္တမ္းဟာလည္း ႏွစ္ (၄၀) ျပည့္ပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့လည္း “မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ” ၀တၳဳထဲက ညိဳညိဳလို၊ ကိုရင္ေမာင္လို ဇာတ္ေကာင္ေတြကေတာ့ ရထားဘူတာ႐ုံေတြ၊ ကားဆိပ္နဲ႔ ေစ်းေတြ၊ လူသြားလမ္း ပလက္ေဖာင္းေတြေပၚမွာ အခု ထက္ထိ တစ္ ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ပခံုးခ်င္းထိလုမတတ္ လမ္းေလွ်ာက္ သြားလာေနၾကတုန္းဆိုတာ အထင္အရွား ေတြ႕ေနရဆဲဲပါ။
 
stimgesafsdafsrs
pp
HLs

ေၾကာ္ျငာ

Confronting-Democratic-Modernity-in-Military-ruled-Burma-1s
rogue-agent-announcement

e-letter-burmese

Who is Online

We have 61 guests online