www.padamyarfm.com
www.padamyarfm.com
http://goo.glhdUIvl
အဂၤါ, ၁၅ ေအာက္တုိဘာ ၂၀၁၉

Mizzima Burmese

Home > အာေဘာ္ႏွင့္အျမင္ > ညႊန္းဆိုရာ > ေရႊအိုေရာင္ပင္မေရစီး (သုိ႔မဟုတ္) ႐ုပ္သိမ္းသြားလ်က္ရွိေနေသာ ပန္းႏုေရာင္ဆည္းဆာမ်ား

ေရႊအိုေရာင္ပင္မေရစီး (သုိ႔မဟုတ္) ႐ုပ္သိမ္းသြားလ်က္ရွိေနေသာ ပန္းႏုေရာင္ဆည္းဆာမ်ား

အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

(က)

အိမ္အေပၚထပ္သို႔တက္သည့္ ေလွကားေျခရင္းႏွင့္ကပ္လ်က္ အခန္းေပါက္၀တြင္ လူေတြ ျပည့္က်ပ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္က လူေတြမ်ားေနသည့္အတြက္ ၀င္မေတြ႕ရန္ စဥ္းစားသည္။ လူရွင္းသည့္အခါက်မွ ေအးေအးေဆးေဆး ၀င္ေတြ႕မည္ဟု ေတြးခဲ့ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ခရီးေဖၚမ်ားအားလံုးက အခန္းတြင္း၀င္ကာ သူ႔ကိုေတြ႕ဆံုေနၾကသျဖင့္ လူအုပ္မကြဲေစရန္ အခန္းတြင္း ၀င္လိုက္သည္။ သူ႔ကို ပက္လက္ကုလားထိုင္ တစ္လံုးေပၚတြင္ အ၀တ္စတစ္ခု ပံုခ်ထားသလို ထိုင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုင္ေနသည္ဟု ဆုိသည္ထက္ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚ တင္ထားေပးသည္ဟုဆိုလ်င္ ပိုၿပီးမွန္မည္ထင္သည္။ သူသည္မ်က္လံုးမ်ားကို ပိတ္လ်က္။ ခႏၶာကိုယ္က မလႈပ္မရွက္။ ကုလားထိုင္လက္ရမ္းေပၚက သူ႔လက္မ်ားက ၿငိမ္သက္လ်က္။

သူ႔မ်က္ႏွာႏွင့္ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ကို အေသအခ်ာၾကည့္သည္။ သူသည္ အသက္မွ ႐ွဴေသးပါ၏ေလာဟု မွန္းဆၾကည့္ မိသည္အထိ ၿငိမ္သက္လ်က္။

မံုရြာေအာင္ရွင္က သူ႔ညာလက္ေပၚလက္တင္ကာ “ဆရာ ကၽြန္ေတာ္ မံုရြာေအာင္ရွင္ပါ” ဟု ေျပာေနသည္။ သူ၏ ႏႈတ္ခမ္းမ်ား အနည္းငယ္တြန္႔သြားသည္ဟု ထင္ရသည္။ သူ႔ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ား အနည္းငယ္လႈပ္ရွား လိုက္သည္ဟု ထင္လိုက္ရ၏။

ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ႀကီးျမတ္ေသာ ကဗ်ာဆရာႀကီး “ဒဂုန္တာရာ” အဖို႔၊သည္ေတာင္မွ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေက်ာ္ႏိုင္ ပါဦးမလား။

ကၽြန္ေတာ္ အခန္းထဲကျပန္ထြက္ခဲ့သည္။ အခန္းတြင္းတြင္ရွိစဥ္ သူ႔ကို ထိုင္ကန္ေတာ့ေနစဥ္၊ အခန္းတြင္းမွ
ျပန္လည္ထြက္ခြါလာစဥ္ သူအခုလို ေမ့ေမ်ာတစ္၀က္ သိတစ္၀က္ ျဖစ္ေနေသာ အေျခအေနအတြက္ စိတ္ပူပန္
ေနမိသည္။ သည္လိုႏွင့္ပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမား၊ ကဗ်ာဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ မီးစာကုန္ဆီခမ္း ေတာ့မည္လား။ ၂၀၁၃ ခု၊
ေမလ၊ ၁၉ ရက္။ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ရုတ္သိမ္းသြားေနလ်က္ရွိေသာ ပန္းႏုေရာင္ညေနဆည္းဆာမ်ား ကို ျဖတ္သန္းကာ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕ကိို ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ၾကရ၏။

                                                               (ခ)

“စစ္ႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” တဲ့။ တစ္ခန္းရပ္ ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္။ သုိ႔ေသာ္ ဤျပဇာတ္တြင္ပါရွိသည့္ သမိုင္း၀င္ ဇာတ္ေကာင္မ်ား ကား တစ္ခန္းရပ္သြားခဲ့သည့္တိုင္ သူတို႔ ပါ၀င္ပတ္သက္ခဲ့သည့္ ျပည္တြင္းစစ္ ဇာတ္လမ္းႀကီးကား တစ္ခန္းမက အခန္းဆက္ေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ ဆက္လက္ ကခုန္ေနၾကရဆဲ။ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ “ေရႊအိုေရာင္ပင္မေရစီး” စာအုပ္ “ျပဇာတ္” အခန္းတြင္ေဖၚျပသည့္ ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ကိုဖတ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေၾကကြဲေနမိျခင္း ျဖစ္သည္။ ဇာတ္၀င္ဇာတ္ေကာင္မ်ားမွာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု၊ ေတာခိုကြန္ျမဴနစ္ ေခါင္းေဆာင္ သခင္သန္းထြန္း၊ အစရွိေသာ တစ္ခ်ိန္က အသက္ထင္ရွားအမွန္တကယ္ရွိခဲ့ၾကသည့္ သမိုင္း၀င္ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ား။ တစ္ခ်ိန္က သူတို႔မ်က္ေမွာက္ လက္ထက္မွာပင္
ျပည္တြင္းစစ္မီးႀကီး ထေတာက္ခဲ့ၿပီး ယင္းစစ္ႀကီးကို သူတို႔လက္ထက္မွာပင္ အၿပီးသတ္ၿငိႇမ္းသတ္ လိုက္ႏိုင္သည့္
သေဘာ ျပဇာတ္ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ ေရွ႕ေမွာက္မွာတြင္ ျပည္တြင္းစစ္ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ႏွစ္ဖက္ ရင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ေနၾကသူမ်ား ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူလိုက္ၾကသည့္ သေဘာသက္၀င္သည့္ ဇာတ္လမ္းကို ျပဇာတ္အဖြဲ႔ျဖင့္ ေရးဖြဲ႕တမ္းတထားျခင္း ျဖစ္သည္မို႔သည္ျပဇာတ္ကို ဖတ္ကာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဆရာဒဂုန္တာရာအတြက္ ပင့္သက္အႀကိမ္ႀကိမ္ ခ်မိသည္။

သည္စာအုပ္တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လည္း ပါရွိသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ “ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ကေမၻာဇ ခရီးစဥ္အတြက္ သ၀ဏ္လႊာ” ဟုအမည္ေပးထားေသာ ကဗ်ာျဖစ္သည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ကဗ်ာအမ်ားစုမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕မ်ားကိုသာ ေရးဖြဲ႕တတ္ၾကေလ့ရွိသျဖင့္ ယခုလို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား လူထုၾကားသြားလာဖို႔ လမ္းညႊန္သတိေပးသည့္ကဗ်ာမ်ဳိးကို ဖတ္ရေတာ့ တစ္မ်ဳိးဆန္းသစ္ ေနေလသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ ဟစ္ေဟာ့ဂီတ စတင္အေျခခ်ေတာ့ ဟစ္ေဟာ့သီခ်င္းမ်ားမွာ နတ္ဒိုးႏွင့္ သႀကၤန္သံခ်ပ္ အေျခခံ စည္း၀ါးႏွင့္တူသည္ဟု ေျပာသံၾကားခဲ့ၾကရ၏။ ဆရာဒဂုန္တာရာကမူ ကဗ်ာသမားပီပီက်ဆံုးသြားၿပီ ျဖစ္ေသာ ကဗ်ာကာရန္စနစ္ကို ဟစ္ေဟာ့ေတးဂီတတြင္ ျပန္လည္ေတြ႕ရွိရသည္ဟု “ကာရန္စနစ္ျပန္လည္ဆန္းသစ္ျခင္းႏွင့္ ယေန႔လူငယ္တို႔၏ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈ” ေဆာင္းပါးတြင္ ဖတ္ရသည္။

ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ ျမန္မာျပည္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာကဗ်ာမ်ား အေရးသားဆံုးျဖစ္သည့္ ကဗ်ာဆရာ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ ခ်ဳိးျဖဴသို႔ ပန္ၾကားခ်က္၊ သႏၱာေရာင္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဘက္ေတာ္သား၊ ယမ္းေငြ႔သဇင္ပန္းႏွင့္ မဆံုးေသာကဗ်ာ၊ ေပဖူးလႊာသဇင္သေပလိမ့္၊ ကံ့ေကာ္ျပႆနာ၊ စစ္ပြဲျဖစ္ေသာည၊ အခ်စ္ႏွင့္အမုန္းစေသာ ကဗ်ာမ်ားမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စစ္ဆန္႔က်င္ေရး ကဗ်ာမ်ားျဖစ္၏။ ယခုသည္ စာအုပ္ထဲတြင္မူ “စစ္မဲ့ကမၻာ” ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ စစ္ဆန္႔က်င္ေရး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ပါရွိသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။

ဆရာဒဂုန္တာရာ၏  “ေရႊအုိေရာင္ပင္မ ေရစီး” စာအုပ္တြင္ပါရွိသည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားအနက္ ကၽြန္ေတာ္ အႏွစ္သက္ဆံုး
ေဆာင္းပါးမွာ “မိမိကိုယ္ကိုမဲဇာသို႔ပို႔ျခင္း” ေဆာင္းပါးပင္ ျဖစ္သည္။ သည္ေဆာင္းပါးတြင္ ဆရာဒဂုန္တာရာသံုးသည့္ စကားလံုးမ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပရပါက၊ “ကၽြန္ေတာ္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ခ်စ္သည္။ ပန္းပြင့္၏အလွကို ခ်စ္သည္။ အနံ႔ကိုခ်စ္သည္။ လစိမ္းျပက္ကို ခ်စ္သည္၊ မတတ္ႏိုင္။

“စစ္သမားတို႔က အမုန္းပြားမည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားတို႔က အခ်စ္ပြားမည္။ ဘယ္ေလာက္ကြာျခားသလဲ။ အမုန္းပြားေသာ အခါ ရန္ဘက္လိုတတ္သည္၊ စစ္ျဖစ္တတ္သည္။ အခ်စ္ပြားေသာအခါ မိတ္ေဆြျဖစ္ခ်င္ သည္။ အက်ဳိးကို လိုလားသည္။ ဘယ္ေလာက္ ကြာျခားသလဲ” ဟု ေရးသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ရသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမား ကဗ်ာဆရာတစ္ဦး၏ ရင္တြင္းမွ တိုးညႇင္းသိမ္ေမြ႕ေသာ တေယာသံကို နားဆင္ရသလို ျဖစ္ရ၏။


                                                                  (ဂ)

ဆရာဒဂုန္တာရာက သူ၏ “ေရႊအိုေရာင္ ပင္မေရစီး” စာအုပ္အမွာစာတြင္ “ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွ်မဟုတ္၊ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးတည့္ရာကို ေရးတတ္သည္”ဟု ေရးလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကမူ သူခံယူသလို ခံယူခ်က္ျဖင့္ သည္စာအုပ္ကို ဖတ္႐ႈခဲ့ျခင္းမဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ တနံတလ်ားအတြင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ျဖတ္သန္း ႀကီးျပင္းရသည့္ ကာလႀကီးအတြင္း ႀကီးျမတ္သည့္ လူပုဂ္ၢိဳလ္တစ္ဦး၏ ပန္းႏုေရာင္ဆည္းဆာမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေနမိျခင္းဟုသာ ခံစားနားလည္ ေနမိသည္။

ကဗ်ာဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ၏ (၉၄)ႏွစ္ ေျမာက္ေမြးေန႔ပြဲက်င္းပရာ ဟိုပုန္းၿမိဳ႕မွအျပန္ ကားေပၚတြင္ပါလာသည့္ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားအားလံုး တစ္ဦးခ်င္းစီသီခ်င္းဆိုဖို႔၊ စကားအနည္းငယ္ ေျပာဖို႔၊ ကဗ်ာရြတ္ဖို႔ ေတာင္းဆိုသည့္အသံမ်ား ဆူညံလ်က္ ရွိေနသည္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ကားေမာင္းဆရာ ေဘးနားတြင္ သြားရပ္ကာ စကားေျပာၾကသည္။ သီခ်င္းဆိုၾကသည္။ ကဗ်ာရြတ္ၾကသည္။ ထိုအစီစဥ္ထဲတြင္ စံုတြဲသီခ်င္းသီဆိုသူ လူငယ္မ်ားက အဆိုေကာ ဟန္အမူအယာပါ ပီပီျပင္ျပင္ဆိုႏိုင္ သရုပ္ေဆာင္ႏိုင္သျဖင့္ ကားေပၚက လူေတြအားလံုး၏ အိတ္ကပ္ထဲက ပိုက္ဆံမ်ားကို ဆုအျဖစ္ ႏိႈက္ယူသြားႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ပင္လွ်င္ ဆုေငြႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ထြက္သြားသည္။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အခုလို ဆုခ်ရသည္ကို ေက်နပ္သည္။ သီခ်င္းဆုိၾက သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကသူမ်ားမွာ ခဏတာအားျဖင့္ ခ်စ္သူမ်ား ျဖစ္သြားၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ နားေထာင္ၾကသူမ်ားသည္လည္း အခ်စ္စိတ္ျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းၾကရသည္။

ေလာက၌ အခ်စ္စိတ္ျဖင့္သာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္လို႔ရႏိုင္သည္ဟု ဆရာဒဂုန္တာရာက သူ၏ “ေရႊအိုေရာင္ပင္မေရစီး” စာအုပ္တြင္ ရည္ညႊန္းခဲ့သည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ။

စာအုပ္အမည္ ။ ။ ေရႊအိုေရာင္ပင္မေရစီး
ေရးသူ          ။ ။ ဒဂုန္တာရာ
ထုတ္ေ၀ခုနစ္ ။ ။ ပထမအႀကိမ္၊ ေအာက္တိုဘာလ၊ ၂၀၁၃
ထုတ္ေ၀သူ   ။ ။ ေဒၚသင္းသင္းမြန္(သင္းစာေပ)
အုပ္ေရ         ။ ။ ၅၀၀
 
stimgesafsdafsrs
pp
HLs

ေၾကာ္ျငာ

Confronting-Democratic-Modernity-in-Military-ruled-Burma-1s
rogue-agent-announcement

e-letter-burmese

Who is Online

We have 45 guests online