www.padamyarfm.com
www.padamyarfm.com
http://goo.glhdUIvl
ဗုဒၶဟူး, ၂၃ ေမ ၂၀၁၈

Mizzima Burmese

Home > အာေဘာ္ႏွင့္အျမင္ > သေဘာထားအျမင္ > လူရႊင္ေတာ္ အာဇာနည္

လူရႊင္ေတာ္ အာဇာနည္

အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

“အာဇာနည္ဆိုတာ အမ်ဳိးမ်ဳိးရိွပါတယ္။ ေက်ာင္းသားအာဇာနည္၊ တပ္မေတာ္သား အာဇာနည္ဆိုတာ ရိွသလို လူရႊင္ေတာ္ အာဇာနည္မ်ားလည္း ရိွတာပါပဲ”တဲ့။

အထက္ပါစကားကို “နယက” တစ္ေခတ္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာလုိက္ေတာ့ ပရိသတ္ရဲ႕ လက္ခုပ္သံ
ေတြ လွ်ံထြက္သြားပါတယ္။ လူရႊင္ေတာ္အာဇာနည္ဆိုေတာ့လည္း ဒီစကားဟာ ေတာ္ေတာ္ကို သေဘာက်စရာ ပါပဲ။ အမွန္တကယ္ေရာ မဟုတ္လို႔လား။ မရိွလို႔လားဆိုေတာ့ ရိွပါတယ္။ ရိွရင္ေျပာ ေလဆိုေတာ့ ေျပာရမွာေပါ့။ “၈၈ အေရးေတာ္ပံုမွာ အမည္တြင္ခဲ့တာက သတ္ရဲတာ အာဏာရွင္၊ ေသရဲတာ ေက်ာင္းသား၊ ေျပာရဲတာ ဇာဂနာ” ပဲေလ။

ကိုဇာဂနာတို႔ ၿငိမ့္ခ်မ္းေရးပြဲေတာ္ကို ဦးစီးက်င္းပေတာ့ လူရႊင္ေတာ္ေတြ ျပက္လံုးထုတ္တဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္း တစ္ခုမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စစ္၀တ္စံု၀တ္ၿပီး ထြက္လာသူကို “မင္းခံယူခ်က္က ဘာလဲ”လို႔ေမးေတာ့ “တပ္မေတာ္ သာအမိ တပ္မေတာ္သာ အဖ” ပါတဲ့။ “မင္း အခု ဘာျဖစ္ခ်င္လဲ”ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကိုေတာ့ “မိဘမဲ့ ျဖစ္ခ်င္ပါ တယ္”လို႔ လည္းေျဖလိုက္ရာ ပရိသတ္ႀကီးရဲ႕ လက္ခုပ္သံဟာ ေသာေသာညံသြားပါေတာ့တယ္။ ျပည္သူ ခ်စ္တဲ့ တပ္မေတာ္
ျဖစ္ဖို႔ရာ ဘယ္လုိခံယူခ်က္ ထားရိွသင့္တယ္ဆိုတာ လူရႊင္ေတာ္ေတြကလည္း အႏုပညာနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးလုိ႔ ရႏိုင္ေကာင္း ပါရဲ႕။

ေရွးက ရွင္ဘုရင္မ်ား ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္အကူးမွာ ႏွစ္ေဟာင္းက အားနည္းခ်က္ေတြ ႏွစ္သစ္မွာ ပါမလာဖို႔ သႀကၤန္သံခ်ပ္မ်ား နားဆင္ၿပီး ျပဳျပင္ၾကရတယ္လုိ႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ အာဏာရွင္ေခတ္မွာေတာ့ သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြ ထုိးရပ္သြားခဲ့ရၿပီး ယခုေတာ့ တစ္ေက်ာ့ျပန္ ရွင္သန္လာပါတယ္။ ေခတ္တစ္ခုရဲ႕ ျပဳ ျပင္ရမယ့္ကိစၥေတြကို မီးေမာင္းထုိးျပႏိုင္တာ သံခ်ပ္ပါပဲ။

မၾကာခင္က ျမန္မာၿငိမ္းခ်မ္းေရးပြဲေတာ္ကို အမ်ဳိးသားကဇာတ္႐ံုမွာ ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပ ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါ တယ္။
ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအမည္နဲ႔ ျမန္မာ့႐ိုးရာ အၿငိမ့္ၿပိဳင္ပြဲမ်ားကို ျပန္လည္ ေပၚေပါက္လာေအာင္ ဦးေဆာင္ က်င္းပခဲ့ သူ လူရႊင္ေတာ္ ကိုဇာဂနာကေတာ့ အင္မတန္ ေက်းဇူးတင္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ပဲြေတာ္ပါ။

ဒီေနရာမွာ အမည္မေဖာ္လိုေတာ့တဲ့ လူရႊင္ေတာ္တစ္ဦးက ဘယ္လုိ ေ၀ဖန္သလဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးျပက္လံုးေတြပဲ ၿပိဳင္ေျပာေနၾကတယ္။ ပရိသတ္က လက္ခုတ္တီးၿပီးပဲ အားေပးတယ္။ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ ႏိုင္ငံေရးေျပာေတာ့ လက္ခုတ္တီးသလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ “လူရႊင္ေတာ္ဆိုတာ ပရိသတ္ကို စိတ္ထဲက တ ကယ္ ရယ္ရႊင္ေနေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရမယ္။ ႏိုင္ငံေရးေတြ ပါေနတာကလြဲရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္” တဲ့။ သူက အၿငိမ့္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရး မဆိုင္ဘူးဆိုတာမ်ဳိး ေျပာခ်င္ပံုရပါတယ္။ ဒါ သူ႔ခံယူခ်က္ပါပဲ။ အႏုပညာမွာ ႏိုုင္ငံေရး မစြက္သင့္ဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကိုေတြ႕ရင္ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ ခုေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးထဲကပဲ ေဆြးေႏြးရပါေတာ့မယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စာေပအႏုပညာမွာ ဟာသစာေပႏွစ္မ်ဳိး ရိွပါတယ္ဆိုရင္ တစ္မ်ဳိးက ႐ိုး႐ိုးဟာသနဲ႔ ေနာက္ တစ္မ်ဳိးကေတာ့ သေရာ္ စာ ဟာသစာေပပါပဲ။ ဟာသစာေပေတြထဲမွာ သေရာစာ ဟာသစာေပဟာ အ ျမင့္ဆံုး သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးပါလို႔ပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးကို ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ ေတြရဲ႕ မွားကြက္ အားနည္းခ်က္ေတြကို
ေထာက္ျပႏိုင္၊ ျပဳျပင္ႏိုင္စြမ္းရိွလုိ႔ သေရာစာဟာ အျမင့္စာေပ ျဖစ္ရတာပါ။

သူသတိမထားတာ တစ္ခုရိွပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ “အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေန႔”အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ဒီအၿငိမ့္ပြဲေတာ္ကို က်င္းပတာဆိုတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ႏုိင္ငံေရး ပါလာပါၿပီ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ ႏိုင္ငံေရးကိစၥပါ။ သာမန္ ကိစၥ မဟုတ္ပါ။ ႏွစ္ဖက္ ျပဳျပင္သင့္တာေတြ ျပဳျပင္ဖုိ႔ တိုင္းသူျပည္သားေတြ၊ မီဒီယာေတြက ေထာက္ျပရပါေတာ့ မယ္။

ဒီေနရာမွာ ဟာသအႏုပညာရွင္ေတြကလည္း ႏိုင္ငံေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ တုိးတက္ျပဳျပင္ႏုိင္ေအာင္ သေရာ္တဲ့ ဟာသေတြနဲ႔ ေထာက္ျပဖုိ႔ ရိွလာပါတယ္။ ဒီၿပိဳင္ပြဲမ်ဳိးမွာမွ ေထာက္မျပႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္တစ္ေနရာဆိုတာ မလြယ္ကူပါ။ လာေရာက္အားေပးတဲ့ ၀န္ႀကီးဟာ ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းေကာ္မတီ ဒုတိယဥကၠ႒ပါ။

သူကိုယ္တုိင္လည္း ႏိုင္ငံေရးျပက္လံုးေတြမွာ ျပည္သူေတြနဲ႔ လက္ခုပ္သံထပ္တူ အားေပးသြားတာပါ။ လူရႊင္ေတာ္ တစ္ေယာက္ကဆိုရင္ ပရိသတ္အႀကိဳက္ဆံုး လူရႊင္ေတာ္ဆုဆိုၿပီး ၀န္ႀကီးကိုေပးပါတယ္လုိ႔ ရင္းႏီွးေပ်ာ္ရႊင္စြာ အရႊမ္းေဖာက္ေတာင္ သြားပါေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဟားငါးေကာင္ရဲ႕ႏိုင္ငံေရးျပက္လံုးေတြကို သေဘာေတြ႕ လြန္းလို႔ မ်က္ရည္ထြက္ေအာင္ ရယ္ေမာ အားေပးခဲ့ရပါတယ္။ လက္ခုပ္သံဆိုတာ သူ႔ဟာသအဆင့္ကို အသိအမွတ္
ျပဳတာပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ အျမင့္ဆံုးဟာသပညာရွင္ဟာ ကိုဇာဂနာပါ။ ျပည္သူေတြက သူ႔အႏုပညာ၊ သူ႔ဟာသ၊ သူ႔ႏိုင္ငံ
ေရး သေရာ္ကြက္ေတြကို ေလးစားၾကပါတယ္။ လက္ဖက္ရည္၀ုိင္းကအစ အရက္ဆိုင္၀ုိင္းအဆုံး သူ႔ဟာသေတြ စိုးမိုးလွ်က္ပါပဲ။ ႏိုင္ငံတကာကေပးတဲ့ဆုုေတြကို သူရရိွခဲ့တာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ေျပာင္ေျမာက္လွတဲ့
ႏိုင္ငံေရး သေရာ္ကြက္ေတြ၊ သတၱိေတြေၾကာင့္ပါ။“ေၾကာက္ေမြးပါရင္ ဇာဂနာနဲ႔ ႏႈတ္ပါတဲ့။ အမည္ခြဲကေတာ့
ေမာင္သူရပါတဲ့”

မိမိက ႏိုင္ငံေရးသေရာ္တဲ့ဟာသမွာ အားနည္းတာ အျပစ္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သေရာ္တဲ့ ဟာသပညာဆို တာ ျမင့္မားတဲ့ ဘာသာရပ္တစ္ခုဆိုတာ လက္ခံတတ္ရပါမယ္။ ဒါ လူတိုင္းပိုင္ဆိုင္ႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေတာ့ မဟုတ္ပါ။ တခ်ဳိ႕ဟာသပညာရွင္ေတြ ႏိုင္ငံေရးပါေအာင္ ျပက္လံုးထုတ္သြားေသာ္လည္း ဟာသမေျမာက္ႏိုင္တာ ဟာ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ဒီလုိပညာရပ္မွာ ကၽြမ္းက်င္မႈ အားနည္းေနတာကို ေဖာ္ျပ ေနပါတယ္။ သူ႔ပါရမီနဲ႔လည္း သက္ဆိုင္ပါတယ္။

သူလုပ္လုိ႔ျဖစ္တုိင္း ငါလုပ္လုိ႔ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အႏုပညာမွာ မရိွပါဘူး။ ဒါဟာ အႏုပညာရဲ႕ သိမ္ေမြ႕မႈေၾကာင့္ပါ။ ကိုဇာဂနာရဲ႕အေပၚကို က်န္တဲ့လူေတြ ေရာက္မလာႏိုင္တာဟာ နမူနာပါပဲ။ “သူက ႏိုင္ငံေရး ျပက္လံုးပဲ ေကာင္း တာပါကြာ”လုိ႔ သြားေျပာလုိ႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးလုို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔ မိသားစုေရး ရပ္ ရြာေရးေတြထက္ က်ယ္ျပန္႔ သြားပါၿပီ။ သူ႔ထက္က်ယ္ျပန္႔တာဆိုလုိ႔ ကမၻာ့အေရးပဲ ရိွပါေတာ့တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ သူ႔ကုိ ႏိုင္ငံေရးအသိုင္းအ၀ုိင္း က ေလးစားၾကတာပါ။

ေတာ္စတြိဳင္းရဲ႕ “စစ္နဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ၀တၳဳ” ႀကီးဟာ ဘာေၾကာင့္ ယေန႔အထိ ၀တၳဳေလာကမွာ ဂႏၱ၀င္ ျဖစ္ေနရပါ သလဲ ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးပါတဲ့ ၀တၳဳ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ မပါရင္ ဒါမျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ႏိုင္ငံေရးဆုိတဲ့ ပရဟတိအေရးကို အတၱႀကီး
ေလးတဲ့ သူေတြလုပ္ရင္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္စားတာလုိ႔ အေျပာခံရႏုိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္က်ဳိး စြန္႔စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ လုပ္တဲ့သူ ကိုသာ ေလးစားတတ္ၾကတာပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔တုိင္းျပည္မွာ ကိုဇာဂနာကို အမွီျပဳလုိ႔ျဖစ္ေစ၊ မိမိစြမ္းေဆာင္မႈနဲ႔ ျဖစ္ေစ။ ႏုိင္ငံေရးပါတဲ့ လူရႊင္ေတာ္
ေတြ ေပၚေပါက္လာတာဟာ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ႀကိဳဆိုရမွာပါ။ ဒီလုိအုပ္စုထဲမွာသာ လူရႊင္ေတာ္ေတြ ေပၚေပါက္လာတာ ဟာ ႏုိင္ငံအေနနဲ႔ ႀကိဳဆိုရပါ။ ဒီလုိအုပ္စုထဲမွာသာ လူရႊင္ေတာ္အာဇာနည္ေတြကို ရွာေဖြေတြ႕ရိွႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ မွတပါး အျခားမရိွိႏိုင္ပါ။

မၾကာခင္က ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီျဖစ္တဲ့ လူရႊင္ေတာ္ႀကီး ဦးပါပါေလးဟာလည္း လူရႊင္ေတာ္ အာဇာနည္တစ္ဦး ပါပဲ။ေထာင္သံုးႀကိမ္ျပန္၀င္ေပးရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားႀကီး တစ္ေယာက္ပါ။ နယကတစ္ေခတ္ ႏုိင္ငံေရး
ျပက္လံုးထုတ္ေကာင္းလွသူ ဦးပါပါေလးရဲ႕အနားကို လူရႊင္ေတာ္အခ်ဳိ႕က မကပ္ရဲၾကပါဘူး။ သူ႔ ကိုေၾကာက္လုိ႔ မဟုတ္ရပါပဲ သူ႔ကို ႏႈတ္ဆက္မိရင္ေတာင္ အေရးယူခံရမွာ ေၾကာက္ေနၾကလို႔ပါ။ ဒီအ ေၾကာင္းကို ဦးပါပါေလး ကိုယ္တုိင္ ေျပာျပဖူးပါတယ္။ သူ႔ကို ေတြ႕ေနပါလွ်က္၊ သူ႔သူငယ္ခ်င္းလည္း ျဖစ္ပါ လွ်က္ ႏႈတ္ဆက္မခံရတဲ့ သူ႔ဘ၀ကို ျပင္ပေလလိႈင္းသံကတစ္ဆင့္ ေျပာျပတာကို နားဆင္ဖူးပါတယ္။

ဟံသာ၀တီဦး၀င္းတင္က “သတင္းသမားဆိုတာ စကားမေျပာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားပါပဲ” တဲ့။ ဒါဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရး သေရာ္တဲ့ ဟာသကာတြန္းေတြဆြဲၿပီး တုိင္းက်ဳိးျပည္ျပဳေနၾကတဲ့ ကာကြန္းဆရာေတြကိုေရာ ဆရာဘယ္လို အမည္ေပးဦးမလဲေတာ့ မသိပါ။ ကာတြန္းဆရာတစ္ေယာက္ ေျပာဖူးတာက သူ႔ကာတြန္း ၄၀၀ ေလာက္ ဆင္ဆာ ထိ ပါသတဲ့။ ခုေတာ့ ဒါေတြမရိွေတာ့ပါ။

ဆရာမဂ်ဴး စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုမွာ ေျပာဖူးတာက ကၽြန္မဆိုခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို စာဖတ္ သူေတြ သိဖုိ႔အေရး စာမ်က္ႏွာေတြ အမ်ားႀကီးျဖဳန္းၿပီး ေျပာရတယ္။ ဒါမွပဲ ပရိသတ္က သိမယ္ေလ။ ဒါ ေပမဲ့ ကိုေအာ္ပီက်ယ္ တို႔ကေတာ့ “အဲဒီလုိသိဖုိ႔ဆိုရင္ စာရြက္ေတြ အမ်ားႀကီးမလိုဘူး။ တစ္ကြက္တည္း ဆြဲျပလုိက္မယ္။ အားလံုးသိသြားမယ္။ သိပ္ေတာ္တာပဲ”တဲ့။

ယေန႔ ကာကြန္းလူရႊင္ေတာ္ အာဇာနည္ေတြေရာ ဒီတိုင္းျပည္မွာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ မ်ားျပားေနၾက ၿပီလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တုိင္းျပည္ႀကီးဟာ အာဇာနည္ေတြေနတဲ့ တုိင္းျပည္ႀကီးအျဖစ္ ဂုဏ္ယူခ်င္ပါတယ္။ အာဏာရွင္ေတြ
ေနတဲ့ တုိင္းျပည္လို႔ေတာ့ ဂုဏ္ယူလို႔ မရႏိုင္ပါ။

ဒီလိုတိုင္းျပည္ရဲ႕ ခလုတ္ကန္သင္းေတြ အႏၱရာယ္ေတြ ရန္စြယ္ေတြကို ကာကြယ္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ေက်ာင္းသား အာဇာနည္ လူရႊင္ေတာ္အာဇာနည္ေတြ ျပည္သူေတြနဲ႔ အတူ သတိၿမဲၿမဲ တြဲလက္ညီညီ ပန္းတုိင္ဆီအေရာက္
 ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ၾကဖုိ႔သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။