www.padamyarfm.com
www.padamyarfm.com
http://goo.glhdUIvl
တနလၤာ, ၁၄ ေအာက္တုိဘာ ၂၀၁၉

Mizzima Burmese

ၾကည့္ခ်င္ပြဲ

အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က အခုလိုရာသီ ေရာက္လာၿပီဆိုလွ်င္ မႏၱေလးတစ္ၿမိဳ႕လုံး ဆုိင္းသံဗုံသံညံလာေစဖို႔ တာစူေနတဲ့ ကာလအျဖစ္ အမွတ္ရေနၾကၿပီ။ ၀င္းထိပ္၊ လမ္းထိပ္ သစ္ပင္ႀကီးေတြ၊ ဓာတ္တုိင္ေတြမွာ စတင္ က်င္းပေတာ့မယ့္ ဘုရားပြဲမ်ားအတြက္ ေၾကာ္ျငာပုိစတာမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲလာၾကတဲ့ ကာလျဖစ္ တယ္။ အၿငိမ့္ေတြ၊ ဇာတ္ေတြကလည္း နယုန္ဆိုလွ်င္ အၿငိမ့္ေခါင္း ဇာတ္ေခါင္းကြဲၾကၿပီ။ ၀ါဆိုမွာ အဖြဲ႕ သစ္ ျပန္ဖြဲ႕ၾကတယ္။ ဒီအဖြဲ႕သစ္ေတြက သီတင္းကၽြတ္ ဘုရားပြဲေတြမွာ ေသတၱာဖြင့္ ကျပၾကတာပါ။ ဒီေန ရာမွာ ဇာတ္ေခါင္းကြဲ၊ ေသတၱာဖြင့္ဆိုတဲ့ စကားလုံးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာတစ္ခု ရွိလာပါတယ္။ ဂ်ာနယ္ေတြ အၿပိဳင္းအ႐ုိင္း ထြက္လာတဲ့ကာလ တပည့္မ တစ္ေယာက္က “မႏၱေလးတြင္ ယခုႏွစ္သီတင္း ကၽြတ္ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ား၌ အၿငိမ့္အဖြဲ႕မ်ား ေသတၱာဖြင့္ကျပရန္ တီးလုံးတိုက္ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိ” ဆိုၿပီး သ တင္းတစ္ပုဒ္ တင္ပါတယ္။ ဒီသတင္းကို ရန္ကုန္က အယ္ဒီတာမင္းမ်ားက “ေသတၱာဖြင့္”ဆိုတာ ဘာလဲ လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းေမးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က “ပြဲဦးထြက္အျဖစ္ စတင္ ကျပတာကို
ေသတၱာဖြင့္ကျပ တယ္”လို႔ ေခၚဆိုေၾကာင္း ရွင္းျပပါတယ္။ ဒီတင္အယ္ဒီတာမင္းက “ဒီလိုလူနားမလည္တဲ့ စကားလုံး
ေတြကို မသုံးပါနဲ႔”လုိ႔ ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က “ဒီစကားလုံးဟာ လူတုိင္းသိတဲ့ စကားလုံးျဖစ္တယ္။
ေသတၱာဖြင့္၊ ေသတၱာပိတ္၊ ေသတၱာေမွာက္ဆိုတာ သဘင္အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ေရွးကတည္းက သုံးခဲ့ၿပီး ဒီအသုံးအႏႈန္း ကို အရပ္သူအရပ္သားကလည္း နားလည္ၾကပါတယ္။ အရင္က ျမန္မာစာသင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမွာေတာင္ ပါခဲ့ေသးတာပဲ” လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အယ္ဒီတာမင္းကလည္း အယ္ဒီတာမင္းပီပီ(ငယ္ ရြယ္ႏုနယ္ေသးသူဆိုေတာ့) အေလွ်ာ့ မေပးပါဘူး။ “ဟာ ...အစ္ကိုကလည္း ဒါကအမ်ားဖတ္မယ့္သတင္း ဂ်ာနယ္ေလ။ အမ်ားသိမယ့္စကားလုံး သုံးရမွာေပါ့။ အဲဒီ “ေသ​တၱာဖြင့္” ဆိုတဲ့ စကားလုံးကို ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္ မသိတာ၊ စာဖတ္သူက အလကား သိပါ့မလား” တဲ့။ ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်ာ...ဒီေတာ့လည္း (အဲဒီအခ်ိန္ က) စာေရးသက္ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္က သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ဘဲ “ေအး မင္း မသိတာက မင္းညံ့လုိ႔၊ စာဖတ္ပရိ သတ္အားလုံးက မင္းထက္သိသူ တတ္သူေတြခ်ည္းပဲ”လို႔ ပြဲၾကမ္းလိုက္ရတာကို သတိရလို႔ပါ။ ကိုင္း ... ထားပါေတာ့။

ေကာင္းၿပီ။ မႏၱေလးမွာ မၾကာခင္ သီတင္းကၽြတ္လဆန္းကတည္းက စတင္ က်င္းပတဲ့ ဘုရားပြဲေတြမွာ ေဖ်ာ္ေျဖမႈနဲ႔ တြဲၿပီး အစဥ္အလာပြဲလမ္းေတြ ပါတတ္ပါတယ္။ ဘုရားပြဲအ၀င္ညမွာ ဘုရားနဲ႔အနီးဆုံးေနရာမွာ စည္ေတာ္ႀကီးအဖြဲ႕
ေနရာယူပါတယ္။ စည္ေတာ္ႀကီးဆုိတာက မႏၱေလးရတနာပုံေနျပည္ေတာ္ေခတ္မွာကတည္းက ထီးသုံးနန္းသုံးအေနနဲ႔ ရွိခဲ့တာပါ။ ပါေတာ္မူၿပီးေနာက္ နန္းေတာ္အတြင္းမွာ အစဥ္အလာအရ တီးမႈတ္ခဲ့တဲ့ စည္ေတာ္ႀကီးသမားစဥ္ ပညာေတြ ကို အဆက္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္း သင္ၾကားၿပီး မဂၤ လာစည္ေတာ္အဖြဲ႕အေနနဲ႔ နန္းေတာ္ေရွ႕ရပ္မွာ ဆက္လက္ တည္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေရွ႕ေတာ္တီး စည္ဆရာ ျဖစ္တဲ့ ဦးေက်ာက္လုံးထံကေန ဆရာဇင္က စည္ေတာ္ပညာ သင္ယူခဲ့ ပါတယ္။ ဆရာဇင္ထံကေန နန္း ေတာ္ေရွ႕က ကိုဘဦးတို႔၊ ကိုဘကြန္းတုိ႔က ပညာအေမြ ယူခဲ့ျပန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိမီတဲ့ ေခတ္မွာ ဦးဘဦးရဲ႕ နန္းေတာ္ေရွ႕ မဟာမဂၤလာစည္ေတာ္ႀကီးအဖြဲ႕က ဘုရားပြဲတုိင္းမွာ ပြဲဦးက ေနရာယူ ခဲ့ပါတယ္။ အခု မႏၱေလးမွာ တစ္ဖြဲ႕တည္းသာ က်န္ေတာ့တဲ့ စည္ေတာ္ႀကီးအဖြဲ႕လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဦး ဘဦးရဲ႕သား အသက္ ၉၀ နီးပါးအရြယ္ရွိတဲ့ ဦးခ်ဳိ ဦးစီးေနတာပါ။ စည္ေတာ္ႀကီးအဖြဲ႕က ဘုရားပြဲညမွာ စည္ေတာ္ သမားစဥ္အတုိင္း ရာဇ၀င္ခင္းက်င္းၿပီး စည္ေတာ္တီးခတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သိမီတဲ့ေခတ္မွာပဲ စည္ေတာ္အဖြဲ႕ေတြ က အျခားတူရိယာေတြျဖည့္ၿပီး မင္းသားေတြ၊ မင္းသမီးေတြ ပါလာေသးတယ္။ ဒီစည္ေတာ္အဖြဲ႕က မနက္ဘုရားပြဲ ဆြမ္းေတာ္ႀကီးေလာင္းေတာ့ တီးခတ္ၾကေသးတယ္။ ရာခ်ီရွိတဲ့ ဆြမ္း ခံသံဃာေတာ္တန္းႀကီးနဲ႔ စည္ေတာ္ႀကီးသံဟာ မနက္ခင္းမွာ အင္မတန္ က်က္သေရရွိေနပါတယ္။ မႏၱ- ေလးဘုရားပြဲေတြက သီတင္းကၽြတ္လဆန္းတာနဲ႔ စတင္ၾကေတာ့ အၿငိမ့္ေတြ၊ ဇာတ္ေတြက ပြဲဦးထြက္ ေသတၱာဖြင့္ ကျပၾကတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ဘုရားပြဲေတြက
ႏွစ္ရက္ ႏွစ္ည က်င္းပၾကတာပါ။ အၿငိမ့္ေတြ က အဲဒီႏွစ္ညမွာတစ္ညစီ ကျပၾကေပမယ့္ ဇာတ္ေတြကေတာ့ ဘုရားပြဲ
ႏွစ္ညစလုံး ကျပၾကတယ္။ အၿငိမ့္ က ကမယ့္ညမေရာက္ခင္ ေန႔လယ္ေလာက္မွ အၿငိမ့္စင္လာခ်ၿပီး အသင့္ပါ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ေဆာက္ႏုိင္တယ္။ ညေနေစာင္းေတာ့မွ အၿငိမ့္ကားေရာက္လာၿပီး ပစၥည္းဆင္၊ မီးဆင္တယ္။ ည ၇ နာရီ ေလာက္ေရာက္ေတာ့ အၿငိမ့္တီး၀ိုင္းက ယိုးဒယားကေရာင္း႐ိုက္ၿပီး ဧည့္ခံတီးလုံးတီးတယ္။ ည ၈ နာရီ
ေလာက္ အၿငိမ့္စထြက္၊ ပထမ ဧည့္ခံသီခ်င္း၊ ၿပီးရင္ ေအာ္ပရာအစီအစဥ္၊ ေနာက္... ေရွ႕ထြက္မင္းသမီး၊ ၿပီးရင္ ယိမ္းထြက္ တန္ထြက္၊ ၿပီးမွ အလယ္ထြက္၊ ေနာက္ တစ္ခန္းရပ္၊ ေနာက္ ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီး၊ အသိမ္းမွာ ျပဇာတ္။ ဒါဆိုရင္ သန္းေခါင္ေက်ာ္ နာရီျပန္တစ္ခ်က္၊ ႏွစ္ခ်က္ ေရာက္ပါၿပီ။ အၿငိမ့္သိမ္းပါၿပီ။ အၿငိမ့္က လမ္းေဘးမွာမို႔ အစအဆုံး ၾကည့္ၾကမယ့္ အရပ္ခံေတြက ဖ်ာေတြ၊ ခုံရွည္ေတြ ခင္းၿပီး ၾကည့္ၾက တယ္။ က်န္ပရိသတ္က ႀကိဳက္တဲ့ အခ်ိန္ မိုးတိုးမတ္တပ္ ၀င္ၾကည့္၊ ႀကိဳက္တဲ့အခ်ိန္ ျပန္႐ုံပါပဲ။ နည္းနည္း ၾကာၾကာၾကည့္ခ်င္ရင္ စင္ေရွ႕က ထုိင္ၾကည့္ၾက တဲ့ ဖ်ာပရိသတ္ၾကား တိုးေ၀ွ႔ၾကည့္ၾကတာပါ။

ေနာက္ပုိင္း ဘုရားပြဲေတြမွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ခံ တီး၀ုိင္းေတြလည္း ထည့္လာၾကတယ္။ မႏၱေလးမွာက ၿမိဳ႕မတူရိယာ အသင္းလုိပဲ၊ မိုးေကသီတဲ့၊ သိဂႌတဲ့၊ သဂၤပါတဲ့၊ ႏုယဥ္တဲ့၊ ဂီတလုလင္တဲ့၊ ဗဟိုတဲ့၊ ယဥ္မြန္တဲ့ ... ရွိ တယ္။ ေခတ္ေပၚ အေနနဲ႔ Shell တဲ့၊ Music Boy တဲ့ ရွိေသးတယ္။ ဒီတီး၀ိုင္းေတြကလည္း ဘုရားပြဲခင္း ထဲ စင္ထုိးၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖတာပါ။ တစ္ခါတစ္ရံ ရန္ကုန္က နာမည္ႀကီးအဆုိေတာ္ေတြလည္း ပါတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ မႏၱေလးမွာ အစဥ္အဆက္အေနနဲ႔ တီး၀ုိင္းေတြမွာ အၿငိမ့္ခန္းပါတတ္ပါတယ္။ ေရွ႕ပုိင္းမွာ တီး၀ုိင္း က အဆုိေတာ္ေတြနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖၿပီးရင္ ေနာက္ပုိင္းမွာ တီး၀ုိင္းက တိမ္ထိုးတီးလုံးတီးၿပီး အၿငိမ့္ခန္း ပါတတ္ တယ္။ အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕မနဲ႔ဆုိရင္ အၿငိမ့္ခန္းပါခဲ့တာ ဟိုးေရွးေရွး ...ေလဘာတီမျမရင္တို႔ ေခတ္ကတည္း ကပါ။

တခ်ဳိ႕ဘုရားပြဲကဇာတ္ေတြကလည္း ဘုရားနဲ႔ မလွမ္းမကမ္း လမ္းေဘး လြတ္ရာေနရာမွာ ၀ါးေတြနဲ႔ဇာတ္ စင္အခုိင္အမာေဆာက္ၿပီး ဘုရားပြဲႏွစ္ညစလုံး ကျပေဖ်ာ္ေျဖတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဇာတ္အဖြဲ႕ေတြက မင္းစင္ ထိုးၿပီး ကၾကတယ္။ မင္းစင္ဆုိတာ ဇာတ္ခုံေရွ႕ပြဲခင္းမွာပဲ ၀ါးေတြ၊ ၀ါးကပ္ေတြနဲ႔ ပြဲၾကည့္စင္ ေတြထိုးတယ္။ ၿပီးရင္
ေလးေပပတ္လည္ေလာက္ အမွတ္အသားျပဳၿပီး အဲဒီစင္ကို ပြဲၾကည့္သူက ၀ယ္ ၾကည့္ရတာပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အဲဒီရရွိတဲ့မင္းစင္ဖိုးေတြက ဘုရားပြဲရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအစီအစဥ္အတြက္ တီး၀ိုင္း၊ အၿငိမ့္၊ ဇာတ္ငွားခေတြ တစ္စုံတစ္ရာ အသုံးတည့္တာေပါ့။

ဘာပဲေျပာေျပာ မႏၱေလးဘုရားပြဲေတြဟာ အခေၾကးေငြ တစ္ျပားမွ ေပးစရာမလိုဘဲ တီး၀ုိင္းေတြ၊ အၿငိမ့္ေတြ ၾကည့္ႏုိင္ ၾကတယ္။ ဒါဟာ လူထုသေဘာေဆာင္တဲ့ လူထုေဖ်ာ္ေျဖမႈပုံရိပ္ေတြပါပဲ။ ဒါကို မႏၱေလးက တစ္ေလွ်ာက္လုံး သုံးစြဲခဲ့တ့ဲ စကားလုံးက “ၾကည့္ခ်င္ပြဲ”တဲ့ေလ။